2013-04-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Eller bättre fråga, har ni kollat om det inte går att köra arbitrage.

.

Det borde gå. Köpa på mtGox och föra över till Kapiton och sälja. Sedan skicka pengarna till mtGox igen.

Man kanske skulle börja med det?
Citera
2013-04-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zi
Det är söndag.

Man kan överföra bitcoins fast det är söndag
Citera
2013-04-14, 20:54
Medlem
Rutendos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Det borde gå. Köpa på mtGox och föra över till Kapiton och sälja. Sedan skicka pengarna till mtGox igen.

Ja ifall du har tid att vänta de timmar det tar för att föra över bitcoins i nätverket.
Citera
2013-04-14, 21:07
Medlem
Huntardos avatar
Om jag fattade rätt så kan man ju ställa in att bitcoin clienten drar en liten summa för överföring, och då kommer pengarna fram snabbare. Handlar om typ 0.00005 eller nått liknande. Har aldrig gjort det själv, så jag vet inte mer än så.

Lite kluven om man ska köpa lite coins nu, eller vänta på ifall dem sjunker ännu mer.
Citera
2013-04-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutendo
Ja ifall du har tid att vänta de timmar det tar för att föra över bitcoins i nätverket.

Den tiden är inte så farlig, det är ju segare med överföringen av cash till mtGox. Den tar väl en sisådär 4-5 dagar.
Citera
2013-04-14, 21:36
Medlem
Smakarsprits avatar
Citat:

Fungerar detta verkligen, är det ingen kostnad att överföra mellan mtGox och Kapiton?
Citera
2013-04-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Fungerar detta verkligen, är det ingen kostnad att överföra mellan mtGox och Kapiton?

Det tror jag inte, och det tar nog inte så lång tid heller, kanske 2 timmar Max, så det är inte så lång tid man är handlingsförlamad heller. Ganska klen handel på kapiton också, så man får ju jobba med mindre summor, kanske 10-15' per gång. Men, men, 10-15% per vecka på det är ju pengar det också. :-)
Citera
2013-04-14, 21:41
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:

Det finns nog lite pengar att tjäna på det.

Avgifter kommer äta upp en stor del av vinsten dock. Gox tar 0,6%, Kapiton 1,35% och bankerna har både överföringsavgifter och växlingsavgifter. Vi kan säga att avgifterna är 5% totalt och du sätter in 10 tusen på Gox så räknar vi på det.

10.000*0,95 = 9500 SEK
9500 SEK = 1489 USD
1489 USD ger 14,89 BTC på gox just nu.
14,89 BTC ger ca 10.720 SEK på Kapiton (räknat med en relativt låg växelkurs på ca 720 kr då det är alldeles för låg volym på senaste priset).

Slutsumma: +720 kr

Så visst verkar det finnas lite pengar att tjäna, såvida jag inte underskattat bankernas växlingsavgifter rejält. Men jag tycker jag har varit konservativ i min uträkning så den egentliga vinsten blir säkert närmare 10%. Det är bara att prova och se hur det går. Svenskar lär inte klaga över att du pressar ner priset heller.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-04-14 kl. 21:43.
Citera
2013-04-14, 22:05
Medlem
Watch out folks. We're going down!

http://bitcoinity.org/markets
Citera
2013-04-14, 22:15
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Du föredrar de helhemliga fiatvalutorna istället?

Jag föredrar skog och drivmedel som investeringar. Förstår inte din helfestliga facepalm alls. Fiatvalutorna har funkat för mig som svensk som betalmedel dock aldrig som investering i någon större utsträckning.

Mvh
Citera
2013-04-14, 22:20
Medlem
Nazipolizeis avatar
Är det säkert att lämna ut sin kapiton adress till främlingar så dom kan föra över pengarna dit?
Kan tillägga att det inte är några stora summor jag handskas med.
Citera
2013-04-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Är det säkert att lämna ut sin kapiton adress till främlingar så dom kan föra över pengarna dit?
Kan tillägga att det inte är några stora summor jag handskas med.

Visst är det det. En generell regel är att generera ett nytt nummer per överföring, men det är ju inte nödvändigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in