Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
att den är hermetiskt tillsluten och inte släpper in solljus också?
märk väl att det står "can", dvs DET KAN hända, vi snackar då i spårnivå, inget som du någonsin kommer känna smak av. dessutom så pratar man över lag, kvalitet på burkar och coating skiljer från land till land.
precis samma sak som att du kan få med rost från en kapsyl från en flaska samt att även glaset frigör ämnen i flaskan.
men på rak arm så är burken en väldigt bra behållare, speciellt för färska grejer som t.ex. ipa.
men varför är flaskan så viktig? du häller väl ändå upp ölen i ett glas ändå?
Can kan betyda "kan". Men i detta fallet så betyder "can" burk. Läser du mer nogrant så fick dom fram mätbara resultat ifrån 4 grader (förvisso väldigt lite, vid 4 grader och kan därmed räknas som skyddad, dock så vet ni själva hur bolaget förvarar sitt öl) upp till 28 grader. Aluminiumet kommer alltså med all säkerhet att lämna spår. Det visade sig även relativt stor skillnad från tillverkare till tillverkare, vilket innebär att man måste ta reda på vart bryggeriet köper in sina burkar om man vill vara noggrann.
Hur ölet är producerat spelar en stor roll med.
Sen vill jag ha flaska för att man dricker med ögat.. Jag vill ha det så för jag vill ha det så, svårare ekvation är det inte.