2013-08-14, 16:47
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Trekantigt hus. Trekantigt kök. Trekantigt vardagsrum. Kallt, opersonligt, och utan smak. Dom har råd med ett hus för tio mille, men dom har inte råd med mer än dom billigaste screentrycken från Gallerix att sätta på väggarna. Triptyk, märk väl. Och dessutom finns det en obebyggd tomt precis framför deras sjöutsikt.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-sigtuna-granbystrand-sigtuna-kommun-tomvagen-42-5057234

Tydligen trögsålt för det har varit med i tråden förut, det bör ha varit i våras någon gång. Jag tyckte att själva huset var ganska trevligt men att tomten kändes högst tveksam, vilket gör att man kan fråga sig om priset inte är lite väl högt... Lite märkligt i Sigtuna också, det är fint där ute men kanske inte stället där man köper en villa för tio miljoner.
Citera
2013-08-14, 17:25
Medlem
Snygg öppenspis eller vad man ska kalla det för, men hur blir det när man eldar mitt i vintern och det är tjugo grader kallt på andra sidan glaset? Det måste ju finnas byggnormer och uppenbarligen bör det funka när de byggt en sådan spis, men jag förstår inte hur en glasruta, hur härdad och tjock den än är, inte spricker då?!
http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...gen-42-5057234
Citera
2013-08-14, 17:29
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Snygg öppenspis eller vad man ska kalla det för, men hur blir det när man eldar mitt i vintern och det är tjugo grader kallt på andra sidan glaset? Det måste ju finnas byggnormer och uppenbarligen bör det funka när de byggt en sådan spis, men jag förstår inte hur en glasruta, hur härdad och tjock den än är, inte spricker då?!
http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...gen-42-5057234
det där är nog bara en sån dekorationsspis som går på gasol... inget du slänger in en massa vedträn i...
Citera
2013-08-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
det där är nog bara en sån dekorationsspis som går på gasol... inget du slänger in en massa vedträn i...
Ja det ser ut så, men även gasoleld ger värme mot en ruta som är kall på andra sidan.
Citera
2013-08-14, 17:55
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Trekantigt hus. Trekantigt kök. Trekantigt vardagsrum. Kallt, opersonligt, och utan smak. Dom har råd med ett hus för tio mille, men dom har inte råd med mer än dom billigaste screentrycken från Gallerix att sätta på väggarna. Triptyk, märk väl. Och dessutom finns det en obebyggd tomt precis framför deras sjöutsikt.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-sigtuna-granbystrand-sigtuna-kommun-tomvagen-42-5057234

Ja fy fan! Bedrövligt och jag skulle inte vilja bo så. Själlöst, dött, kallt och opersonligt. Hur fan kan man förstöra pengar på det viset? Toastolen var nog det fulaste jag någonsin sett.

Hemskt!
Citera
2013-08-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Tydligen trögsålt för det har varit med i tråden förut, det bör ha varit i våras någon gång. Jag tyckte att själva huset var ganska trevligt men att tomten kändes högst tveksam, vilket gör att man kan fråga sig om priset inte är lite väl högt... Lite märkligt i Sigtuna också, det är fint där ute men kanske inte stället där man köper en villa för tio miljoner.

Det är väl ingen som vill köpa detta hus just p g a läget när både tomten framför och snett framför är obebyggda lagom kul att få två normala 2 plans villor byggda framför sig.

Sen att det ser ut som skit och kostar 10 mille är en annan sak.
Citera
2013-08-14, 19:06
Medlem
CarolynHaxs avatar
http://tillsalu.sjonara.se/images.aspx?GUID=44QIH6MJKSK9QAHH&Typ=CMVilla

Inte särskilt uppskakande till en början, 50-talsvilla med mycket teak/mahogny och äkta mattor. Men rulla ner till bilden som kallas "Nischat barhäng"
Citera
2013-08-14, 19:21
Medlem
Citat:

Gillar huset ,men att inte ha tomten närmast stranden gör det helt iskallt för mig .(om jag haft råd )
Citera
2013-08-14, 19:27
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
http://tillsalu.sjonara.se/images.aspx?GUID=44QIH6MJKSK9QAHH&Typ=CMVilla

Inte särskilt uppskakande till en början, 50-talsvilla med mycket teak/mahogny och äkta mattor. Men rulla ner till bilden som kallas "Nischat barhäng"

Ehum.. Det var ju speciellt... Verkar som det bor en arkitekt där. Med en draging åt westernridning..?
Citera
2013-08-14, 19:32
Medlem
Antevantes avatar
Är det inte lite överskattat att bo strandnära? Själv älskar jag havet och skulle inte kunna tänka mig att på i inlandet men det är aldrig vindstilla vid havet, det blåser alltid, vilket i längden måste vara irriterande.
Sen är ju en strand i Juli jävligt mysig medan den i december är direkt outhärdlig.

Men visst! Alla säger ju att bo vid havet är en dröm, så då måste det väl vara så
Citera
2013-08-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Är det inte lite överskattat att bo strandnära? Själv älskar jag havet och skulle inte kunna tänka mig att på i inlandet men det är aldrig vindstilla vid havet, det blåser alltid, vilket i längden måste vara irriterande.
Sen är ju en strand i Juli jävligt mysig medan den i december är direkt outhärdlig.

Men visst! Alla säger ju att bo vid havet är en dröm, så då måste det väl vara så

Är bosatt på en sjötomt, men här blåser det aldrig... Fördelen med att bo inne i en vik, inte riktigt lika bra utsikt som vanligt men man slipper blåsten och liknande!
Citera
2013-08-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante

Har bott på en strandtomt och läget var så att det oftast var lä, men när det stormade så blev man ibland lite fundersam om taket skulle blåsa av eller träden knäckas och ramla över huset. Blev också rått och kallfuktigt på höstarna, givetvis utomhus då men det kändes som att fukten kröp in i huset ibland.
Fördelarna är många och givna, det kan vara helt underbart när vädret är fint, oavsett om det är sol eller mulet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in