2013-08-14, 23:04
  #6097
Medlem
Misantropoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jasså? Jag provade den för ett tag sedan och jag tyckte det var ett utmärkt alternativ om man behöver en öl med lägre alkoholhalt. Vad dricker du för öl vanligtvis?

Jag är som sagt ingen kännare utan håller mig till de "vanliga".
Heineken, Carlsberg...

Det händer dock att jag slirar in bland alen när det vankas en bättre middag eftersom jag föredrar öl framför vin.

Ja den här ölen kommer gå till historien som de första jag häller i vasken, var helt enkelt en ört för mycket. Måste varit en av de humlesorter som fanns?
Citera
2013-08-14, 23:20
  #6098
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropolis
Är ingen ölkännare men jag köpte nyss folköl.

Jag skulle inte rekomendera min värsta ovän att köpa "sir taste-a-lot".
Den luktar till och med illa när man tar den till munnen. Det tog sig sådana ytterligheter att då jag druckit den första i ett tappert försök att, "lära känna ölen" - kom det en reflex av kräkning!

Avråder er.
Köp nån IPA på bolaget, hade gärna läst din recension sen
Citera
2013-08-14, 23:30
  #6099
Medlem
Misantropoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Köp nån IPA på bolaget, hade gärna läst din recension sen


Rena grekiskan för mig men vill du förtydliga ska jag ha det i åtanke nästa gång.
Kom nog in här av misstag egentligen. Smakade ölen, såg tråden. Fail.
Citera
2013-08-14, 23:48
  #6100
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Du bör dock testa deras andra öler om du inte redan gjort det. La Chouffe (blond), Mc Chouffe (dubbel) och N'ice Chouffe (starkare variant) är alla riktigt goda!

Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Jag är stort fan av belgisk öl och jag gillar verkligen Houblon. Det är belgare som humlat den och inte jänkare Belgarna har humlat med stil så testa den

Kollikrav på dom så det får jag fundera på.

Citat:
Ursprungligen postat av Misantropolis
Rena grekiskan för mig men vill du förtydliga ska jag ha det i åtanke nästa gång.
Kom nog in här av misstag egentligen. Smakade ölen, såg tråden. Fail.

Brewdog Punk IPA finns på domflesta bolagsbutikerna.
Populär är den också.
http://www.systembolaget.se/1515
Ska du testa en IPA så är det den.
Citera
2013-08-15, 00:09
  #6101
Medlem
Misantropoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Kollikrav på dom så det får jag fundera på.



Brewdog Punk IPA finns på domflesta bolagsbutikerna.
Populär är den också.
http://www.systembolaget.se/1515
Ska du testa en IPA så är det den.


Jahaja. Ska hålla ögonen öppna efter dessa, för sakens skull.
Citera
2013-08-15, 07:33
  #6102
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropolis
Är ingen ölkännare men jag köpte nyss folköl.

Jag skulle inte rekomendera min värsta ovän att köpa "sir taste-a-lot".
Den luktar till och med illa när man tar den till munnen. Det tog sig sådana ytterligheter att då jag druckit den första i ett tappert försök att, "lära känna ölen" - kom det en reflex av kräkning!

Avråder er.

Synd, jag tycker nog att det är en sjysst burkfolköl som jag hellre köper än vanlig lager såsom Norrlands guld osv.
Citera
2013-08-15, 09:44
  #6103
Medlem
KickAss-1337s avatar
Mitt lokala bolag hade ett par flaskor Nögne Dark Horizon stående på hyllan så självklart gick det inte att låta bli! Någon som testat denna ännu?
Citera
2013-08-15, 10:08
  #6104
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropolis
Ja den här ölen kommer gå till historien som de första jag häller i vasken, var helt enkelt en ört för mycket. Måste varit en av de humlesorter som fanns?

Amarillon förmodligen, har ju en ganska karakteristisk smak...

Själv rekommenderade jag den här nyligen...gillade att det fanns en folköl som faktiskt smakade något.
Citera
2013-08-15, 10:27
  #6105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Finns det nåt speciellt öl man måste prova när man är i Norge, stout eller porter kanske? tips uppskattas

Nøgne Ø Imperial Stout är bra, men inget exceptionellt. Annars kan du testa deras #100, barley wine.
Nøgne Ø / Terrapin Imperial Rye Porter är trevlig. Råg är alltid bra
Se om du kan hitta gamla versioner av Dark Horizon t.ex. 1st-3rd Edition.

Aegir har en del trevliga bl.a. Lynchburg och deras vanliga Natt.

Haandbryggeriets öl är riktigt bra, bl.a. Dark Force och Odin's Tipple.

Lervigs fatlagrade barley wine.
Citera
2013-08-15, 10:30
  #6106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Mitt lokala bolag hade ett par flaskor Nögne Dark Horizon stående på hyllan så självklart gick det inte att låta bli! Någon som testat denna ännu?

Det är en väldigt kompetent IS.

Så här skrev jag själv efter systembolagets skribentprovning:

"Intensiva kaffe- och chokladtoner balanseras av en djup sötma utan att bli för söt. En riktigt tung och bra stout med en hel del rostat kaffe, sötma och värmande toner i eftersmaken som kommer tilltala många. Ganska diskret kolsyra."
Citera
2013-08-15, 13:32
  #6107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Amarillon förmodligen, har ju en ganska karakteristisk smak...

Själv rekommenderade jag den här nyligen...gillade att det fanns en folköl som faktiskt smakade något.

Nej, Amarillo är förhållandevis ny, ursprungs humlen är ädelhumeln som Saaz, tettnager, hallertau, spalt.
Citera
2013-08-16, 18:16
  #6108
Medlem
graffdatshits avatar
Sippar på cheap thrills för första gången just nu. Den var mycket godare än dom andra två ifrån brutal brewing som jag smakat. Lite för mild smag dock. Men den får väl kanske 4/10 ifrån mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in