2013-08-12, 14:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Tackar så hemskt mycket för riktigt bra svar.

Har ni någon EU sida att rekomendera istället?

Pris upp till 1900kr tycker jag är okej för 120ml Aventus.

parfumdreams.de tar 225€ vilket borde nästan hamna i den summan?
Jag köpte min 120ml från skins.nl i Holland. Dom tar 189€ plus drygt 7€ i frakt. Problemet är att man får krångla lite med Google translate
Citera
2013-08-12, 14:38
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Gillar den också, men Miller Harris Feuilles De Tabac är ett bättre alternativ i ungefär samma kategori .

Ja den låter ju inte dum den heller. Får man fråga vad du gav för den?
Citera
2013-08-12, 14:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Ja den låter ju inte dum den heller. Får man fråga vad du gav för den?
Runt 800:- vill jag minnas. Från svenskt företag (eleven.se). Supersnabb leverans också som omväxling, går säkert hitta billigare utomlands .
Citera
2013-08-12, 14:41
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Tackar så hemskt mycket för riktigt bra svar.

Har ni någon EU sida att rekomendera istället?

Pris upp till 1900kr tycker jag är okej för 120ml Aventus.

http://shop.skins.nl/product/5654/154660-Aventus-120ml.aspx
Skins.nl har en 120ml Aventus för 1638:- med dagens växlingskurs, exklusive frakt då. Har för mig en här i tråden beställt från den sidan förut.

Vad kostar 120ml Aventus på NK? Kanske ska ha det som referenspunkt (förutsatt att du inte bor så långt ifrån sthlm eller gbg)

Edit: puck tvåa.
Senast redigerad av NirvanA 2013-08-12 kl. 14:44.
Citera
2013-08-12, 14:42
Medlem
iSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumho
Det är förbjudet att skicka parfym med flygplan från USA. https://www.usps.com/ship/can-you-ship-it-internationally.htm?

De gånger jag har köpt en dekant från USA så har säljaren skrivit "Cosmetic sample" på innehållet och paketen har kommit fram varje gång *peppar peppar*.

Då gör vi på det sättet och hoppas på det bästa. Annars är det ju bara en Tom Ford - Tobacco Vanille som försvinner.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad kostar 120ml Aventus på NK? Kanske ska ha det som referenspunkt (förutsatt att du inte bor så långt ifrån sthlm eller gbg)
Edit: puck tvåa.

2000 kr om jag inte missminner mig.
Citera
2013-08-12, 14:47
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSee

Här i Gbg har dom bara 75ml och dom kostar 2200:- om jag inte minns fel
Citera
2013-08-12, 14:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSee
Då gör vi på det sättet och hoppas på det bästa. Annars är det ju bara en Tom Ford - Tobacco Vanille som försvinner.

För jävla bra doft, som alla mognare kvinnor blir hela tokiga av dessutom . Det enda negativa är att den säljs för ockerpris och är omöjlig att få tag i i Sverige och även inom Europa om man inte är på plats i typ London, Paris osv.

Om jag vore du skulle jag kolla upp detta med expressfrakt, som är dyrare, men jag har för mig att den är godkänd att använda att frakta parfym med, dessutom är den spårbar via fraktbolagets hemsida samt försäkrad... Tror det handlar om usps men är inte säker

Citat:

Ja, då tjänar man några 100 lappar, om det är värt extra väntan, risk för fraktskada/tull+moms/borttappad i frakt, etc vet jag inte dock, det får man överväga
Citera
2013-08-12, 14:53
Medlem
karlsoons avatar
Tackar som tusan. Ni är ovärderliga.
Citera
2013-08-12, 14:59
Medlem
irrblosss avatar
Måste bara säga att Tabarome Millesime bara blir bättre och bättre. Typ 6-7 h efter att man sprayat på sig den är den som bäst.
Citera
2013-08-12, 15:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Måste bara säga att Tabarome Millesime bara blir bättre och bättre. Typ 6-7 h efter att man sprayat på sig den är den som bäst.
Själv tycker jag det är mer ekonomiskt att köpa valfri "sport duschcreme" om man är ute efter den doften

Sorry, kunde inte hjälpa
Citera
2013-08-12, 15:05
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Runt 800:- vill jag minnas. Från svenskt företag (eleven.se). Supersnabb leverans också som omväxling, går säkert hitta billigare utomlands .

Ja Eleven är väl inte kända för att ha de lägsta av priser men det är skönt att kunna beställa på hemmaplan ibland med.
Citera
2013-08-12, 15:06
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Själv tycker jag det är mer ekonomiskt att köpa valfri "sport duschcreme" om man är ute efter den doften

Sorry, kunde inte hjälpa
Du skulle bara veta hur komplex och len den blir efter ett fullt spray på bröstet efter 6-7 h. Så långt från duschtvål man kan komma .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in