2013-08-15, 18:18
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
GTA V o'clock har sett en preview hos Rockstar och babblar lite.
http://youtu.be/6nYIO-mkz10

En lustig grej de pratar om vid 18 min är att karaktärens läppar rör sig när du pratar i micen och vid rån och liknande kan det du säger i micen påverka hur omgivningen reagerar. Som deras exempel att spelaren skriker "Quicker! Quicker!" till shopkeepern de rånar så att han tydligen ger dem pengarna snabbare. Låter lite sjukt.
2013-08-15, 18:41
Medlem
Jag vill minnas att jag sett att man kunde köpa ett PS3 och få med GTAV när det kom ut på någon hemsida... Någon som vet vilken sida jag pratar om? Trodde det var gamestop men det verkar inte som det... Jag vill nämligen byta upp mig från min Xbox360 till PS3 Någon som kan länka mig dit?

OnT: Såg precis MP trailern, Fyfan säger jag bara... Jävlar vad taggad man blev tills när spelet släpps... Såg så sjukt nice ut med att kunna råna banker med polarna och en egen lägenhet haha
2013-08-15, 18:46
Medlem
Reggaemans avatar
Det verkar ju finnas renodlade uppdrag och nästan en story även i Online-läget, skumt haha

Jag har förvisso bara spelat Gta IV online extremt lite men av det lilla jag minns så var det bara totalt kaos, folk som körde på varandra och härjade som småungar.

Om det blir något liknande i Gta V så lär ju det som sägs i nya trailern "chilla i sin lägenhet, pimpa sina bilar eller bara cruisa runt på gatan i lugn och ro" bli helt omöjligt haha

Mja, det såg roligt ut men lär nog bli likadant som i Gta IV att jag bara testar någon enstaka gång
2013-08-15, 18:58
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

Om det blir något liknande i Gta V så lär ju det som sägs i nya trailern "chilla i sin lägenhet, pimpa sina bilar eller bara cruisa runt på gatan i lugn och ro" bli helt omöjligt haha

Mja, det såg roligt ut men lär nog bli likadant som i Gta IV att jag bara testar någon enstaka gång

Ska finnas passive mode man kan sätta på, då kan man inte skjuta någon men heller inte bli skjuten av andra spelare. Jag orkar inte leta upp källa men var ngt lezlie benzei (?) sade vid intervju. Om jag minns rätt.
2013-08-15, 19:25
Medlem
"One of the missions Rockstar showed was a large-scale operation requiring a crew of players to sneak into an airport, take out a crew of armed guards, and fly away in a military cargo plane. If that weren't challenging enough, the players also had to fly it clear across the map and successfully land the thing in a ramshackle airstrip out in the middle of nowhere."

Man kommer alltså få köra ett stort lastflygplan!
2013-08-15, 19:37
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrowz
"One of the missions Rockstar showed was a large-scale operation requiring a crew of players to sneak into an airport, take out a crew of armed guards, and fly away in a military cargo plane. If that weren't challenging enough, the players also had to fly it clear across the map and successfully land the thing in a ramshackle airstrip out in the middle of nowhere."

Man kommer alltså få köra ett stort lastflygplan!

Som sagt, under uppdrag (vilket är känt sen länge)

Om man kommer att kunna köra det under freeroam är fortfarande okänt
2013-08-15, 19:41
Medlem
Bandoliers avatar
Undrar om man kommer att få se olika cutscenes beroende på vilken karaktär man tillfälligt råkar vara? Jag är lite av en fan av Rockstars cutscenes och skulle bli frustrerad om jag missade en massa.

Men kanske är spelstoryn upplagd så att vad man än gör så får man ta del av samma cutscenes?
2013-08-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Undrar om man kommer att få se olika cutscenes beroende på vilken karaktär man tillfälligt råkar vara? Jag är lite av en fan av Rockstars cutscenes och skulle bli frustrerad om jag missade en massa.

Men kanske är spelstoryn upplagd så att vad man än gör så får man ta del av samma cutscenes?

Varje karaktär har sin egen storyline att följa, så du kan nog inte göra Franklins uppdrag med Michael tex.
Fast jag kan ju ha fel.
2013-08-15, 19:52
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Varje karaktär har sin egen storyline att följa, så du kan nog inte göra Franklins uppdrag med Michael tex.
Fast jag kan ju ha fel.

Nej men det kan ju vara så att alla cutscenes är placerade i situationer när man inte är mitt i ett uppdrag? Oavsett vem man är så lär ju grundstoryn tuffa på utan större variation.
2013-08-15, 19:59
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier

Jag har förstått det som såhär:

Alla karaktärer har egna storys att följa, egna uppdrag och egna cutscenes förutom i uppdrag där man måste spela som alla tre (eller bara två)

I de gemensamma uppdragen så är alla cutscenens densamma oberoende på vem man spelar som, bara gameplayet blir annorlunda beroende på vem du spelar som.

Alla tre karaktärer har även helt unika sidouppdrag som inte kan spelas av de andra karaktärerna med undantag från tex saker som väskryckare som alla tre karaktärer kan stöta på närsomhelst.

Har till och med för mig att jag läste i en intervju att hela storyn är upplagd på det här sättet just för att man som spelare inte ska missa någonting bara för att man väljer att spela som en annan karaktär, dock finns det ett rykte som säger att slutet av storyn påverkas av ens val.

Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Synd att spelet släpps på en tisdag. Måste ju vänta tills på fredag kväll innan man kan börja spela på riktigt allvar. Kan tyvärr inte ta ut semesterdagar den veckan heller.

Haha, tänkte likadant förra veckan, har ju bara tid att spela typ en timme efter jobbet på vardagarna
Senast redigerad av Reggaeman 2013-08-15 kl. 20:04.
2013-08-15, 20:07
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag har förstått det som såhär:

Alla karaktärer har egna storys att följa, egna uppdrag och egna cutscenes förutom i uppdrag där man måste spela som alla tre (eller bara två)

I de gemensamma uppdragen så är alla cutscenens densamma oberoende på vem man spelar som, bara gameplayet blir annorlunda beroende på vem du spelar som.

Alla tre karaktärer har även helt unika sidouppdrag som inte kan spelas av de andra karaktärerna med undantag från tex saker som väskryckare som alla tre karaktärer kan stöta på närsomhelst.

Har till och med för mig att jag läste i en intervju att hela storyn är upplagd på det här sättet just för att man som spelare inte ska missa någonting bara för att man väljer att spela som en annan karaktär, dock finns det ett rykte som säger att slutet av storyn påverkas av ens val.

Men man kan väll som senaste gta spela en gubbe och sen när man spelat klart den, så byter man och spelar från början med nästa..
2013-08-15, 20:12
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMac1
Men man kan väll som senaste gta spela en gubbe och sen när man spelat klart den, så byter man och spelar från början med nästa..

Det tror jag inte

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in