2013-08-07, 15:50
Medlem
Att de går in på en bar, beställer en drink, sippar lite på den och sedan bara går därifrån..
Citera
2013-08-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
När folk har bråttom, de kan vara jagade eller något liknande, men det är något viktigt de måste hitta innan de kan fly. Så fort de har hittat det de letar efter så ska de stå och titta på saken i en halvminut och högt och tydligt säga att de hittat den, istället för att bara ta den och springa, allt för att publiken verkligen ska fatta vad som hänt.

Senaste exemplet på detta är i Oblivion, när de ska hämta den svarta lådan från det kraschade skeppet, och den korkade bruden drar ut den lååååååångsamt (den har nyss överlevt en krasch som slog sönder hela skeppet, men den tål tydligen inte att man drar ut den så fort man kan) och sen står och kollar på den en stund, trots att hon mycket väl vet vad det är.

Mycket vanligt är också att det älskande paret, de två familjemedlemmarna etc är jagade och i akut livsfara och har på något vis tidigare kommit ifrån varandra. När de sen återförenas fortsätter de inte omedelbart flykten, nej de måste först kramas, gråta lite och säga att de älskar varandra i ungefär 30 sekunder, trots att faran hela tiden närmar sig. Sådan dumhet stör jag mig på.
Citera
2013-08-07, 18:06
Medlem
PeterDolvings avatar
Biljakter
Citera
2013-08-07, 18:42
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Mycket vanligt är också att det älskande paret, de två familjemedlemmarna etc är jagade och i akut livsfara och har på något vis tidigare kommit ifrån varandra. När de sen återförenas fortsätter de inte omedelbart flykten, nej de måste först kramas, gråta lite och säga att de älskar varandra i ungefär 30 sekunder, trots att faran hela tiden närmar sig. Sådan dumhet stör jag mig på.

Du vet om att en films huvudsakliga uppgift inte är att återge allting precis i verkligheten? Speciellt när det gäller känslomässiga inslag i filmer så förstärks dessa för att skapa en känslomässig återkoppling till publiken.

Då finns det saker som, enligt min uppfattning, är mycket värre och det är tekniska/logiska/irrationella kullerbyttor. Om jag inte minns fel så förekom det i Independence Day att en dator från något alien-gäng från rymden skulle anslutas till en jordisk dator. Det fungerade helt utan problem!!! I med sladden, here we go!

Samtidigt vet varenda människa att varje gång man köper ny dator så tar det flera dagar innan allt fungerar som det ska.
Citera
2013-08-07, 18:50
Medlem
SkoterBengts avatar
Dåliga jävla specialeffekter.
Finns fan inget som sänker filmens kvalité så mycket som dåliga specialeffekter.
Citera
2013-08-07, 19:21
Medlem
När fula tjejer framställs som snygga. Det är inte bra. Någonstans.
Citera
2013-08-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Du vet om att en films huvudsakliga uppgift inte är att återge allting precis i verkligheten? Speciellt när det gäller känslomässiga inslag i filmer så förstärks dessa för att skapa en känslomässig återkoppling till publiken.

Nog skapas det en återkoppling alltid. När jag ser korkat beteende av personer i fara så sitter jag och hoppas att de skall dö istället för att undkomma sitt hot. Kanske inte riktigt den effekten filmskaparna är ute efter dock.
Citera
2013-08-07, 19:33
Medlem
LittleHatJoness avatar
Alla menlösa pretty boys som envisas med att försöka spella coola hårdingar.
Citera
2013-08-07, 19:55
Bannlyst
Klyschiga saker som gör att man kan förutsäga vad som kommer att hända och även att ofta musik spelas när den inte behövs bara därför att de vill fylla något tomrum eller framkalla känslor.
Citera
2013-08-07, 20:40
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Då gillar du inte denna alltså: http://www.imdb.com/title/tt0256380/?
Citera
2013-08-07, 20:46
Medlem
LittleHatJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Värre när ursnygga tjejer ska föreställa fula för att man satt på dom glasögon
Citera
2013-08-08, 04:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterBengt
Dåliga jävla specialeffekter.
Finns fan inget som sänker filmens kvalité så mycket som dåliga specialeffekter.
Hellre dåliga specialeffekter(typ de som finns i V och knightrider originalen, macgyver...) än den överdrivna skiten som nästan alltid används idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in