2013-07-03, 01:12
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Jag känner igen den feelingen när man bara ligger och känner att suget blir starkare och starkare och man bara måste gå upp och beställa nått

Mmm, det kan bli dyrt att ligga sömnlös ibland.
Citera
2013-07-03, 07:55
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Kunde inte sova inatt så det blev en tur vid datorn och där beställdes lite fler samples. Bland annat från MFK där Acqua Vitae inkluderades.
Var också nära att göra det igår . Du får återkomma med ett utlåtande. Vilka ytterligare tre valde du?
Citera
2013-07-03, 11:07
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Var också nära att göra det igår . Du får återkomma med ett utlåtande. Vilka ytterligare tre valde du?

Det ska jag absolut göra.
Jag valde APOM, Lumière Noire och Absolue Pour Le Soir.

Skickade även efter några samples från Heeley, ett parfymhus som jag bara har goda erfarenheter av hittills. Dessutom väldigt privärda jämfört med många andra samt vad man får för pengarna. Av de fem hus jag beställt prover ifrån de senaste dagarna har de varit billigast så jag kan varmt rekommendera dem till er andra.
Senast redigerad av Nic78 2013-07-03 kl. 11:22.
Citera
2013-07-03, 12:44
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Det ska jag absolut göra.
Jag valde APOM, Lumière Noire och Absolue Pour Le Soir.
Lumiere Noire är en stor favorit
Citera
2013-07-03, 13:55
Medlem
Vad har folket här för åsikter om La Nuit de L'Homme?
Citera
2013-07-03, 14:22
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Vad har folket här för åsikter om La Nuit de L'Homme?
Ganska bra, tycker själv den påminner lite om en blandning av YSL L'homme originalet och Dior Homme.
Citera
2013-07-03, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ganska bra, tycker själv den påminner lite om en blandning av YSL L'homme originalet och Dior Homme.
Är det iris delen av Dior Homme som den påminner om?
Citera
2013-07-03, 14:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Är det iris delen av Dior Homme som den påminner om?
Främst iris- och lädernoterna från Dior Homme mixade med originalet av YSL L'homme.

Edit: Ser nu att YSL La Nuit inte innehåller någon lädernot, men jag tycker allt det doftar lite lädersoffa om den, men det kan vara att man associerar den med Dior Hommes irisnot och därför automatiskt för över även lädernoten i huvudet .
Senast redigerad av irrbloss 2013-07-03 kl. 14:32.
Citera
2013-07-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Främst iris- och lädernoterna från Dior Homme mixade med originalet av YSL L'homme.

Edit: Ser nu att YSL La Nuit inte innehåller någon lädernot, men jag tycker allt det doftar lite lädersoffa om den, men det kan vara att man associerar den med Dior Hommes irisnot och därför automatiskt för över även lädernoten i huvudet .
Personligen känner jag ingen lädernot. Däremot är La Nuit full av vetiver på min hy...

Tänkte beställa hem lite saker från FragranceX, USA. Nu är ju frågan hur mycket jag kan vara tvungen att lägga på tull avgifter om det är så att den hamnar i tullen? Tänker beställa parfym för 5-600, väldigt billigt på fragranceX.
Citera
2013-07-03, 15:59
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Personligen känner jag ingen lädernot. Däremot är La Nuit full av vetiver på min hy...

Tänkte beställa hem lite saker från FragranceX, USA. Nu är ju frågan hur mycket jag kan vara tvungen att lägga på tull avgifter om det är så att den hamnar i tullen? Tänker beställa parfym för 5-600, väldigt billigt på fragranceX.

Finns väl en tullavgift på en viss % sen tillkommer väl antagligen svensk moms. Kanske står på Tullverkets hemsida?
Citera
2013-07-03, 16:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Tack och lov känner jag inte så mycket vetiver i La Nuit, då jag ju inte gillar den noten .
Citera
2013-07-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Finns väl en tullavgift på en viss % sen tillkommer väl antagligen svensk moms. Kanske står på Tullverkets hemsida?
Det står absolut ingenting om parfymer :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in