2013-08-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haha1234
Någon mer som har god erfarenhet från fybse.se?
Jag provade dem i veckan, gick mycket smidigt faktiskt!
Gäller bara att komma ihåg att Klicka iväg btc transferen via länken som kommer i mailen..

Har använt Intersango, men dem verkar scamma, svarar inte och släpper inte iväg mina bitcoins!
Mtgox har fungerat ok, men tar över en vecka för pengarna att komma in.
Citera
2013-08-09, 19:51
Medlem
vilken sida är lättast och bäst att köpa bitcoin på?
Citera
2013-08-09, 20:54
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Monopol för bitcoins?

https://www.bitnopoly.com/
Citera
2013-08-09, 21:24
Medlem
Intersango=Scammer verkar det som
Mtgox=fungerar,men lång tid för deposit
Fyb= snabbt
Citera
2013-08-11, 23:42
Medlem
Bara för mig det inte går att överföra till Bitstamp via SEPA? (Nordea), får upp följande felmeddelande: Det går inte att göra en betalning/överföring till angivet mottagarkonto. Kontakta kundtjänst för mer information.

, har skickat iväg mail till kundtjänst nu så får väl se, någon här som ev. kanske vet nått?
Citera
2013-08-12, 10:38
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semitard
Bara för mig det inte går att överföra till Bitstamp via SEPA? (Nordea), får upp följande felmeddelande: Det går inte att göra en betalning/överföring till angivet mottagarkonto. Kontakta kundtjänst för mer information.

Det är fler banker som nekar å skicka pengar till Bitstamp just nu. Det går bra å skicka ifrån dom flesta, men det är någon som nekar.

Du kan ej skicka medel till Bitstamp med "ING" och "BNP Paribas Fortis" och bankar som är partner med dom, tydligen också Nordea.

Du kan skicka till Bistamp med Swedbank och Skandiabanken. Märk att Skandiabanken gir horribla kurser, enligt dom är dom avgiftsfri men dom tar 4-6% i avgift på valuta (enligt dom är det inte en avgift, men det är så stor skillnad mellan kursen på EUR hos dom och Swedbank).

Kontakta Nordea, berätta att det är helt oacceptabelt att du nekar dig å skicka dina pengar var du vill. Följ upp och avslut ditt konto där om dom inte fixar det har.
Citera
2013-08-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Det är fler banker som nekar å skicka pengar till Bitstamp just nu. Det går bra å skicka ifrån dom flesta, men det är någon som nekar.

Du kan ej skicka medel till Bitstamp med "ING" och "BNP Paribas Fortis" och bankar som är partner med dom, tydligen också Nordea.

Du kan skicka till Bistamp med Swedbank och Skandiabanken. Märk att Skandiabanken gir horribla kurser, enligt dom är dom avgiftsfri men dom tar 4-6% i avgift på valuta (enligt dom är det inte en avgift, men det är så stor skillnad mellan kursen på EUR hos dom och Swedbank).

Kontakta Nordea, berätta att det är helt oacceptabelt att du nekar dig å skicka dina pengar var du vill. Följ upp och avslut ditt konto där om dom inte fixar det har.
Hade fått svar imorse att allting skulle vara korrekt och att dom inte hittade något fel överhuvudtaget. Konstigt då? För mig fungerar det inte, så skrev ett rakt svar ungefär i liknande stil: är ni tröga eller jag säger ju att det inte fungerar, har skickat till EXAKT samma konto förut utan problem, senast för 1 månad sen om inte mindre.

Nåja, får väl se hur det går annars får jag väl gå in och göra en överföring från Swedbanks kontor, har ett konto där men ingen internet bank, är det krångligt att fixa utlandsbetalning på plats på Swedbank?

mvh
Citera
2013-08-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds

Skandiabanken brukar ta runt 1,5 % för de större valutorna så det är ren bullshit.
Citera
2013-08-12, 15:44
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semitard
Nåja, får väl se hur det går annars får jag väl gå in och göra en överföring från Swedbanks kontor, har ett konto där men ingen internet bank, är det krångligt att fixa utlandsbetalning på plats på Swedbank?

Dom tar 175 kronor per år som dom belastar av varje månad för å ha Internet bank. Gick ner i banken och sa jag ville ha Internet bank, fick en dåsa direkt och internet bank fungerade då jag kom hem.

Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Skandiabanken brukar ta runt 1,5 % för de större valutorna så det är ren bullshit.

Skickade EUR belopp på fyra siffra till Bitstamp ifrån SKB fredag, Aktuell kurs: 8.7577. EUR/SEK har varit över 8.68 sedan onsdag. Det blev ungefär 100 SEK i avgift. Kanske jag överdrev lite, men att dom snor rent mycket kan du inte sticka under en stol. Skickade precis 25k SEK ifrån Skandiabanken till Swedbank, kan rapportera vad som gir för kurs när dom går som EUR till Bitstamp sen.

Om du kollar http://www.swedbank.se/privat/rantor-priser-och-kurser/valutakurser-checkar/index.htm just nu så ligger dom på 8.702 (EUR/SEK är ungefär samma idag som Fredag, 8.6767 just nu).
Senast redigerad av oyvinds 2013-08-12 kl. 16:21.
Citera
2013-08-12, 16:25
Medlem
oyvindss avatar
btw, om någon har nyfiken på vad jag tror om BTC: jag har en -90 BTC position just nu.
Citera
2013-08-12, 17:52
Medlem
Gizmo_Kvacks avatar
Vart kan man köpa Bitcoins anonymt och någorlunda säkert? För mig spelar avgifterna inte någon större roll.

mtgox.com - Krävs identifikation med kopia på ID o.s.v.
kapiton.se - Bankgiro vilket är ganska anonymt under 10.000 kr men om man vill vara helt anonym under 10k insättning så måste man uppge falska uppgifter och därmed bryta mot lagen, vilket jag inte tänker göra.

Har ni några förslag på sidor där man kan vara anonym när man handlar? Jag tycker det är bra att man försöker stoppa penningtvätt och liknande men vi "vanliga" människor tycker jag ska ha rätten att handla/skänka pengar HELT anonymt.
Citera
2013-08-12, 17:57
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmo_Kvack
Vart kan man köpa Bitcoins anonymt och någorlunda säkert? För mig spelar avgifterna inte någon större roll.

mtgox.com - Krävs identifikation med kopia på ID o.s.v.
kapiton.se - Bankgiro vilket är ganska anonymt under 10.000 kr men om man vill vara helt anonym under 10k insättning så måste man uppge falska uppgifter och därmed bryta mot lagen, vilket jag inte tänker göra.

Har ni några förslag på sidor där man kan vara anonym när man handlar? Jag tycker det är bra att man försöker stoppa penningtvätt och liknande men vi "vanliga" människor tycker jag ska ha rätten att handla/skänka pengar HELT anonymt.
localbitcoins.com

Antingen möter du upp någon och köper bitcoins för kontanter, eller så för du över pengar online till någon med bra rykte. Det sistnämnda erbjuder ju inte full anonymitet, men betydligt mer än om du för över pengar till en exchange. En överföring till en privatperson kan ju vara vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in