Citat:
Ursprungligen postat av
totilas
Men är du dum eller? Okej, ja du kanske tycker att "varmare är bättre!" Isåfall kan du väl flytta till ett varmare land?
Det kan inte vara varmt på hela jorden, skulle det vara så så skulle alla behöva bo i nord och syd eftersom områdena kring ekvatorn skulle va omöjliga för däggdjur att vistas på
Nu är det så här att vi som ifrågasätter CAGW-hypotesen vanligen är betydligt intelligentare, mer bildade och inte drivs av några ideologiska käpphästar jämfört med er troende. Din fråga och dina påståenden påvisar detta.
Nej, vi är inte dumma, tvärtom har vi förmått att förstå geologiska och historiska skeenden i ljuset av modern forskning, det har inte du.
Själv har jag flyttat till Thailand just för att varmare är bättre (en annan anledning är min PK-allergi)
Du känner förmodligen inte till att det inte är områdena kring ekvatorn som är varmast. De varmaste områdena, Nevadaöknen t ex, ligger på betryggande avstånd från ekvatorn.
En annan sak som man inte lär sig på hamburgervändarhögskolan är att naturliga och antropogena globala temperaturförändringar får störst genomslag närmast polerna. Om jorden blir 1 grad varmare kommer de varma områdena bara att bli ca en halv grad varmare.
I det resonemanget är inte lokala klimateffekter inräknade. Vi kan t ex se att ökenområden grönskar till följd av koldioxidberikningen, vilket leder till lägre lokala temperaturer.
Såvitt jag vet finns det inget exempel på att det varit omöjligt att bo någonstans där man kan bo idag under temperaturoptima genom tiderna.
Om du har något sådant exempel fram med det istället för ditt allmänna handviftande.