Citat:
Wow, din farfar var läkare? Jag tror jag kan mer om det här än du då jag har läkare i släkten osv, och mer bildad än vad du är i whatever I guess. Alltså, hur lätt man blir beroende är i botten hjärnkemi - som är genetisk. Nämligen ens normalnivå av D2-dopamin receptorer. Miljön är sekundär, men inte irrelevant så kkart. En liten grupp av individer reagerar tämligen likgiltigt om man får säga så t o m på heroin. Å andra sidan får de inte den highen som de med få dopaminreceptorer.
Jag har vänner som pluggat läkarlinjen och biokemi så jag är smartare än dig enligt din retorik.

Citat:
Ja, vi har alla har olika genetiska förutsättningar för hur lätt vi blir beroende. Jag har aldrig jämställt alla människors situationer. Du argumenterar mot halmgubbar. Så jag tror inte du vet vad du pratar ty du tillhör den gruppen som får relativt liten behållning - men du tror den är stark! Jag vet en sån person till bland mina kompisar. Det är alltså inte din "starka vilja"... Resten får high, de flesta får sådan nasty AT att de totalt sett inte gillar de flesta drogerna. Men såna som jag var tvungen att fortsätta. Det var inget fritt val. Men det kan du aldrig fatta.
Jag rekommenderar inte någon att använda droger men ställer du såpass dumma frågor får du ärliga svar av mig och andra på forumet. Detta borde du ha fattat ändå. Idiot.