2013-08-12, 12:31
Medlem
LaCucarachas avatar
Ok irrbloss, vilken anser du vara bäst av Aramis Havana, Bogart Pour Homme och den Miller Harris som du talat varmt om? Om du kanske kan se lite objektivt till att din senaste antagligen är favoriten
Hållbarhet? Projektion? Kanske värt att äga alla men om man skulle börja med en.
Citera
2013-08-12, 12:47
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Konstigt att det första jag ser är ordet "Fri frakt" på sidan?

Tack, skönt att nån är läskunnig!
Citera
2013-08-12, 13:06
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ok irrbloss, vilken anser du vara bäst av Aramis Havana, Bogart Pour Homme och den Miller Harris som du talat varmt om? Om du kanske kan se lite objektivt till att din senaste antagligen är favoriten
Hållbarhet? Projektion? Kanske värt att äga alla men om man skulle börja med en.
Skulle nog rangordna dem så här:

1. Miller Harris - älskar den, varm och mysig tobaksdoft, typ cigarrlåda. Inte världens bästa hållbarhet, men håller en dag iaf.

2. Bogart Pour Homme - körsbärspiptobak, som faktiskt doftar äkta orökt piptobak efter en stund. Alla säger att den är jättepotent, men själv tycker jag den är nästan lite för svag.

3. Aramis Havana - cigarrer, lite råare än Miller Harris. Miller Harris doftar ungefär som en cigarrask det legat exklusiva cigarrer i, medan Havana doftar som cigarrer (av kanske inte den bästa kvalitén, men heller inte sämsta). Om Miller Harris är en sofistikerad brittisk gentleman så är Havana lite mer mafioso. Riktigt lång hållbarhet. Dock tror jag inte jag kommer använda denna, för jag är mer gentleman än mafioso .
Citera
2013-08-12, 13:34
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Skulle nog rangordna dem så här:

1. Miller Harris - älskar den, varm och mysig tobaksdoft, typ cigarrlåda. Inte världens bästa hållbarhet, men håller en dag iaf.

2. Bogart Pour Homme - körsbärspiptobak, som faktiskt doftar äkta orökt piptobak efter en stund. Alla säger att den är jättepotent, men själv tycker jag den är nästan lite för svag.

3. Aramis Havana - cigarrer, lite råare än Miller Harris. Miller Harris doftar ungefär som en cigarrask det legat exklusiva cigarrer i, medan Havana doftar som cigarrer (av kanske inte den bästa kvalitén, men heller inte sämsta). Om Miller Harris är en sofistikerad brittisk gentleman så är Havana lite mer mafioso. Riktigt lång hållbarhet. Dock tror jag inte jag kommer använda denna, för jag är mer gentleman än mafioso .

Tack för bra input!

Tänkte mig nästan Aramis Havana som en Scarface-doft vilket kanske stämmer då
Blir att fundera lite, hade nästan riktat in mig på Havana först.
Citera
2013-08-12, 13:34
Medlem
Nic78s avatar
Jag blindköpte för övrigt Havana när jag var lite på sniskan i fredags så det blir till att gå runt och lukta mafioso ett tag framöver då.
Citera
2013-08-12, 13:55
Medlem
Insidanavenross avatar
Jag gör en efterlysning i den här tråden: söker efter en parfymdoft som är snarlik
Escadas Moon sparkle för kvinnor. Har sökt med ljus och lykta affärerna runt efter en sådan doft, men det närmaste jag hittade var en senare sommardoft av Escada och midnight fantasy.
Citera
2013-08-12, 13:58
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Jag blindköpte för övrigt Havana när jag var lite på sniskan i fredags så det blir till att gå runt och lukta mafioso ett tag framöver då.
Gillar den också, men Miller Harris Feuilles De Tabac är ett bättre alternativ i ungefär samma kategori .
Citera
2013-08-12, 14:10
Medlem
karlsoons avatar
Hej jag behöver lite snabb hjälp.

Jag håller på och beställer en Aventus till Sverige från Fragranceshop.com och detta låter nästan För bra För att vara sant:

Creed Aventus by Creed for Men Eau de Parfum Spray 4.0 oz

Delivery method: International Standard

Subtotal:
$204.95
Discount coupon Unset Coupon :
$30.74
Discounted subtotal:
$174.21
Shipping cost:
$13.95

TOTAL:
$188.16

Är det för bra för att vara sant? Kommer dom försöka lura på mig en "tester" istället eller Liknande?

Är det kanske smartare att beställa från Fragrancex för 400kr mer?
Citera
2013-08-12, 14:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Jag håller på och beställer en Aventus till Sverige från Fragranceshop.com och detta låter nästan För bra För att vara sant:

Subtotal:
$204.95
$30.74
Discounted subtotal:
$174.21
Shipping cost:
$13.95

TOTAL:
$188.16

Är det för bra för att vara sant? Kommer dom försöka lura på mig en "tester" istället eller Liknande?

Varför insistera att handla från usa när den finns i Europa?

Jag skulle vara lite misstänksam på den billiga frakten, antagligen någon standard variant, och det är så vitt jag vet olagligt att skicka parfymer med standardvarianter hos de flesta företag från usa och storbrittanien

Fast är företaget 100% legit och man får återbetalning om produkten inte kommer fram, så kanske det är värt att testa i och med priset.... har inte hört talas om fragranceshop tidigare, någon annan här kanske har erfarenheter därifrån dock.
Senast redigerad av NirvanA 2013-08-12 kl. 14:16.
Citera
2013-08-12, 14:15
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Subtotal:
$204.95
$30.74
Discounted subtotal:
$174.21
Shipping cost:
$13.95

TOTAL:
$188.16

Tester eller ej, spelar ingen roll. Det är samma innehåll. Jag skulle inte brytt mig iaf . Tycker inte det verkar helt orimligt pris. Vill minnas att jag gav ungefär samma för en 75 ml på NK, och du får 120 ml istället.
Citera
2013-08-12, 14:23
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Subtotal:
$204.95
$30.74
Discounted subtotal:
$174.21
Shipping cost:
$13.95

TOTAL:
$188.16

Du får ju vara beredd på att du kan åka på tull och moms när du inte beställer från EU. Speciellt när det knappast kommer deklareras som "cosmetic samples" när det nästan handlar om 200$.
På drygt 1200:- åkte jag på avgifter på ca 400:- (vilket jag iofs fick återbetalt från firman som skickade) så du kan veta vad det kan handla om för summor.

Har själv en kontakt i Thailand jag funderar på att använda när Aventus börjar tryta, frågan är bara hur riskabelt det är att skicka en hel flaska som "cosmetic sample"? Där kan man ju få en flaska för lite över tusingen.
Citera
2013-08-12, 14:26
Medlem
karlsoons avatar
Tackar så hemskt mycket för riktigt bra svar.

Har ni någon EU sida att rekomendera istället?

Pris upp till 1900kr tycker jag är okej för 120ml Aventus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in