2013-08-16, 01:03
Medlem
Pastor-Fahlbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMac1
Hittade en länk på gta 5s facebook sida där de sägs att nästan helt säkert kommer komma till pc.

http://www.gta5tv.com/gta-v-will-be-coming-to-pc-according-to-nvidia/
SweClockers lade till följande uppdatering i sin artikel angående samma uttalande:

Uppdatering 2013-08-14, 10:00: En talesperson från Nvidia meddelar att Chris Evendens uttalande gjordes med avsikt att uttrycka entusiasm runt spelindustrin överlag och inte representerar faktisk information. Företaget säger att de inte har några uppgifter om en PC-version av Grand Theft Auto V eller när den i så fall blir verklighet.

"Please note, during our Thursday’s earnings call, our investor relations team provided a list of important games that gamers are looking forward to on PC this fall, and included Grand Theft Auto V on that list. This statement was made with the intent of expressing enthusiasm for the games industry in general, and was not intended to represent specific knowledge possessed by NVIDIA. NVIDIA does not have information on any possible PC version release of Grand Theft Auto or its availability. We deeply regret the error."

Det hör dock till vanligheten att grafikkortstillverkare samarbetar med utvecklare för optimeringar till deras kretsar. Det är därför inte helt osannolikt att Nvidias första uttalande om en lansering i höst är korrekt och att de nu tvingas backa på grund av relaterade sekretessavtal med Rockstar.
2013-08-16, 01:11
Medlem
FreakinOALs avatar
I multiplayer-trailern så sa dom att man skulle kunna köpa garage och bilar i multiplayer. Men det fick mig att tänka, hur kommer det fungera? jag menar hur dom ska göra så man själv bara har tillgång till bilarna och garaget?
2013-08-16, 01:19
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneRequest
WOW någon som tänkte på priset på flygplanet i trailern? (2:16 in)
$ 1,150,000 känner att det finns nog rätt mycket saker att spendera sina pengar på i spelet. Om det nu är samma pris singleplayer som multiplayer!!

Aa tänkte också på det. Tycker det är skitnice att man får spara ihop till dom stora sakerna, fan va man kommer lacka när man kraschar sitt nyköpta plan i en telefonledning det första man gör
2013-08-16, 01:25
Medlem
Namecopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legendary
Jag håller verkligen tummarna för att din teori stämmer!

Att byta karaktär i main vore bara drygt!

Gillade det upplägget i GTA IV då man fick en annan syn på allt när man bytte vinkel, fruktar det scenariot som går ut på att huvudkaraktären dör och man blir någon som tar efter honom!

Men spelet blir ju längre om man har 3 karaktärer. Jag skulle lätt tröttna på bara en och samma person. Kan vara roligt att agera lite ghetto eller hollywoodliv också.
2013-08-16, 01:26
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namecopy
Men spelet blir ju längre om man har 3 karaktärer. Jag skulle lätt tröttna på bara en och samma person. Kan vara roligt att agera lite ghetto eller hollywoodliv också.

Jo 3 karaktärer kommer göra spelet mer intressant och svårare att slita sig ifrån.
2013-08-16, 01:53
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord-Eugene
Aa tänkte också på det. Tycker det är skitnice att man får spara ihop till dom stora sakerna, fan va man kommer lacka när man kraschar sitt nyköpta plan i en telefonledning det första man gör

Ännu intressantare är ju att det står att bränslet kostar 50 tusen för att åka över hela världen, kan det vara indikation på att flygplan behövs tankas?
2013-08-16, 02:41
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Ännu intressantare är ju att det står att bränslet kostar 50 tusen för att åka över hela världen, kan det vara indikation på att flygplan behövs tankas?

Vem tar sig över kartan med bara en bil?
2013-08-16, 02:46
Medlem
Hoeglunds avatar
OJ oj oj, jag som alltid hävdat att charmen med GTA är just att spela singelplayer och bara free-roama.
Men just nu känner jag fan att online-läget lockar mer än singel.

Men det känns rätt bra att onlineläget inte öppnar fören några veckor efter release, så man hinner köra igenom singelplayer storyn och lära sig kartan.

Sen har jag riktigt bra tajming för min egen del då jag jobbar 3-skift och är ledig var tredje vecka.
GTA V släpps tisdag på min lediga vecka så jag kan låsa in mig hemma och spela 5 dagar i sträck

Det känns rätt lame att min ps3a kommer stå framme enbart för GTA V.
Och nu är det ju inte aktuellt i dagsläget, men hur fungerar det ifall det i framtiden skulle komma en port till ps4a?
Kommer man kunna föra över alla stats och allt till ps4an eller får man börja om på ny kula?
2013-08-16, 07:15
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan

Hoppas att man kan tjuvtanka sina fordon, eller råna beninmackarna
2013-08-16, 07:21
Medlem
carlankas avatar
Fyfan va tråkigt och idiotiskt om man måste tanka sina fordon.
Hur fan kan ni tycka att det vore "coolt"?
Skulle förstöra spelkänslan riktigt rejält faktiskt.
2013-08-16, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlanka

Jag håller med dig till 100%, lämna sådant till bilspel som Gran Tourismo istället där allt ska vara realistiskt, GTA handlar om att ha roligt.
2013-08-16, 07:43
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlanka
Håller inte med, det ger mer realism och i mitt tycke gör det spelet mycket roligare.
Men du har ju gnällt på allt ifrån grafik till att man kanske ska behöva tanka, så jag antar att du är en sk gnällfitta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in