2013-08-16, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
HAHAHAHA

Alla som kan minsta lilla om flygplan och arodynamik ser ganska omgående att det är ett värdelöst jaktflygplan i såväl teori som praktik. Men likt 90% av allt annat i Irans armé så är den skit.

Den Qaher-313 är tänkt nu bli en uppdaterad kopia av Mig-29/Su-30 , Men största problemet är med motorer som inte tillräckligt bra och passande för en liknande flygplan.
Citera
2013-08-16, 12:10
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRI
Den Qaher-313 är tänkt nu bli en uppdaterad kopia av Mig-29/Su-30
Det där är lite som att SAAB skulle designa Gripen och visa en mock-up och sedan börja licenstillverka F-35or.
Citera
2013-08-16, 12:14
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
I ärlighetens namn kan ju sägas att just det "officiella" fotomomtaget med plast-planet flygande över det berg som du beskriver inte alls är officiellt, utan gjordes av en av postarna på iranidefence.net i just den tråd som handlade om Qaher-313. Bevittnade det hela själv då jag följde tråden. Dagen efter hittades denna PS-bild av internationell press, och vipps så var det en officiell propagandabild som "släppts av Iranska myndigheter"... Men ja, planet är ingenting annat än en fantasi.
Aha, bra att du påpekade. Jag borde kollat bättre innan jag kallade bilden officiell. Men förevisningen med det lilla radiostyrda modellplanet kom väl från officiellt håll i a f?
Citera
2013-08-16, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Det där är lite som att SAAB skulle designa Gripen och visa en mock-up och sedan börja licenstillverka F-35or.

Ne, vi kopierar den lik vi kopierade F-5 och förbättrade till Saeqah.
Citera
2013-08-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ne, vi kopierar den lik vi kopierade F-5 och förbättrade till Saeqah.

Garagemoddade en 240 och hävdar att den nu har prestanda likt en V70R. För man har ju trots allt bultat på kjolkit, neonrör undertill, en fräck spoiler och en racingratt från Biltema.
Citera
2013-08-16, 13:33
Medlem
Snarare ett fantasifoster för hemmaopinionen.
Citera
2013-08-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag hittade ett så härligt fotomontage på planet som ni bara måste se: http://i.imgur.com/xVyyjfB.jpg
Minst lika bra som Irans officiella där det flyger över berg, berg som någon hittade exakt samma bild som planet är inklippt på i iraniernas propagandabild.

IR5/IRI och vad ni heter, hur går det? Sist så sa någon av er att planet nästan hade flugit. Har det fortfarande nästan flugit eller har det hänt något mer?

Ful taktik.. jag har redan bevisat att den bilden över berg inte är en riktig bild. Jag hänvisade till originalkällan där det framkommer att bilden är en sketch.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Låt mig länka till själva nyheten

http://www.khouznews.ir/fa/news/28522/طرح-پرواز-جنگنده-قاهر-برفراز-دماوند

Det står längst upp TARH/طرح /sketch

Den som läser förstår att bilden inte är äkta.. Vad säger du nu? Jag tror du borde oroa dig för människor som arbetar på Aftonbladet. Visst ska man kunna yttra sig och skriva, men i liknande omständigheter leder det hela till att man stryper informationen..
Citera
2013-08-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ful taktik.. jag har redan bevisat att den bilden över berg inte är en riktig bild. Jag hänvisade till originalkällan där det framkommer att bilden är en sketch.

Så nu kan du alltså inte ens visa upp en bild på fantasifostret?
Citera
2013-08-16, 22:42
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Som du kanske möjligen kan se om du putsar glasögonen ordentligt så har jag redan sagt att jag gjorde ett misstag. Till skillnad från dig så är jag så bra att jag kan ändra mig.

Men hur är det nu då, har planet flugit eller har det inte flugit? Det finns inga mellanting.
Citera
2013-08-17, 00:56
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Teorisk var den myket bra flygplan men praktisk var den inte nåt framgångrik
fan, det påminner ju mig lite om det svenska personalförsörjningssystemet, ser ju bra ut i teorin
Citera
2013-08-17, 02:01
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Den Qaher-313 är tänkt nu bli en uppdaterad kopia av Mig-29/Su-30 , Men största problemet är med motorer som inte tillräckligt bra och passande för en liknande flygplan.
Är du dum i huvudet eller ett troll?

MiG 29 och Su30 skiljer endast ca 7 jävla ton eller 60% i tomvikt och är helt olika Batmobile-klonen. Det stora problemet är inte inkompetensen gällande motorer utan snarare Irans oförmåga att faktiskt producera någonting trovärdigt öht.
Citera
2013-08-17, 02:26
Medlem
Elofzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Är du dum i huvudet eller ett troll?

MiG 29 och Su30 skiljer endast ca 7 jävla ton eller 60% i tomvikt och är helt olika Batmobile-klonen. Det stora problemet är inte inkompetensen gällande motorer utan snarare Irans oförmåga att faktiskt producera någonting trovärdigt öht.

Precis vad jag tänkte hyfsad skillnad mellan dom planen...
Men inget påstående från Iranklubben förvånar längre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in