2013-08-16, 07:50
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlanka
Fyfan va tråkigt och idiotiskt om man måste tanka sina fordon.
Hur fan kan ni tycka att det vore "coolt"?
Skulle förstöra spelkänslan riktigt rejält faktiskt.

Det beror helt på i vilken mån man behöver tanka bilen.

Med tanke på att man sällan håller sig till en och samma bil en längre tid i Gta så lär du ändå inte råka ut för sopptorsk innan du bytt bil, ska vi (ännu en gång) ta Mafia 2 som exempel så fick man kämpa för att få soppatorsk.

Bensinen i Mafia 2 var extremt dryg vill jag minnas och för att råka ut för soppatorsk så var man tvungen att köra runt med samma bil i ca 15-20 min (kan minnas fel) vilket man (iallafall jag) sällan gör i Gta då det väldigt lätt blir att man krockar - hoppar ut - snor en ny bil.

Så att behöva tanka bilen behöver inte var så jobbigt som det låter om det håller sig i samma stil som Mafia 2, det skulle vara i så fall om man var tvungen att tanka bilen mellan varje uppdrag eller nåt vilket känns osannolikt.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-08-16 kl. 08:04.
2013-08-16, 07:52
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Bensinen i Mafia 2 var extremt dryg vill jag minnas och för att råka ut för soppatorsk så var man tvungen att köra runt med samma bil i ca 15-20 min (kan minnas fel) vilket man (iallafall jag) sällan gör i Gta då det väldigt lätt blir att man krockar - hoppar ut - snor en ny bil.
Samma för mig, alltid när jag ser en bil som är snyggare än den jag kör för tillfället så kör jag ifatt honom till närmsta rödljus och snor sedan bilen.
2013-08-16, 07:58
Medlem
carlankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Håller inte med, det ger mer realism och i mitt tycke gör det spelet mycket roligare.
Men du har ju gnällt på allt ifrån grafik till att man kanske ska behöva tanka, så jag antar att du är en sk gnällfitta.

Oja gud vad jag har gnällt, jag förvänta mig att 5 års arbete skulle synas lite tydligare.

Vill du att man ska behöva besikta bilen och betala fordonsskatt också?
Kanske du också vill ta körkort i spelet och göra teoritester och övningsköra?

Nej men det som är tråkigt är när dom tar saker som tar tid och är tråkiga i riktiga livet in i spel.
Realism är inte alltid roligt.
2013-08-16, 08:56
Medlem
Kanske off-topic men vill bara veta om man kan boka detta spelet hos en engelsk spelförsäljare och hämta det i butiken?

Jag ska nämligen till England dagen efter det släpps och hinner inte köpa/spela det innan jag åker och riskerar ju att det tar slut innan jag kan inhandla det i England och vill kunna spela det när jag kommer hem.

Spelet verkar förresten helt fantastiskt och längtar till att kunna spela det.
2013-08-16, 09:35
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparklingsputnik
Kanske off-topic men vill bara veta om man kan boka detta spelet hos en engelsk spelförsäljare och hämta det i butiken?

Jag ska nämligen till England dagen efter det släpps och hinner inte köpa/spela det innan jag åker och riskerar ju att det tar slut innan jag kan inhandla det i England och vill kunna spela det när jag kommer hem.

Spelet verkar förresten helt fantastiskt och längtar till att kunna spela det.
Kan du inte bara beställa hem det så att det antingen ligger hemma i brevlådan, alternativt att du får ett avi som du använder för att hämta ut det hos närmsta postkontor?

http://www.game.co.uk/
http://www.gamestop.co.uk/
http://www.blockbuster.co.uk/
2013-08-16, 10:18
Medlem
Är det bekräftat från rockstar att man behöver tanka bilar?

Jag är ganska duktig på att köra mina fordon på GTA, i tidigare titlar har jag kunnat hålla samma favorit bil(ar) hela och okrockade väldigt länge, samtidigt som jag genomför mitt rollspel och en hel del drivebys.

Det här förstör bara spelkänslan, realism i all ära men det ska vara underhållning i största fokus.
2013-08-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KareemSaid
Är det bekräftat från rockstar att man behöver tanka bilar?

Jag är ganska duktig på att köra mina fordon på GTA, i tidigare titlar har jag kunnat hålla samma favorit bil(ar) hela och okrockade väldigt länge, samtidigt som jag genomför mitt rollspel och en hel del drivebys.

Det här förstör bara spelkänslan, realism i all ära men det ska vara underhållning i största fokus.

Jag läste en intervju en spelsite hade med Rockstar där de sa att de inte kommer ha tankning eftersom det förstör spelkänslan.

(Kommer inte ihåg vad siten heter)
2013-08-16, 11:14
Medlem
Citat:
Oja gud vad jag har gnällt, jag förvänta mig att 5 års arbete skulle synas lite tydligare.
Jösses, vad fan förväntar du dig egentligen? Konsolerna är ju för fan lastgamla, de krämar nog ut de allra sista som konsolerna har att erbjuda.
2013-08-16, 12:10
Medlem
Hoeglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateZekrom
Jag läste en intervju en spelsite hade med Rockstar där de sa att de inte kommer ha tankning eftersom det förstör spelkänslan.

(Kommer inte ihåg vad siten heter)

Ja jag vill också minnas att jag läst det.

Självklart är det roligare ju realistiskare spelet är, men att tanka (även om det nästan aldrig kommer behövas) känns bara onödigt.
2013-08-16, 12:19
Medlem
Citat:
Fyfan va tråkigt och idiotiskt om man måste tanka sina fordon.
Hur fan kan ni tycka att det vore "coolt"?
Skulle förstöra spelkänslan riktigt rejält faktiskt.

Det vore väl inte så farligt?
Man kan ju köra 12 timmar långkörning på en tank utan problem i verkligheten, och 12 timmar i spelet så lär du ju ha bytt bil bra många ggr, man borde i alla fall ha möjligheten att tanka om man vill.
Och det ger ju en också chansen att råna bensinmacken på samma gång.
2013-08-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Det vore väl inte så farligt?
Man kan ju köra 12 timmar långkörning på en tank utan problem i verkligheten, och 12 timmar i spelet så lär du ju ha bytt bil bra många ggr, man borde i alla fall ha möjligheten att tanka om man vill.
Och det ger ju en också chansen att råna bensinmacken på samma gång.

12 timmar i GTA är 12minuter i verkligheten.

Jag finner ingenting som bekräftar att man måste tanka men det är heller inte obekräftat. Tråkigt hur som, all realism är inte kul och att tanka sin bil kommer bli en börda efter ett tag.
2013-08-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KareemSaid
12 timmar i GTA är 12minuter i verkligheten.

Jag finner ingenting som bekräftar att man måste tanka men det är heller inte obekräftat. Tråkigt hur som, all realism är inte kul och att tanka sin bil kommer bli en börda efter ett tag.
Har du en källa till ditt påstående att 12 timmar i GTA är 12 timmar i verkligheten? Jag har svårt att tro det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in