2013-08-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då väljer jag att tro på det. Fortsatt är det intressant hur den som PM:ade mig om ölhistorien kunde veta detta samt detaljer kring huset B. Var det KJ vän, eller någon inifrån huset B,
, kan det vara VB manlige bekant som fick ett SMS av VB som är källan?
huset B ?
Citera
2013-08-14, 13:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
att bara komma på tanken att döda en människa, är väldigt ofriskt tycker jag!
att sedan stycka henne i flera delar anser jag väldigt,väldigt ofriskt!
sen är faktiskt motivet irrelevant!
tänk om alla löste sina agg mot folk på det sättet!, då blev vi tvungna att gå med gasmask och gummistövlar hela tiden!!

Nu pratar vi motiv i största allmänhet kring fallet, i synnerhet kring styckning och tillvägagångssätt. Det finns förklaringar till blodbesudlingar osv., troligtvis logiska tror jag.
Citera
2013-08-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Oj då, har de hittat fler GM?

Citat:
ja! inte för en sekund har jag trott att KJ är ensam om det här!
Wow, du verkar sitta på förstahands information. Har du några namn att delge oss?
Citera
2013-08-14, 13:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
huset B ?

Förlåt, du har inte varit med från början. Det hus i Sävast som bebos av AN och MB.
Citera
2013-08-14, 13:06
Bannlyst
Citat:
Vad är det för fel på huset B då? AN var ju snabbt ute och förtydligade att VB kanske INTE är vid liv.

Nu vet jag inte vad du menar med huset B? Sommarstugan var avspärrad ganska länge. Om de inte hittat spår där tror jag styckningen skedde i terrängen. Det har ju hänt i tidigare styckmord. Det är inte alltid det ligger någon logik bakom styckmördares tankegångar.
Citera
2013-08-14, 13:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Då bör mordplatsen vara en annan bostad, varför annars stycka?

Visst problemet är ju att de inte hittar någon plats där styckningen kan ha utförts, de har DNA i KJ,s lägenhet men tydligen inte så pass mycket att de kan hävda att det är där som VB har dödats.
Citera
2013-08-14, 13:08
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag har bara svårt att tro att KJ haft tillgång till en lägenhet där han känt sig så trygg att han styckar en människa utan att polisen skulle känna till denna bostad.

Det behöver ju inte ha varit han som styckade, han kan ju ha varit med. De kanske åkte hem till någon i Sävast, de dödade henne antingen planerat eller oplanerat. Sedan transporterade de iväg henne i KJs bagagelucka.
Citera
2013-08-14, 13:09
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glxblt
Gällande övningskörningsteorierna.

Nuvarande lagstiftning kräver väl att både den som övningskör och den som är handledare har gått en utbildning och blivit godkända av Transportstyrelsen (http://www.korkort.se/ovningskora/). Av de uppgifter som framkommit om KJ så tvivlar jag på att han genomgått en sådan handledarutbildning, men det behöver ju inte hindra att det faktiskt pågått övningskörning de två emellan.

Vet någon hur är det allmänna förhållningssättet i Boden kring denna lag/bestämmelse är? Är det troligt att VB/KJ kan ha övningskört tillsammans utan att ha genomgått denna utbildning?

KJ var väl bara 21 år gammal - för att bli handledare krävs 24 år. VB kanske övningskörde med MB?
Citera
2013-08-14, 13:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst problemet är ju att de inte hittar någon plats där styckningen kan ha utförts, de har DNA i KJ,s lägenhet men tydligen inte så pass mycket att de kan hävda att det är där som VB har dödats.
Spåren i KJ bostad tror jag kommer av att KJ dragit med sig detta genom att inte vara ren efter att ha mördat på annan plats, ev. teorin med händerna.
Citera
2013-08-14, 13:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
KJ var väl bara 21 år gammal - för att bli handledare krävs 24 år. VB kanske övningskörde med MB?

Inte omöjligt, KJ fick kanske betalt för att skaffa undan kroppen samt ett mordhot hängande över sig.

EDIT;MB alibi ger jag inte mycket för. VB kan ha bragts om livet under sen eftermiddag. KJ kan ha haft rollen som undanskaffare. Instruerad med en historia som ska verka trovärdig. Inkluderat art VB var hos honom, fingeravtryck, Ica påsen osv. Någon kan ha haft allt att förlora på att ha haft umgänge med VB.
Senast redigerad av OY 2013-08-14 kl. 13:16.
Citera
2013-08-14, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glxblt
Gällande övningskörningsteorierna.

Nuvarande lagstiftning kräver väl att både den som övningskör och den som är handledare har gått en utbildning och blivit godkända av Transportstyrelsen (http://www.korkort.se/ovningskora/). Av de uppgifter som framkommit om KJ så tvivlar jag på att han genomgått en sådan handledarutbildning, men det behöver ju inte hindra att det faktiskt pågått övningskörning de två emellan.

Vet någon hur är det allmänna förhållningssättet i Boden kring denna lag/bestämmelse är? Är det troligt att VB/KJ kan ha övningskört tillsammans utan att ha genomgått denna utbildning?

Ja att KJ var av Trp-styrelsen legitimerad handledare kan uteslutas då han inte har åldern inne. Och det är just det som enl mitt förmenande talar för att VB inte i klartext ville skriva att hon skulle ut och övn-köra.
Enligt uppgift i media brukade VB:s "x-trapappa" övn-köra med VB då hennes föräldrar inte hade möjlighet/tid. Vill inte vara fördomsfull men betvivlar att någon av dem genomgått den kurs som krävs.

Edit: såg nu att du redan fått svar
Citera
2013-08-14, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Det behöver ju inte ha varit han som styckade, han kan ju ha varit med. De kanske åkte hem till någon i Sävast, de dödade henne antingen planerat eller oplanerat. Sedan transporterade de iväg henne i KJs bagagelucka.

Jag har full respekt för era teorier om en medhjälpare. Jag har bara själv så svårt att tro att någon mer än inblandad. Det värsta är att jag aldrig tror att vi kommer få veta exakt hur det gått till. Har inte KJ pratat nu så lär han förbli tyst. Även om han skulle erkänna mordet så tror jag inte att han kommer vilja berätta några detaljer om hur och varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in