2013-08-14, 19:41
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Är bosatt på en sjötomt, men här blåser det aldrig... Fördelen med att bo inne i en vik, inte riktigt lika bra utsikt som vanligt men man slipper blåsten och liknande!

Du bor vid en sjö? Vid sjöar blir det däremot stilla mellan varven. De dagar det är stilla vid havet är relativt lätträknade imo

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Har bott på en strandtomt och läget var så att det oftast var lä, men när det stormade så blev man ibland lite fundersam om taket skulle blåsa av eller träden knäckas och ramla över huset. Blev också rått och kallfuktigt på höstarna, givetvis utomhus då men det kändes som att fukten kröp in i huset ibland.
Fördelarna är många och givna, det kan vara helt underbart när vädret är fint, oavsett om det är sol eller mulet.
Jo, fördelarna är många och givna under en ytterst begränsad tid.
Citera
2013-08-14, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Du bor vid en sjö? Vid sjöar blir det däremot stilla mellan varven. De dagar det är stilla vid havet är relativt lätträknade imo

Jo, fördelarna är många och givna under en ytterst begränsad tid.

Jag bodde vid havet, men som sagt, läget var så att det oftast var lä. Jag skulle säga att det inte var under en ytterst begränsad tid som man upplevde fördelarna.

Alla årstider bjöd på vackra dagar och utsikter, det är nog mer rätt att säga att nackdelarna var givna under en ytterst begränsad tid. Givetvis påverkar läget och om det är öst eller västkust, norr eller söderläge osv. Man kan nog hamna i en ständigt blåst om läget är ur den synpunkten sämre.
Citera
2013-08-14, 23:40
Medlem
NorthSNKRs avatar
Bildtexter i mäklarannonser brukar ju oftast vara rätt bajsnödiga... den här mäklaren försöker råda bot på det, men frågan är om han lyckas? Tappert försök iaf

http://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/45TSBSG5J20ACT4T/galleri
Citera
2013-08-15, 00:15
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridisen83
Svårtillgängligt, "egen" fyr, utsikt mot kärnkraftverk, stått obebott några år.

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-4rum-oregrundsgrepen-osthammars-kommun-forsmark-stanggrundet-106-5391692

http://w4.objektdata.se/pregen/586/OBJ18823_1268484586/hemnet.htm

Kul beskrivningar på en del foton, t.ex: "Fåglar" på ett foto med fåglar. Frågan är varför man fotograferar två måsar och har med som ett av försäljningsfotona?

Citat:
Whaaattt.....kan du länka till stugan, jag snabbkollade bakåt i tråden men hittar den inte?!
Lät otroligt krångligt att ta sig dit!
Edit. Hittade länken nu

Edit igen, jobbigt om man glömde något när man tagit sig ut dit, -äsch....jag glömde köpa med kaffe....antingen kokar vi bark eller så trippar jag in till närmsta affär, blir borta en stund
På tal om kaffe, finns vatten i den stugan, om inte så blir det lite tungt att packa med sig vattendunkar och bära genom stock o sten.

Edit för tredje ggn. Står i beskrivningen VA saknas. Jag hittar inget om någon privat brunn heller. Dessutom finns inte heller el, så man måste kånka dit gasolflaskor också, eller ved!

Det står ju en stor 25-litersdunk på golvet så jag antar att man är tvungen att kånka dit dricksvattnet. Det är isf ingen lysande lösning, de skulle tjänat på att ta dit en brunnsborrare och få den biten löst innan försäljning tror jag.
Citera
2013-08-15, 00:26
Medlem
Alltid kul att kolla igenom de små lägenheterna på dryga 20 kvm som är högvilt på bostadsmarknaden i studentorter just nu. Gillar att se de olika lösningarna på hur man kan klämma in nåt som ska motsvara kök på 20 kvm, har själv bott så är nog därför jag tycker det är kul.

Hursomhelst, det här var en udda lösning av spisplacering:
http://www.widerlov.se/bostadspresentation-bilder/?cpxid=450QP9PS34F82R50

De verkar även ha klämt in en liten diskmaskin längst in i den där "kökshalvön".

Här är exempel på en mer konventionell lösning:
http://www.husmanhagberg.se/Templates/Pages/ObjectAllImagesUpdated.aspx?objectid=OBJ27287_1277 084333

Tror jag skulle välja den mer udda lösning om jag fick välja. Det blir en relativt stor arbetsbänk av köksbordet.

NorthSNKR:

Citat:
1:a parkett på Nyårsafton

Ehm, mycket spännande utsikt utöver ett litet radhusområde och ett skogsparti...
Citera
2013-08-15, 00:45
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebab-Arne
Tror jag skulle välja den mer udda lösning om jag fick välja. Det blir en relativt stor arbetsbänk av köksbordet.

Ja den udda lösningen såg ju jävligt fräsch ut men de har inte tagit i med uppskattningen av antal sittplatser...
Toan såg för övrigt ut som skit. Vad är det med dessa dörrar med hål i? Riskerar man inte fuktskador runt dörren?

Om vi är helt realistiska, kan man verkligen få loss det där objektet för 1,2 milj.?
Citera
2013-08-15, 00:46
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebab-Arne
Alltid kul att kolla igenom de små lägenheterna på dryga 20 kvm som är högvilt på bostadsmarknaden i studentorter just nu. Gillar att se de olika lösningarna på hur man kan klämma in nåt som ska motsvara kök på 20 kvm, har själv bott så är nog därför jag tycker det är kul.

Hursomhelst, det här var en udda lösning av spisplacering:
http://www.widerlov.se/bostadspresentation-bilder/?cpxid=450QP9PS34F82R50

De verkar även ha klämt in en liten diskmaskin längst in i den där "kökshalvön".

NorthSNKR:

Ehm, mycket spännande utsikt utöver ett litet radhusområde och ett skogsparti...

Det värsta är sänglösningen. Hade slutat med att man slaggade i soffan..
Citera
2013-08-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Ja den udda lösningen såg ju jävligt fräsch ut men de har inte tagit i med uppskattningen av antal sittplatser...

Om vi är helt realistiska, kan man verkligen få loss det där objektet för 1,2 milj.?

Var min första tanke också, men personen som bor där verkar gilla att bjuda hem folk, fyra matstolar och kaffekoppar och glas till ett halvt kompani, väldigt fint var det iaf. kändes som mysigt i brist på bättre ord.
Citera
2013-08-15, 00:56
Medlem
Citat:
Toan såg för övrigt ut som skit. Vad är det med dessa dörrar med hål i? Riskerar man inte fuktskador runt dörren?

Menar du "dörren" som tvättfatet sitter på, det är en skärm du svänger undan för att få plats att duscha. De är gjorda i något sorts kompositmaterial som tål vatten.
Citera
2013-08-15, 01:17
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Menar du "dörren" som tvättfatet sitter på, det är en skärm du svänger undan för att få plats att duscha. De är gjorda i något sorts kompositmaterial som tål vatten.
Nja, jag syftade på dörren in till toaletten (inte den som separerar dusch och toa) och området runt omkring. Det kan ju knappast vara så trevligt när vatten rinner ner längst med dörren efter en dusch.
Senast redigerad av AbdullahSvensson 2013-08-15 kl. 01:20.
Citera
2013-08-15, 01:38
Avslutad
Citat:
Nja, jag syftade på dörren in till toaletten (inte den som separerar dusch och toa) och området runt omkring. Det kan ju knappast vara så trevligt när vatten rinner ner längst med dörren efter en dusch.

Golv i badrum har ju lutning för rätt avrinning, så det ska aldrig rinna vatten mot dörren. Anledningen att det är en luftspalt är att det ska finnas tilluftsventilation även när dörren är stängd för att ångan från duschandet inte ska imma igen hela badrummet.
Citera
2013-08-15, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Bildtexter i mäklarannonser brukar ju oftast vara rätt bajsnödiga... den här mäklaren försöker råda bot på det, men frågan är om han lyckas? Tappert försök iaf

http://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/45TSBSG5J20ACT4T/galleri

Lite skämskudde på de bildtexterna. Någon som försökt alltför mycket att låta avslappnad och misslyckas kapitalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in