2013-08-12, 15:32
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Måste bara säga att Tabarome Millesime bara blir bättre och bättre. Typ 6-7 h efter att man sprayat på sig den är den som bäst.

Den växer på mig med. Känns väldigt mogen och behaglig i doften, jag inbillar mig att Creeds signaturnot ambra särskilt kommer till sin rätt i Tabarome. Ett köp jag definitivt inte ångrar. Jag hör inte så mycket från de andra som beställde så jag undrar hur de upplever sitt köp?
Citera
2013-08-12, 15:44
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Den växer på mig med. Känns väldigt mogen och behaglig i doften, jag inbillar mig att Creeds signaturnot ambra särskilt kommer till sin rätt i Tabarome. Ett köp jag definitivt inte ångrar. Jag hör inte så mycket från de andra som beställde så jag undrar hur de upplever sitt köp?

Har inte använt min så mycket än. Tycker det är en perfekt parfym att dra på när man inte orkar tänka. Däremot tar den lite tid på sig att komma till sin rätt. Den är lite skarp första timmen eller så, sen blir den bara bättre och bättre. Klart prisvärd och bra kvalitetsdoft.

Men just nu sitter jag mest och njuter på jobbet av Michael for Men, luktar suveränt! Börjar fundera på att bunkra upp med en flaska till
Citera
2013-08-12, 16:09
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har inte använt min så mycket än. Tycker det är en perfekt parfym att dra på när man inte orkar tänka. Däremot tar den lite tid på sig att komma till sin rätt. Den är lite skarp första timmen eller så, sen blir den bara bättre och bättre. Klart prisvärd och bra kvalitetsdoft.

Men just nu sitter jag mest och njuter på jobbet av Michael for Men, luktar suveränt! Börjar fundera på att bunkra upp med en flaska till

Kul att Tabarome uppskattas av flera.

Om vädret i Göteborg är det samma som här uppe (regn) kan jag tänka mig att MfM passar bra idag. Annars skulle jag nog personligen tycka den känns lite för tung för användande i varmare väder.
Citera
2013-08-12, 16:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Precis min tanke faktiskt. Det måste vara den mest lyckade användningen av ambra .
Citera
2013-08-12, 16:50
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Kul att Tabarome uppskattas av flera.

Om vädret i Göteborg är det samma som här uppe (regn) kan jag tänka mig att MfM passar bra idag. Annars skulle jag nog personligen tycka den känns lite för tung för användande i varmare väder.

Ändå ganska varmt här idag men tycker den känns mycket trevlig ändå, kanske större användningsområde än jag trodde

Citat:
Precis min tanke faktiskt. Det måste vara den mest lyckade användningen av ambra .

Vad luktar det här ambra egentligen? Havsamöba?
Citera
2013-08-12, 17:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ändå ganska varmt här idag men tycker den känns mycket trevlig ändå, kanske större användningsområde än jag trodde

Vad luktar det här ambra egentligen? Havsamöba?
Det är väl kaskelotvalspya. Vet inte hur det doftar i naturen, men i TM doftar det utmärkt .
Citera
2013-08-12, 17:30
Medlem
Hur lång tid är egentligen leveransen, på ett ungefär, ifrån Vivamondo? Är oftast riktigt otålig.

Är Michael Kors for Men lik Hermès Bel Ami? Läste det någonstans...
Senast redigerad av Ritinkin 2013-08-12 kl. 17:38.
Citera
2013-08-12, 18:19
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Hur lång tid är egentligen leveransen, på ett ungefär, ifrån Vivamondo? Är oftast riktigt otålig.

Tror min tog 7 arbetsdagar. Halvsegt alltså...
Citera
2013-08-12, 18:24
Medlem
3rds avatar
Sweet! Fick hem lite samples idag som ska testas av noga de kommande dagarna

Amouage: Interlude och Lyric
By Kilian: Sweet Redemption
Diptyque: Volutes
Teuer: Incense Extreme och Incense Rose
CdG: Blue Encense

De båda från Amouage vet jag att många har testat, men hur är det med övriga 5? Några erfarenheter någon?
Citera
2013-08-12, 18:25
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin

Tror det tog ca 5-7 dagar för mig. Bel Ami har jag inte testat, däremot läste jag att den ska vara lite lik John Varvatos Vintage. Någon som testat båda och kan berätta om det stämmer? Vore bra om den är lik vintageversionen av Michael for Men ifall den skulle ta slut .
Citera
2013-08-12, 18:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Sweet! Fick hem lite samples idag som ska testas av noga de kommande dagarna

Amouage: Interlude och Lyric
By Kilian: Sweet Redemption
Diptyque: Volutes
Teuer: Incense Extreme och Incense Rose
CdG: Blue Encense

De båda från Amouage vet jag att många har testat, men hur är det med övriga 5? Några erfarenheter någon?
Incense Rose har jag testat. Inget för mig, å andra sidan kommer jag inte överens med några av Tauers dofter. Blindköpte L'air du Desert Marocain efter att den hypats på basenote. Bytte sedan bort den mot något annat, minns ej vad.
Citera
2013-08-12, 18:28
Medlem
Citat:
Tror min tog 7 arbetsdagar. Halvsegt alltså...
Tack för svaret!

Citat:
Tror det tog ca 5-7 dagar för mig. Bel Ami har jag inte testat, däremot läste jag att den ska vara lite lik John Varvatos Vintage. Någon som testat båda och kan berätta om det stämmer? Vore bra om den är lik vintageversionen av Michael for Men ifall den skulle ta slut .
Jag har provat båda som du nämner, men tycker inte att dessa var speciellt lika. JV Vintage är riktigt svag i doften, till en början är den stark, men bleknar snabbt. Då är nog Bel Ami bättre. Får prova dessa igen vid ett senare tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in