Citat:
Ursprungligen postat av
Elorin
Haha

Jag tror knappast någon missat att du utger dig för att vara kvartärgeolog eftersom du upprepar det som ett mantra i var och vartannat inlägg här, oavsett om det är relevant eller inte. Antar att det görs i desperat hopp om att ge dina åsikter någon typ av legitimitet? Själv har jag högre utbildning än en kandidatexamen inom naturvetenskap men
jag har inget behov av att påpeka det hela tiden.
Det borde du nog göra för det framgår då rakt inte av dina poster i tråden.
Exempelvis din oförmåga att läsa och förstå:
Citat:
Ursprungligen postat av
Elorin
Var i artikeln du länkade till sades att varmare klimat gav mindre biomassa totalt, att man sade att extrema väderfenomen kan vara skadliga för bland annat bioproduktion är ju inte så underligt eller kontroversiellt?
Artikeln nämner:
Citat:
Den här typen av extrema väderhändelser kommer sannolikt att bli allt vanligare i takt med att den globala uppvärmningen ökar.
och:
Citat:
– När extremväder gör att jordens ekosystem inte kan ta upp lika mycket kol fortsätter koldioxidhalterna i atmosfären att stiga. Det kan resultera i att det blir ännu vanligare med extremt väder. Det blir en självförstärkande effekt
Det vill säga, ett varmare klimat ger fler extremväder, som i sin tur ger mindre biomassa, som i sin tur ger mindre upptagning av co2, som i sin tur ger varmare klimat, som i sin tur ger mer extremväder, som i sin tur etc, etc...
Hur kan du få det till att artikeln inte påstår att varmare väder ger mindre biomassa?