2013-08-15, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Hur står sig biotillgänglighetheten för brunt nasalt jämfört med att röka det? #4 H av ganska bra kvalitet.

Röka går ju upp i hjärnan faktiskt snabbare än att trycka. Kan du den saken bra så kan du få mer rush än att trycka. Det beror på att lungorna skickar upp det i artärerna direkt till hjärnan.
Exakt hur mycket du förlorar, tack vare rökningen beror på hur duktig du är.

Det är rushen du letar efter, så frågan om biotillgänglighet blir knepig då rökskickligheten varierar.
Men även om allt förvandlas till rök som du konsumerar till 100%, så kan jag inte svara på frågan.
Citera
2013-08-15, 00:54
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jungleboy2
Röka går ju upp i hjärnan faktiskt snabbare än att trycka. Kan du den saken bra så kan du få mer rush än att trycka. Det beror på att lungorna skickar upp det i artärerna direkt till hjärnan.
Exakt hur mycket du förlorar, tack vare rökningen beror på hur duktig du är.

Det är rushen du letar efter, så frågan om biotillgänglighet blir knepig då rökskickligheten varierar.
Men även om allt förvandlas till rök som du konsumerar till 100%, så kan jag inte svara på frågan.
Fast du kan ju inte röka en ränna på ett halvt g på en och samma gång, medan du däremot kan injicera, och i viss mån även snorta, så mycket samtidigt... Så även om den första röken når dig snabbare då du röker kan du få mer BANG! ur näsan och i synnerhet armvecket!
Citera
2013-08-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Fast du kan ju inte röka en ränna på ett halvt g på en och samma gång, medan du däremot kan injicera, och i viss mån även snorta, så mycket samtidigt... Så även om den första röken når dig snabbare då du röker kan du få mer BANG! ur näsan och i synnerhet armvecket!

För jävla dum i idé att trycka ett halvgram va? Fast i sak har du naturligtvis rätt när du kommer till det, däremot har jag aldrig hört talas om en kickkänsla när man snortar, då kommer det ju smygande? Rökning är ju mer av en kick på sättoch vis även om jag inte skulle vilja använda det ordet- det slår på hårt och skönt om man röker rätt och har bra grejer. IV är ju överlägset den bästa administreringen, men det är förbannat mysigt att röka det också. Förutom att det är så infernaliskt gott så är det lite socialt, samtidigt som det är gott att känna när det byggs upp i kroppen...

Ett tips till alla som röker: Var inte snåla när ni lägger på foliet! Har du ett halvgram- lägg upp hela på en gång. När du känner dig klar så är det bara att lägga ifrån sig. Håll inte på och smussla med nollettor för det bränner fort fast och är mycket slösaktigare, ett halvgram får du en fin pöl av som du kan rulla många mer gånger över foliet, än fem nollettor-pölar. Sen är det ju lätt som en plätt att bryta av en bit och lösa om du vill ta en fix, men var försiktig där eftersom det är svårt att veta hur saftig den blir.

Fan vad sugen jag blev nu. Finns sånt jävla dunder inne just nu. 500 för ett halvgram som inte sällan är 0.6, plus att jag alltid kommer från kranen i duktigt fin form innan jag ens hunnit öppna mitt eget.

Han lägger helt sonika upp ett halvgram som vi röker tillsammans. Det kallar jag en bra kran!

Fast å andra sidan så köper jag aldrig mindre än tio Subutex när vi ses osv, så han tycker väl att jag är en bra kund som han vill ge lite extra. Alltid några Ksalol eller en extra Sub, eller det jag skrev ovan när jag köper dope.
Citera
2013-08-16, 08:58
Medlem
Bara-Robins avatar
Ni som pysslar med det här. Hur länge räcker, låt säga 0,25g för er? Vitt eller brunt, om ni ska vara lite lagom mysiga så länge som möjligt?
Citera
2013-08-16, 12:00
Bannlyst
Citat:

Du vet inte vad du pratar om. Du måste vara bra påtänd, all goja du skriver de sista dygnen. Tweaking out? haha
Citera
2013-08-16, 14:47
Medlem
The Heirophants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jungleboy2
Du vet inte vad du pratar om. Du måste vara bra påtänd, all goja du skriver de sista dygnen. Tweaking out? haha

Kämpar ni hårt för att missförstå eller?
Självklart menar han inte exakt ett halvgram utan den mängd man själv brukar ta eftersom toleransen samt styrkan på Heroinet skiljer hos alla.

Poängen han vill få fram är ju att även om det går snabbare upp i hjärnan när man röker än injicerar så kan du ju ändå injicera din maxdos i en fix medan det är enormt mycket svårare att få i dig din maxdos i ETT "bloss" från Folien. Man måste alltså "jaga Drake" iallafall ett par varv på Folien innan man rökt upp t.ex 100-150mg medan man lätt skjuter samma mängd i en enda Fix.

Alltså blir påslaget snabbare genom IV-bruk än rökning även om rökningen går snabbare till hjärnan..

Tydligen måste allt skrivas ut i minsta detalj för att vissa inte ska missförstå helt?
Men visst, snöa in på att han använde sig av "ett halvt gram" i exemplet och missförstå sammanhanget helt bara för att söka bråk. Moget

En undran för övrigt, tar gärna emot svar som inte bara är förolämpningar: Är Brunt lika effektivt att snorta som vitt? Tänkte på att man måste lösa det i Askorbin/Citron-syra för IV-bruk vilket man inte gör när man snortar. Alltså, får man ut full effekt genom snortning eller går en del till spillo då ingen syra löser ut allt Heroin ur pulvret? Som jag förstått från utländska sidor går en viss % till spillo då man snortar Brunt Heroin, stämmer detta?

**EDIT** Fick svar på frågan bara några sidor bakåt i tråden, stämmer som jag skrev ovan: Brunt Heroin lämpar sig inte superbra för snortning pga. att det behöver värme eller A/C-syra för att lösa ut allt Heroin **EDIT**
Senast redigerad av The Heirophant 2013-08-16 kl. 14:59.
Citera
2013-08-16, 16:24
Bannlyst
Det beror på om N. menar bang for the buck eller den totala bangen - givet dosen. Men det som är viktigast för mig är det som är skönast. Det är inte att snorta...
Citera
2013-08-16, 22:12
Medlem
SoFarGones avatar
Börjar trappa ner nu, ett milligram eller två mindre för varje fix. Det ska bli skönt att ta en paus (:
Citera
2013-08-16, 22:22
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoFarGone
Börjar trappa ner nu, ett milligram eller två mindre för varje fix. Det ska bli skönt att ta en paus (:
Hur länge har du hållit på då?? Om du inte kört på H så länge tycker jag inte du skall trappa ned... Varför hålla på och ta mindre och mindre fixar som först ger dig rus som inte är tillfredsställande, sen bara gör dig frisk, sen gör dig halvabstinent och sen ändå gör dig skapligt abstinent, om än inte lika mycket som om du slutat cold turkey?? Är det inte bättre att du verkligen är nöjd med dina sista fixar och sedan tar smällen??
Citat:
Ursprungligen postat av The Heirophant
Kämpar ni hårt för att missförstå eller?
Självklart menar han inte exakt ett halvgram utan den mängd man själv brukar ta eftersom toleransen samt styrkan på Heroinet skiljer hos alla.

Poängen han vill få fram är ju att även om det går snabbare upp i hjärnan när man röker än injicerar så kan du ju ändå injicera din maxdos i en fix medan det är enormt mycket svårare att få i dig din maxdos i ETT "bloss" från Folien. Man måste alltså "jaga Drake" iallafall ett par varv på Folien innan man rökt upp t.ex 100-150mg medan man lätt skjuter samma mängd i en enda Fix.

Alltså blir påslaget snabbare genom IV-bruk än rökning även om rökningen går snabbare till hjärnan..

Tydligen måste allt skrivas ut i minsta detalj för att vissa inte ska missförstå helt?
Men visst, snöa in på att han använde sig av "ett halvt gram" i exemplet och missförstå sammanhanget helt bara för att söka bråk. Moget

En undran för övrigt, tar gärna emot svar som inte bara är förolämpningar: Är Brunt lika effektivt att snorta som vitt? Tänkte på att man måste lösa det i Askorbin/Citron-syra för IV-bruk vilket man inte gör när man snortar. Alltså, får man ut full effekt genom snortning eller går en del till spillo då ingen syra löser ut allt Heroin ur pulvret? Som jag förstått från utländska sidor går en viss % till spillo då man snortar Brunt Heroin, stämmer detta?

**EDIT** Fick svar på frågan bara några sidor bakåt i tråden, stämmer som jag skrev ovan: Brunt Heroin lämpar sig inte superbra för snortning pga. att det behöver värme eller A/C-syra för att lösa ut allt Heroin **EDIT**
Exakt så menade jag! Sen finns det ju faktiskt de som injicerar halva gram bra H i en enda fix också...

Med brunt H behöver du väl ungefär snorta dubbelt så mycket som man tar IV, men då skall du nog få samma rus också... Kicken känns väl lite annorlunda än om du injicerar, men tar du din dubbla IV-mängd får du helt klart en sorts kick, om än lite annorlunda, speciellt om du var nykter (eller abstinent) innan du tog linan... Men där är det ju också lika som IV, du får inte så mycket kick alls om du redan var hög innan du injicerade... Om vitt heroin kan ge samma rus som IV med mindre dos än dubbelt så mycket låter jag vara osagt, jag är verkligen ingen expert på smack...

Sen skall jag väl kanske inte skriva om vilka kickar DU kommer att få, då alla är olika... Men jag kan ju inte hålla på och skriva om kickar jag får, för då kan ju folk få för sig att jag har provat knark!
Senast redigerad av Nemesis1 2013-08-16 kl. 22:24.
Citera
2013-08-16, 22:28
Medlem
SoFarGones avatar
Citat:
Hur länge har du hållit på då?? Om du inte kört på H så länge tycker jag inte du skall trappa ned... Varför hålla på och ta mindre och mindre fixar som först ger dig rus som inte är tillfredsställande, sen bara gör dig frisk, sen gör dig halvabstinent och sen ändå gör dig skapligt abstinent, om än inte lika mycket som om du slutat cold turkey?? Är det inte bättre att du verkligen är nöjd med dina sista fixar och sedan tar smällen??
Några veckor eller nåt, kanske en månad. Men jag vill göra såhär, är bekväm av mig.

Det hjälper väl?
Citera
2013-08-16, 22:37
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoFarGone
Några veckor eller nåt, kanske en månad. Men jag vill göra såhär, är bekväm av mig.

Det hjälper väl?
Tror inte du kommer att få så farlig abs alls, speciellt om du inte varit fysiskt beroende av opioider förr... Men det beror ju på många saker, för det första skiljer ju sig personer och för det andra så beror det säkert väldigt mycket på vilka doser du gått på... Men hur man än vrider och vänder på det tror jag inte du kommer att bli så sjuk... Du kanske blir lite snuvig, lös i magen, stel i lederna eller något sånt, men alla blir ju sjuka ibland, varesig de tar heroin eller inte... Och du vet, det kan vara rätt mysigt att vara sjuk också (såvida du nu inte har något jobb du absolut inte kan sjukskriva dig från)... Annars är det bara att ta det lugnt i en vecka med dataspel, filmer och hämtpizza! Kanske lite Lyrica också, om du kan få tag på det, och Imodium om du nu skulle ha jättejobbig diarré...

Jag tror i vilket fall som helst att du bara gör det jobbigare för dig om du försöker trappa ned... Framför allt måste det ju vara psykologiskt outhärdligt att ta mindre och mindre hela tiden, för att sakta men säkert gå från småhög till frisk till sjuk... Slutar du cold turkey borde dag 3 vara värst, sen blir du bättre och bättre för varje dag!
Citera
2013-08-16, 22:58
Medlem
SoFarGones avatar
Citat:
Tror inte du kommer att få så farlig abs alls, speciellt om du inte varit fysiskt beroende av opioider förr... Men det beror ju på många saker, för det första skiljer ju sig personer och för det andra så beror det säkert väldigt mycket på vilka doser du gått på... Men hur man än vrider och vänder på det tror jag inte du kommer att bli så sjuk... Du kanske blir lite snuvig, lös i magen, stel i lederna eller något sånt, men alla blir ju sjuka ibland, varesig de tar heroin eller inte... Och du vet, det kan vara rätt mysigt att vara sjuk också (såvida du nu inte har något jobb du absolut inte kan sjukskriva dig från)... Annars är det bara att ta det lugnt i en vecka med dataspel, filmer och hämtpizza! Kanske lite Lyrica också, om du kan få tag på det, och Imodium om du nu skulle ha jättejobbig diarré...

Jag tror i vilket fall som helst att du bara gör det jobbigare för dig om du försöker trappa ned... Framför allt måste det ju vara psykologiskt outhärdligt att ta mindre och mindre hela tiden, för att sakta men säkert gå från småhög till frisk till sjuk... Slutar du cold turkey borde dag 3 vara värst, sen blir du bättre och bättre för varje dag!
Okej. Men jag struntar i att sluta idag isåfall, jag ska fixa lite benso eller lyrica och sånt först om jag ska sluta kall kalkon. Får man ta lite kodein eller tramadol under en avtändning eller blir det fusk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in