2013-08-15, 00:15
Medlem
Yerzs avatar
Vad hände med "dokusåpan". Klart man förstår att det aldrig var på riktigt. Men den 22/7 skrev hon något om att den skulle "dra igång den veckan". Och vi vet ju hur hennes bekräftelsebehov är. Borde hon inte skriva mer om att ha "kameran klistrad vid ansiktet 24/7"
Så vi kan nog pricka av det från listan "projekt" eller vad tror ni?
Citera
2013-08-15, 01:13
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Nej, det är faktiskt detta som får mig att tvivla mer än något annat. Varför skulle släkten plötsligt släppa sitt blivande helgon/martyr efter 16-17 års tortyr? Makes no sense.

En snabb fråga till dig, Sinfon, som inte alls handlar om detta men som jag hoppas att du kan svara på: utan att gå in på några identifierande detaljer, bor Berny i de "finare" delarna av Malmö eller i något av de lite mindre attraktiva områdena? Eller någonstans i mitten? En vän och jag diskuterade detta och kom fram till att det enklaste vore att fråga dig.

Malmö är ju lite speciellt eftersom det är en "liten" storstad, allt ligger relativt centralt och är inte segregerat enbart i stadsdelar utan man kan dra gränser för bra/dåliga områden med gator och till och med hus (därför funkar det inte att bara kolla på en karta typ). Berny bor i utkanten av caroli, det ligger mycket centralt och har okej demografi (mest medelklass och övervägande svenskfödda) men räknas ändå inte till de allra "finaste" delarna eftersom sossarna mejade ner hela området på sextiotalet så de flesta husen är byggda efter den tiden och börjar bli skabbiga. Det gränsar också till värnhem, som är ett sämre område. Dessutom ligger där en hel del boenden och härbärgen vilket gör gatubilden lite spännande ibland. Men det är inte ett "mindre attraktivt" område, snäppet över mitten skulle jag säga.
Senast redigerad av sinfon 2013-08-15 kl. 01:25. Anledning: Stavfel
Citera
2013-08-15, 06:05
Avslutad
Jag sätter en säck pengar på att personen som först kom in här och skrev om Opus Dei var Berny själv. Hon dök ju upp i samma veva och började med sina bortförklaringar och absurda historier, hon hävdade också att hon gick in i tråden för att hon hade sett att Opus Dei kommit upp till diskussion.

Det ser ju bättre ut om "någon annan" först drar upp det efter att hon, under en längre tid, har tjatat om "R" (som fortfarande var jättehemligt då), och personen som nämnde det, har inte gjort så mycket väsen efter de inläggen.

Det hela skapade dessutom mer intresse till och runt hennes person. Ju "unikare" och extremare desto bättre. Mytomaner brukar fungera så.

Och se inte detta som en spekulation i identiteter, jag ville endast påvisa ett sammanträffande!
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-15 kl. 06:53.
Citera
2013-08-15, 08:18
Medlem
Håller fullständigt med om det Sinfon skrev, ur förövarens synvinkel är detta väldigt märkligt.
Berny har ju under alla år sagt att hon har sin far att tacka för sitt skrivande, att han har uppmuntrat och stöttat henne. Utan att dementera Bs påstående men om hon har hittat på detta så måste ju hennes far verkligen vara förkrossad. Om han har stöttat henne (och inte uppfostrat henne till Opus Dei skribent) har han varit en del av hennes framgång, tidigare år har hon tackat honom och nu vänder hon allt emot honom. Det måste vara förkrossande som förälder.
Senast redigerad av Jomika 2013-08-15 kl. 09:11.
Citera
2013-08-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Vad hände med "dokusåpan". Klart man förstår att det aldrig var på riktigt. Men den 22/7 skrev hon något om att den skulle "dra igång den veckan". Och vi vet ju hur hennes bekräftelsebehov är. Borde hon inte skriva mer om att ha "kameran klistrad vid ansiktet 24/7"
Så vi kan nog pricka av det från listan "projekt" eller vad tror ni?

Bjärndöd klarar inte av att slutföra nånting förutom en fylla.
Red Rumours verkar ju också runnit ut i sanden. Inte för att det bekymrar mig - lika bra att dessa löjliga projekt inte blir av, både för omgivningen och Bernys egen skull. Hon inser inte att hon skämmer ut sig och skadar sig själv bortom allt förnuft...
Förhoppningsvis händer inget med den fåniga psykopat-boken heller, den som först (enligt henne själv) skulle vara "skönlitterär", innan hon insåg att det var mycket häftigare att kalla den en sann biografi... Men DET är väl för mycket att hoppas på, påhitt, skitsnack, lögner och överdrifter lyckas hon ju alltid driva till slutet, konstigt nog. DÅ har hon ork och energi minsann.
Citera
2013-08-15, 11:52
Medlem
Läste om delar av Känn pulsen slå och kan inte låta bli att haja till över att en psykolog verkade mer eller mindre hetsa henne till hypnosterapi och en tro på förträngda minnen (som Berny inte alls verkade tro på först). Om det nu är sant, det är ju en annan fråga.
Av princip vill jag inte ta ställning mot ett påstått våldtäktsoffer, men det är ju som alla påpekat skumt och blev knappast mindre skumt av det här.
Citera
2013-08-15, 14:06
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marginalklotter
Läste om delar av Känn pulsen slå och kan inte låta bli att haja till över att en psykolog verkade mer eller mindre hetsa henne till hypnosterapi och en tro på förträngda minnen (som Berny inte alls verkade tro på först). Om det nu är sant, det är ju en annan fråga.
Av princip vill jag inte ta ställning mot ett påstått våldtäktsoffer, men det är ju som alla påpekat skumt och blev knappast mindre skumt av det här.
Jo, påminner en lite om https://www.flashback.org/t584587 ... Något för björny kanske. Man ska inte tvivla på brottsoffer av princip, men när de snurrar ihop allt såhär förstör de bara för sig själva, och andra som också blivit utsatta för liknande.
Citera
2013-08-15, 18:18
Medlem
Varför ska hon "kanske ta en grogg eller två" fast lukten äcklar henne och hon har hep c? Är väl ett utomordentligt tillfälle att låta bli om hon inte ens sugen. Hon skäms verkligen inte för att hon i princip ber om att allt ska hon gå åt helvetet igen. Ingen nyhet direkt men vafan.
Citera
2013-08-15, 18:27
Medlem
..."och jag slappnade av så mycket att jag plockade grisöron med tårna".

Ok. Normalt.... eller inte. Men inga nervskador i tårna då i alla fall...
Varför har hon nervskador för övrigt, som hon nämner på bloggen? Pga medicin, eller?
Citera
2013-08-15, 18:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
..."och jag slappnade av så mycket att jag plockade grisöron med tårna".

Ok. Normalt.... eller inte. Men inga nervskador i tårna då i alla fall...
Varför har hon nervskador för övrigt, som hon nämner på bloggen? Pga medicin, eller?

Förmodligen för att hon skurit sig.
Senast redigerad av gato12 2013-08-15 kl. 18:32.
Citera
2013-08-15, 19:02
Medlem
Hon har tidigare nämnt (även i böckerna tror jag?) att hon skurit så djupt att hon fått nervskador. (det var väl något tillfälle där hon fick reda på att hennes ena hand aldrig skulle reagera normalt igen?) Så dessa skador+medicinen gör att hon nog gör väldigt rätt i att låta veterinären klippa klorna. Förstår inte heller varför alla ser ner på att hon går till veterinären för detta, JA det är basic hundvård men det finns miljoner omständigheter till att låta vet. klippa.

Jag förstod inte alls det där med att plocka grisöron med fötterna, satt hon i soffan och plockade upp grisöron från golvet? Eller gjorde hon det i sömnen, eller va?
Citera
2013-08-15, 19:13
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomika
Förstår inte heller varför alla ser ner på att hon går till veterinären för detta, JA det är basic hundvård men det finns miljoner omständigheter till att låta vet. klippa.

Jag håller med. Även om det för min del är en onödig utgift så ser hon ju till att det blir gjort, vilket är det viktiga. Nog för att man kan kritisera Berny för väldigt mycket när det gäller att sköta sina djur, men på den punkten ser jag inte vad som är så jävla underligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in