Citat:
Ursprungligen postat av
LaCucaracha
Ok irrbloss, vilken anser du vara bäst av Aramis Havana, Bogart Pour Homme och den Miller Harris som du talat varmt om? Om du kanske kan se lite objektivt till att din senaste antagligen är favoriten
Hållbarhet? Projektion? Kanske värt att äga alla men om man skulle börja med en.
Skulle nog rangordna dem så här:
1. Miller Harris - älskar den, varm och mysig tobaksdoft, typ cigarrlåda. Inte världens bästa hållbarhet, men håller en dag iaf.
2. Bogart Pour Homme - körsbärspiptobak, som faktiskt doftar äkta orökt piptobak efter en stund. Alla säger att den är jättepotent, men själv tycker jag den är nästan lite för svag.
3. Aramis Havana - cigarrer, lite råare än Miller Harris. Miller Harris doftar ungefär som en cigarrask det legat exklusiva cigarrer i, medan Havana doftar som cigarrer (av kanske inte den bästa kvalitén, men heller inte sämsta). Om Miller Harris är en sofistikerad brittisk gentleman så är Havana lite mer mafioso. Riktigt lång hållbarhet. Dock tror jag inte jag kommer använda denna, för jag är mer gentleman än mafioso

.