2013-08-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmo_Kvack
Vart kan man köpa Bitcoins anonymt och någorlunda säkert? För mig spelar avgifterna inte någon större roll.

mtgox.com - Krävs identifikation med kopia på ID o.s.v.
kapiton.se - Bankgiro vilket är ganska anonymt under 10.000 kr men om man vill vara helt anonym under 10k insättning så måste man uppge falska uppgifter och därmed bryta mot lagen, vilket jag inte tänker göra.

Har ni några förslag på sidor där man kan vara anonym när man handlar? Jag tycker det är bra att man försöker stoppa penningtvätt och liknande men vi "vanliga" människor tycker jag ska ha rätten att handla/skänka pengar HELT anonymt.

fybse.se
Testade förra veckan, sätt in på deras skandiakonto, dagen efter växlar du, nån stund efter så skickar du iväg dina bitcoins!!!
Citera
2013-08-12, 21:33
Medlem
stastnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InsaneGod
fybse.se
Testade förra veckan, sätt in på deras skandiakonto, dagen efter växlar du, nån stund efter så skickar du iväg dina bitcoins!!!

Hur lyckades du med det ? Satte in 1000 i lördags kom in idag men förstår mig fan inte på hur man lyckas växla kronor till bitcoins Har försökt hela dagen med olika belopp, t.ex provade jag med 0.5 för 370 kr, har stått såhär hela dagen (404 B 371.00 0.50000000 2013-08-12 19:46:20.105044)

Även provat att köpa små mängder men det står bara "pågående order" Har dom inga jävla bitcoins på sidan eller hur många dagar ska det ta innan jag kan få dom ? Hjälp uppskattas verkligen från någon som vet hur sidan fungerar!
Citera
2013-08-12, 21:42
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stastny
Hur lyckades du med det ? Satte in 1000 i lördags kom in idag men förstår mig fan inte på hur man lyckas växla kronor till bitcoins Har försökt hela dagen med olika belopp, t.ex provade jag med 0.5 för 370 kr, har stått såhär hela dagen (404 B 371.00 0.50000000 2013-08-12 19:46:20.105044)

Även provat att köpa små mängder men det står bara "pågående order" Har dom inga jävla bitcoins på sidan eller hur många dagar ska det ta innan jag kan få dom ? Hjälp uppskattas verkligen från någon som vet hur sidan fungerar!
Nu funkar inte sidan för mig. Men jag antar att det är en exchange, vilket innebär att du köper bitcoins från en annan människa som lagt upp en säljorder. För att transaktionen ska kunna genomföras måste alltså någon annan på sidan sälja bitcoins till det priset du är villig att betala. Är det en ny sida är säkert orderdjupet inget vidare stort, vilket möjligtvis ställer till det.
Citera
2013-08-12, 21:59
Medlem
stastnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Nu funkar inte sidan för mig. Men jag antar att det är en exchange, vilket innebär att du köper bitcoins från en annan människa som lagt upp en säljorder. För att transaktionen ska kunna genomföras måste alltså någon annan på sidan sälja bitcoins till det priset du är villig att betala. Är det en ny sida är säkert orderdjupet inget vidare stort, vilket möjligtvis ställer till det.

jaha det hade jag ingen aning om, Fan va surt jag som verkligen behöver bitcoins så har jag 1000 kronor på den där skitsidan ionödan. Tack för hjälpen ! Om någon vill sälja 0.5 för 370 så passa på nu !
Citera
2013-08-12, 22:41
Medlem
Run3s avatar
Citat:
jaha det hade jag ingen aning om, Fan va surt jag som verkligen behöver bitcoins så har jag 1000 kronor på den där skitsidan ionödan. Tack för hjälpen ! Om någon vill sälja 0.5 för 370 så passa på nu !
Fast sidan laddar inte för mig så jag är inte 100 på att det är en exchange.
Citera
2013-08-12, 23:51
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Viktig nyhet.

De som har använt en bitcoinklient på Android och har använt samma adress flera gånger riskerar att få sina bitcoins stulna på grund av en säkerhetsbrist i Androids slumpgenerator. Problemet är kort sagt att Androids slumpgenerator inte är tillräckligt slumpmässig, och råkar generera samma tal alldeles för ofta. Den kryptering som Bitcoin använder kräver ett unikt slumpmässigt tal varje gång man signerar en transaktion. Har man då använt samma adress flera gånger, och haft oturen att Android genererat samma tal för två transaktioner så kan någon annan extrahera den privata nyckeln tillhörande adressen.

Detta är alltså en säkerhetsbrist i Android, inte i Bitcoin-protokollet, vilket innebär att i princip alla android-wallets är drabbade. Bitcoin Wallet for Android har släppt en uppdatering som kringgår Androids slumpgenerator, och som skickar alla bitcoins till en säker adress vid uppdatering.

http://www.bitcoin.se/2013/08/11/allvarlig-bugg-i-android-paverkar-bitcoinanvandare/
Citera
2013-08-13, 00:08
Medlem
MellowHighs avatar
Jag har en fråga som jag skulle behöva få klarhet i. Om vi säger att jag har fört över pengar till kapiton och köpt bitcoins som jag sedan vill föra över till Silk Road, hur gör jag detta anonymt? Själva överföringen av pengar till kapiton är ju inte anonymt som jag förstått det då man använder sig av bankgiro, detta gör ju i och för sig inget då det inte är olagligt att köpa bitcoins. Men när jag sen vill föra över mina bitcoins till Silk Road skulle det kännas bättre om överföringen är anonym av förklarliga skäl.
Citera
2013-08-13, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MellowHigh
Jag har en fråga som jag skulle behöva få klarhet i. Om vi säger att jag har fört över pengar till kapiton och köpt bitcoins som jag sedan vill föra över till Silk Road, hur gör jag detta anonymt? Själva överföringen av pengar till kapiton är ju inte anonymt som jag förstått det då man använder sig av bankgiro, detta gör ju i och för sig inget då det inte är olagligt att köpa bitcoins. Men när jag sen vill föra över mina bitcoins till Silk Road skulle det kännas bättre om överföringen är anonym av förklarliga skäl.

Har du läst FAQ`en om Silkroad? Gå till ditt närmaste bankkontor med kontanter och gör en överföring till ditt bitcoin konto.

Förbannat irriterande att BTCX ligger nere. Andra gången nu under en vecka.
Citera
2013-08-13, 13:01
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semitard
Hade fått svar imorse att allting skulle vara korrekt och att dom inte hittade något fel överhuvudtaget. Konstigt då? För mig fungerar det inte, så skrev ett rakt svar ungefär i liknande stil: är ni tröga eller jag säger ju att det inte fungerar, har skickat till EXAKT samma konto förut utan problem, senast för 1 månad sen om inte mindre.

Nåja, får väl se hur det går annars får jag väl gå in och göra en överföring från Swedbanks kontor, har ett konto där men ingen internet bank, är det krångligt att fixa utlandsbetalning på plats på Swedbank?

Hej, kan du kontakta support@bitstamp.net och berätta om dina problem och giva dom Nordea sin BIC kod och eventuellt namn på person / personer i banken som du har pratat med?

Min överföring ifrån Skandiabanken till Bitstamp skickat Fredag kom fram idag morse, så det fungerar. En på BTCPro berättade att hans överföring ifrån England också kom fram idag.

Så jag förstår så kan man inte bara neka å göra SEPA så utan vidare och man kan faktiskt skapa problem för bankar som gör det, så kontakta Bitstamps support och berätta och giva dom Nordeas BIC adress.
Citera
2013-08-13, 14:29
Medlem
MellowHighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uno.Kronkvist
Har du läst FAQ`en om Silkroad? Gå till ditt närmaste bankkontor med kontanter och gör en överföring till ditt bitcoin konto.

Förbannat irriterande att BTCX ligger nere. Andra gången nu under en vecka.

Ja har läst den. Det verkar dock mycket smidigare att sköta allt hemifrån, men om man går till banken så kan man alltså föra över pengarna helt anonymt?
Citera
2013-08-13, 21:04
Medlem
Citat:

Självklart måste man kolla lite på orderdjupet och se att det finns btc i den omfattning och Pris man behöver, men jag körde bara på senaste försäljningspriset, och då fick jag till och med lite bättre Pris!?
Tycker det var enkelt, men om det inte finns några btc inne så blir det ju värre...
Citera
2013-08-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Hej, kan du kontakta support@bitstamp.net och berätta om dina problem och giva dom Nordea sin BIC kod och eventuellt namn på person / personer i banken som du har pratat med?

Min överföring ifrån Skandiabanken till Bitstamp skickat Fredag kom fram idag morse, så det fungerar. En på BTCPro berättade att hans överföring ifrån England också kom fram idag.

Så jag förstår så kan man inte bara neka å göra SEPA så utan vidare och man kan faktiskt skapa problem för bankar som gör det, så kontakta Bitstamps support och berätta och giva dom Nordeas BIC adress.
Har varit i kontakt med både banken & bitstamp nu, banken ville återigen att jag skulle pröva göra en till överföring även fast jag redan sagt att jag gjort det flera gånger och att det inte fungerar. Iaf så sa dom att jag skulle ta kontakt och kolla med bitstamp om de ändrat någon av transaktion detaljerna, vilket jag gjorde och fick som svar att ingenting skulle vara annorlunda och att de fungerade för andra.

Konstigt alltså. Skrev iaf till Nordea igen och i princip krävde svar, får väl se vad dom säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in