2013-06-29, 13:47
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jungleboy2
Jag tror jag kan mer om det här än du då jag har läkare i släkten osv, och mer bildad än vad du är i whatever I guess. Alltså, hur lätt man blir beroende är i botten hjärnkemi - som är genetisk. Nämligen ens normalnivå av D2-dopamin receptorer. Miljön är sekundär, men inte irrelevant så kkart. En liten grupp av individer reagerar tämligen likgiltigt om man får säga så t o m på heroin. Å andra sidan får de inte den highen som de med få dopaminreceptorer.
Wow, din farfar var läkare?
Jag har vänner som pluggat läkarlinjen och biokemi så jag är smartare än dig enligt din retorik.
Citat:
Så jag tror inte du vet vad du pratar ty du tillhör den gruppen som får relativt liten behållning - men du tror den är stark! Jag vet en sån person till bland mina kompisar. Det är alltså inte din "starka vilja"... Resten får high, de flesta får sådan nasty AT att de totalt sett inte gillar de flesta drogerna. Men såna som jag var tvungen att fortsätta. Det var inget fritt val. Men det kan du aldrig fatta.
Ja, vi har alla har olika genetiska förutsättningar för hur lätt vi blir beroende. Jag har aldrig jämställt alla människors situationer. Du argumenterar mot halmgubbar.
Citat:
Så därför bör du inte skriva i generella ordalag...pucko.
Men detta borde du fattat ändå!!! idiot
För du vet att det finns en massa naiva ungdomar, och de läserdin skit. Håll den för dig själv. Men du är ju dum i huvudet tydligen.
Jag rekommenderar inte någon att använda droger men ställer du såpass dumma frågor får du ärliga svar av mig och andra på forumet. Detta borde du ha fattat ändå. Idiot.
Citera
2013-06-29, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
1. Med tanke på att det inte medfört några negativa konsekvenser i mitt liv så var det helt klart värt det.

2. Jag associerar det med spänning, lika spännande att sätta sig en lösning H varje gång.

Citat:
...
Ja, vi har alla har olika genetiska förutsättningar för hur lätt vi blir beroende. Jag har aldrig jämställt alla människors situationer. Du argumenterar mot halmgubbar.
..
.

Äh lägg av. Jo, det har du. Se ovan. Det är ju solklart att du vill antyda att du har något slags speciell karaktärstyrka så att du kan vara en casual user of heroin. Och du pratar i generella termer - som om det gällde de flesta.
Men detta var själva poängen med mitt inlägg, men det fattade du inte. Du fattar inte heller att man har ett ansvar när man gör såna uttalande i generella ordalag.

Det är inget speciellt med dig. Du har säkert aldrig fått en ordentlig high, eftersom du är som du är, en tillbakalutad kontrollerad casual heroin user. Det är så det fungerar. No euphoria without pain when it comes to drugs. Det är därför du kan hålla på som du gör. Fär att du har höga nivåer av D2-receptorer... Simple as that! Det är vetenskap! Pucko.

Men egentligen är du inte stark alltså, då du är som du är. Du vill göra en variation till karaktärsstyrka och självdisciplin och whatever - men det är det inte då du aldrig kan få den euforin som de flesta... Det är så det fungerar. Men det fattar du inte (hur belöningssystemet fungerar). Du fattar inte heller som sagt att du har ett ansvar - att inte hålla på att snacka om att man kan ta heroin då och då. Du är en cynisk idiot.
Senast redigerad av jungleboy2 2013-06-29 kl. 14:15.
Citera
2013-06-29, 14:32
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Äh lägg av. Jo, det har du. Se ovan. Det är ju solklart att du vill antyda att du har något slags speciell karaktärstyrka så att du kan vara en casual user of heroin. Och du pratar i generella termer - som om det gällde de flesta.
Men detta var själva poängen med mitt inlägg, men det fattade du inte. Du fattar inte heller att man har ett ansvar när man gör såna uttalande i generella ordalag.
Nej jag har inte uttryckt mig i generella termer. Om du syftar på lika spännande att sätta sig en lösning H varje gång så var det som svar på frågan vad jag associerar för känslor med heroin.

Om du ställer frågor om hur man upplever att en viss drog påverkat sitt liv på detta forum får du räkna med positiva svar, men det fattade du inte. Du fattar inte heller att mitt svar på hur jag upplever heroin gäller [b]mig[/].
Citat:
Det är inget speciellt med dig. Du har säkert aldrig fått en ordentlig high, eftersom du är som du är, en tillbakalutad kontrollerad casual heroin user. Det är så det fungerar. No euphoria without pain when it comes to drugs. Det är därför du kan hålla på som du gör. Fär att du har höga nivåer av D2-receptorer... Simple as that! Det är vetenskap! Pucko.

Men egentligen är du inte stark alltså, då du är som du är. Du vill göra en variation till karaktärsstyrka och självdisciplin och whatever - men det är det inte då du aldrig kan få den euforin som de flesta... Det är så det fungerar. Men det fattar du inte (hur belöningssystemet fungerar). Du fattar inte heller som sagt att du har ett ansvar - att inte hålla på att snacka om att man kan ta heroin då och då. Du är en cynisk idiot.
Nej nu gör du en felaktig kombination. Försök få en uppfattning om vad argumentationsfel är innan du yttrar dig igen. Min erfarenhet av heroin inte är representativ för min erfarenhet av droger så du är inte rätt person att döma någon om generaliseringar.
Citera
2013-06-29, 16:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:

Klart att det handlar om viljestyrka och karaktär! Vad skulle det annars handla om?? Är det människor som tar droger eller droger som tar människor??

Om du är otrogen, är det dina hormoner eller dina signalsubstanser som du projecerar dina karaktärsmässiga tillkortakommanden på??
Citera
2013-06-29, 16:41
Bannlyst
Citat:
Nej jag har inte uttryckt mig i generella termer. Om du syftar på lika spännande att sätta sig en lösning H varje gång så var det som svar på frågan vad jag associerar för känslor med heroin.

Om du ställer frågor om hur man upplever att en viss drog påverkat sitt liv på detta forum får du räkna med positiva svar, men det fattade du inte. Du fattar inte heller att mitt svar på hur jag upplever heroin gäller [b]mig[/].

Nej nu gör du en felaktig kombination. Försök få en uppfattning om vad argumentationsfel är innan du yttrar dig igen. Min erfarenhet av heroin inte är representativ för min erfarenhet av droger så du är inte rätt person att döma någon om generaliseringar.

Nej, du är inte alls någonstans tydlig med att just du kan köra heroin casually - och det vet du! Utan att nämna den avgrund som väntar flertalet som prövar... Och det är inte p g a din frontlob! Det är ju tydligt att du genomgående skryter om just denna livsstil. Men egentligen är du en slags wannabe. Jag är här för att jag har konstant abstinens p g a tungt missbruk.

Vad f-n du gör är egentligen kan man fråga moraliskt!!!!??? Det är inte så att du är "stark". Visst pratar du om "mig" (dvs dig), men du är ändå inte tydlig - trots att du vet att denna drog skickar många människor till döden. Den livsstilen du har är inte möjlig av neurokemiska skäl för flertalet som prövar. Du använder ordet "mig" som "man". Och sen ett kamouflerat skryt genomgående i alla inlägg....

Jag tror du är en självgod medelklass tönt bara, i synnerhet när man läser dina inlägg.
Citera
2013-06-29, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Klart att det handlar om viljestyrka och karaktär! Vad skulle det annars handla om?? Är det människor som tar droger eller droger som tar människor??

Om du är otrogen, är det dina hormoner eller dina signalsubstanser som du projecerar dina karaktärsmässiga tillkortakommanden på??

Suget genereras från mellanhjärnan, och frontalloben kan bara i begränsad utsträckning modulera och begränsa detta. It's a known fact. En missbrukare sug och ofrivilligt fängslande av en drog - är en kamp mellan dessa delar i hjärnan. Efter lång tid, t.ex. hos mig, och av yttre motivationsfaktorer (läs barn), så har jag lagt ner opiater. Annars hade det vara omöjligt.

Du måste fatta att "motivation" genereras från hjärnan, på det sättet jag har sagt. "Karaktär", ja det vet du inte själv vad det egentligen är, eller hur? Det är bara någon slags påhitt för wsin egna självgodhet i psykologiska termer - som främjar en själv naturligtvis - och sänker andra (de som inte har det - vad det nu egentligen är).

edit: det är viktigt att veta att frontalloben inte kan styra mellanhjärnan, därför sitter beroendet alltid kvar, därför går det inte att bara säga att det är en "viljesak" det är vetenskapligt helt fel
Senast redigerad av jungleboy2 2013-06-29 kl. 16:54.
Citera
2013-06-29, 16:53
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Suget genereras från mellanhjärnan, och frontalloben kan bara i begränsad utsträckning modulera och begränsa detta. It's a known fact. En missbrukare sug och ofrivilligt fängslande av en drog - är en kamp mellan dessa delar i hjärnan. Efter lång tid, t.ex. hos mig, och av yttre motivationsfaktorer (läs barn), så har jag lagt ner opiater. Annars hade det vara omöjligt.

Du måste fatta att "motivation" genereras från hjärnan, på det sättet jag har sagt. "Karaktär", ja det vet du inte själv vad det egentligen är, eller hur? Det är bara någon slags påhitt för wsin egna självgodhet i psykologiska termer - som främjar en själv naturligtvis - och sänker andra (de som inte har det - vad det nu egentligen är).
Jag är mycket hellre självgod än självond...
Citera
2013-06-29, 16:55
Bannlyst
Citat:
Jag är mycket hellre självgod än självond...

jo, jag vet att du är förnumstig....
men i botten har du ingen djup bildning
mig lurar du inte, haha
Citera
2013-06-29, 17:06
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
jo, jag vet att du är förnumstig....
men i botten har du ingen djup bildning
mig lurar du inte, haha
Jag har i alla fall en egen bildning och behöver därför inte skryta med "läkare i familjen"...
Citera
2013-06-29, 19:18
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Nej, du är inte alls någonstans tydlig med att just du kan köra heroin casually - och det vet du! Utan att nämna den avgrund som väntar flertalet som prövar... Och det är inte p g a din frontlob! Det är ju tydligt att du genomgående skryter om just denna livsstil. Men egentligen är du en slags wannabe. Jag är här för att jag har konstant abstinens p g a tungt missbruk.

Vad f-n du gör är egentligen kan man fråga moraliskt!!!!??? Det är inte så att du är "stark". Visst pratar du om "mig" (dvs dig), men du är ändå inte tydlig - trots att du vet att denna drog skickar många människor till döden. Den livsstilen du har är inte möjlig av neurokemiska skäl för flertalet som prövar. Du använder ordet "mig" som "man". Och sen ett kamouflerat skryt genomgående i alla inlägg....

Jag tror du är en självgod medelklass tönt bara, i synnerhet när man läser dina inlägg.
Vad är det du vill ha sagt?

Jag förstår att du känner någon stolthet och heder i att du minsann är en "äkta" knarkare som är född till att inte ha någon självkontroll eller självrespekt. Men vad sägs om att växa upp? Ingen bryr sig om att du genetiskt har det svårare i livet. Klagar du över att dina gener gjorde dig ful bland snygga människor också?

Skryta om att ta droger är bara dumt, men till skillnad från dina erfarenheter är mina positiva och det är också anledningen till att jag återger min syn på mitt egen droganvändning som ett överlag positivt inslag i mitt liv. Men jag låtsas inte vara någon misslyckad knarkare som du utger dig för att vara, så wannabe är jag ej.
Senast redigerad av Denom 2013-06-29 kl. 19:20.
Citera
2013-06-29, 20:10
Bannlyst
Citat:

Jag har redan svarat på ditt svammel.

End of discussion
Citera
2013-06-30, 15:50
Medlem
Har bara rökt/sniffat heroin några gånger, så jag har ingen stor erfarenhet. Desto större av morfin.

Minns inte var eller när jag läste det men jag läste iaf att heroin till en början kom till i syfte "att avvänja morfinister". Som metadon eller sub idag är till för att avvänja heroinister.

Tyckte det lät konstigt. Nån som vet om det stämmer??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in