2013-08-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Då gillar du inte denna alltså: http://www.imdb.com/title/tt0256380/?
Filmen är rolig. Men tjejen är hemsk. Man undrar vad han ser i henne.
Citera
2013-08-08, 17:34
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleHatJones
Värre när ursnygga tjejer ska föreställa fula för att man satt på dom glasögon

Ett gammalt beprövat knep för fan

http://www.youtube.com/watch?v=3t8H07c30io
Citera
2013-08-08, 17:41
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Du vet om att en films huvudsakliga uppgift inte är att återge allting precis i verkligheten? Speciellt när det gäller känslomässiga inslag i filmer så förstärks dessa för att skapa en känslomässig återkoppling till publiken.

Då finns det saker som, enligt min uppfattning, är mycket värre och det är tekniska/logiska/irrationella kullerbyttor. Om jag inte minns fel så förekom det i Independence Day att en dator från något alien-gäng från rymden skulle anslutas till en jordisk dator. Det fungerade helt utan problem!!! I med sladden, here we go!

Samtidigt vet varenda människa att varje gång man köper ny dator så tar det flera dagar innan allt fungerar som det ska.

Fast i ID så hade dom ju arbetat ganska länge med ett alienskepp (skeppet dom flyger upp med ska om jag minns rätt vara roswell skeppet så dom har haft det sedan 47) så dom har ju haft gott om tid på sig att få det att funka.
Senast redigerad av Sereena 2013-08-08 kl. 17:44.
Citera
2013-08-08, 17:59
Medlem
Wristcutters avatar
Något jag stört mig på i filmer väldigt länge, eller åtminstone i de flesta filmer, är inget egentligt fel så sett utan snarare frånvaron av dem. Felen. Att exempelvis felsägningar inte inte är inskrivna i manus, eller i om de gör det föregås av något, en smäll, en uppenbar situation som får rollerna att hacka i talet- or sumthin', sumthin'. Om vi betänker hur ofta vi säger fel under en dag och rättar oss själva, utan att det egentligen färgar av sig så väldigt mycket på situationen men ändå ger - jag vet inte - själ, av något slag, så märker man ofta hur onaturligt felfri dialogen i de flesta filmer är. Även i filmer som kallas socialrealistiska och liknande. En annan "frånvaro" av saker jag stör mig på är de små saker vi gör utan att tänka på det när vi snackar med varandra eller gör... vad som helst... exempel på detta kan vara att pilla sönder ett gem eller köra ner fingarna i ett stearinljus för att få en sköld av stearin på fingertopparna. Lite vardagsmagi, skulle man kunna kalla det. Blir glad om man i en film ser någon som går bredvid ett staket av något slag som sträcker in handen ett par centimeter eller så och träffar alla brädor eller pinnar, för den där känslan det ger. Allt detta låter som någonting flummigt att störa sig på, kanske men yeah. Jag stör mig.

En sak som de facto förekommer väldigt ofta i filmer är när någon reser sig då den för en dialog med en annan och sen vänder ryggen till, vanligtvis mot ett fönster eller liknande, för att liksom visa ALLVARET i det personen själv ifråga säger just då... Det känns inte... som att man gör så väldigt ofta... i verkliga livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Abadah!

Ett bra exempel på det första jag nämner ovan är ju karaktären på din avatar, vars meningar känns grymt realistiska med alla stakningar och... min favorit... "Mr. Treehorn treats objects like women."
Senast redigerad av Wristcutter 2013-08-08 kl. 18:03.
Citera
2013-08-11, 21:43
Bannlyst
Att poliserna är så korkade att dom går in själva i en byggnad, där det finns en eller flera farliga personer istället för att vänta på förstärkning.
Citera
2013-08-12, 16:06
Medlem
supersin0s avatar
När folk säger att dem ska mötas någonstans utan att säga vars och hux flux så är dem på något café i nästa scen.

När filmen är baserad på en bok och den inte alls är lik.

När något ramlar efter en och du inte bara viker åt vänster/höger. Händer jätteofta i tecknade filmer att en jättestor sten eller snöboll kommer bakom dem och de springer jättesnabbt men ändå blir mosade, ASSÅ NI KUNDE JU BARA VIKT AV TILL HÖGER ?!?!?
Citera
2013-08-12, 16:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersin0
När filmen är baserad på en bok och den inte alls är lik.

Har du något exempel?
Citera
2013-08-12, 16:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du något exempel?
(Rambo) first blood, inte läst men boken sägs va mycket bättre än filmen.
Citera
2013-08-12, 16:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
(Rambo) first blood, inte läst men boken sägs va mycket bättre än filmen.

Jag har läst boken och tyckte mycket om den men filmen är bättre i min mening trots ganska mycket som skiljer sig, men Ted Kotcheff följde ju enbart sin egen vision av hur John Rambo är som person och fungerar, filmen ger inte direkt bort för mycket om karaktären Rambo som boken gjorde om jag minns rätt.
Citera
2013-08-14, 07:21
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Detta har säkert tagits upp:
Filmer där personerna ska se ut att vara runt 17-19 år och så är skådisarna mellan 25-30 år och detta syns hur tydligt som helst.
Citera
2013-08-14, 08:04
Medlem
Ser alltmer hellre asiatiska actionfilmer än amerikanska för stör mig sjukt på alla hjälplösa våp som ska räddas stup i kvarten.
Citera
2013-08-19, 21:52
Medlem
Knasibass avatar
När någon kör bil och vrider på ratten konstant. Existerar inte raksträckor i filmvärlden? (Fast i denna scen är det okej.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in