2013-08-08, 23:16
Medlem
Mitt största problem med max just nu är deras venice, vännäs reklam. Det finns inte ens max i vännäs.
Citera
2013-08-08, 23:46
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
När blev MAX en restaurang ?
När har MAX inte varit en restaurang?
Citera
2013-08-09, 13:49
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Dags att bojkotta Max:

Har ätit där två gånger sedan uttalandet. Trots att jag bojkottar nötkött. Gratis kaffe och dagens nyhetstidning är en positiv bonus. Även om kaffet smakar skit.
Citera
2013-08-09, 15:52
Medlem
EastClintfoods avatar
Ätit på MAX nåt år sedan och inte var det hamburgare man fick utan pannbiff med bröd, sen var droppen för en där man såg dövkompisen gå o beställa, bad om penna och papper men kassörskan började frenetisk hånskratta och visste inte vad hon skulle göra, blev bra sur och gick fram till henne och sa, ja han är döv men icke förståndshandikappad vilket du verkar vara. Sen drog vi

Edit: Kan ha kort stubin ibland och säga saker rakt ut, blev nästan som falling down för en på mcdonalds ifjol, gick dit för att beställa ostburgare dagen efter och bjuda brorsan på.

Nej, då var det frukost som gällde och blev istället erbjuden på mcegg eller vad fan det var, blev sur och kommenterade att då det är hamburgarkedja så borde man få köpa det som är meningen. Men icke, då drog man och tösen stod där helt chockad, förmodligen icke så van med kirk douglas nr 2 fast utan vapen
Senast redigerad av EastClintfood 2013-08-09 kl. 15:57.
Citera
2013-08-10, 14:35
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ätit på MAX nåt år sedan och inte var det hamburgare man fick utan pannbiff med bröd, sen var droppen för en där man såg dövkompisen gå o beställa, bad om penna och papper men kassörskan började frenetisk hånskratta och visste inte vad hon skulle göra, blev bra sur och gick fram till henne och sa, ja han är döv men icke förståndshandikappad vilket du verkar vara. Sen drog vi

Edit: Kan ha kort stubin ibland och säga saker rakt ut, blev nästan som falling down för en på mcdonalds ifjol, gick dit för att beställa ostburgare dagen efter och bjuda brorsan på.

Nej, då var det frukost som gällde och blev istället erbjuden på mcegg eller vad fan det var, blev sur och kommenterade att då det är hamburgarkedja så borde man få köpa det som är meningen. Men icke, då drog man och tösen stod där helt chockad, förmodligen icke så van med kirk douglas nr 2 fast utan vapen

Michael.
Citera
2013-08-10, 15:10
Medlem
Redan gått ner några kilo..
Mycket piggare..

Tack MAX..

Pengarna på träning och sundare kost istället för att bli fet, trött och dra ner Sverige i bott..
Citera
2013-08-11, 11:26
Moderator
zanteras avatar
Kanske off-topic i tråden, men vad är det med folk och "det är ingen hamburgare utan panbiff"-klagomålet? Det känns verkligen inte som en big deal för min del, men finns kanske många finsmakare som kräver yttersta klassen på det, men då frågar man sig samtidigt varför personen äter på snabbmatskedjan MAX från början.

Det verkar vara någon snobbig grej jag enbart stött på här i Sverige faktiskt.
Citera
2013-08-11, 23:40
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Kanske off-topic i tråden, men vad är det med folk och "det är ingen hamburgare utan panbiff"-klagomålet? Det känns verkligen inte som en big deal för min del, men finns kanske många finsmakare som kräver yttersta klassen på det, men då frågar man sig samtidigt varför personen äter på snabbmatskedjan MAX från början.

Tycker Max hamburgare är som alla andra kedjors. Känns också att dom flesta som klagar på köttet innerst inne gillar det och inte vill framstå som en i mängden. Så därför klagas det.

Man får det man betalar för. Vill man ha "finare" burgare får man väll dra på någon pub.
Senast redigerad av mboi 2013-08-11 kl. 23:43.
Citera
2013-08-12, 00:33
Medlem
brutefishs avatar
Citat:

en hamburgare skall vara 100% nöt och absolut inget annat, om så inte är fallet är det inte längre en riktig burgare, bortsett från kyckling, fisk och annat trams. man ställer absolut inga finsmakarkrav på grund av detta, man är däremot dum i fall man accepterar en dyr burgare med dåligt kött.

med tanke på att max ligger högre i pris jämfört med t.ex. MCD (som har 100% nöt) så förväntar man sig minst lika bra kött på max.

jag undviker max för jag tycker det är en bluff. mest fokus på att dränka burgarna i all möjlig skit så man kan täcka upp för det dåliga köttet.
Citera
2013-08-12, 01:25
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Finsmakare? Yttersta klassen?

Att göra hamburgare är jätteenkelt. Tag en stycke kött, mal ned det. Forma burgare. Krydda. Stek. Det är att blanda i ägg, ströbröd, potatismjöl och andra onödigheter som är att krångla till det. Finsmakeri blir det om man börjar kräva mald entrecôte som kött.

Tvärtom är det i Sverige otroligt låg klass på burgarna överlag, det är ju världens enklaste grej. Ändå envisas alla med de där trista köttpuckarna.
Citera
2013-08-12, 02:03
Moderator
zanteras avatar
Min poäng var snarare att smaken borde vara fokus? Nu kanske de som sågar Max verkligen tycker att det smakar skit, men när det läggs så mycket fokus (från vissa) på procenten nötfärs det är i själva burgaren, då känns det inte som smaken är viktigt. Det känns som det blir lite "Max är en pannbiff, McDonalds är 100% nötkött. Deras hamburgare må smaka gummi, men det är en riktig hamburgare, och därför vinner de". För mig känns det helt enkelt som att haka upp sig på en pizzadeg eller något, att det inte är 100% vetemjöl utan 2% av något annat mjöl också. Min poäng var helt enkelt att vissa verkar haka upp sig så extremt på om det är en pannbiff eller hamburgare, att själva smaken helt enkelt inte spelar någon roll.

Visst vore det en bonus om Max hade 100% nötfärs, men när folk tar upp McDonalds som ett bra exempel på hur hamburgare ska göras, då börjar man ju undra. Deras kött går i princip att studsa från golvet till taket. Det är ju helt okej som snabbmat, men att det skulle vara bättre än "pannbiffen" på Max känns långsökt för mig iaf, även om det nu är 10-15% mer nötfärs i burgaren.
Citera
2013-08-12, 08:28
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Min poäng var snarare att smaken borde vara fokus? Nu kanske de som sågar Max verkligen tycker att det smakar skit, men när det läggs så mycket fokus (från vissa) på procenten nötfärs det är i själva burgaren, då känns det inte som smaken är viktigt. Det känns som det blir lite "Max är en pannbiff, McDonalds är 100% nötkött. Deras hamburgare må smaka gummi, men det är en riktig hamburgare, och därför vinner de". För mig känns det helt enkelt som att haka upp sig på en pizzadeg eller något, att det inte är 100% vetemjöl utan 2% av något annat mjöl också. Min poäng var helt enkelt att vissa verkar haka upp sig så extremt på om det är en pannbiff eller hamburgare, att själva smaken helt enkelt inte spelar någon roll.

Visst vore det en bonus om Max hade 100% nötfärs, men när folk tar upp McDonalds som ett bra exempel på hur hamburgare ska göras, då börjar man ju undra. Deras kött går i princip att studsa från golvet till taket. Det är ju helt okej som snabbmat, men att det skulle vara bättre än "pannbiffen" på Max känns långsökt för mig iaf, även om det nu är 10-15% mer nötfärs i burgaren.
en hamburgare ska smaka kött och bröd. det är liksom hela grejen med burgaren. tar andra smaker över totalt så är det en dålig burgare. så ja, fokus ligger definitivt på (kött)smaken.

jag tar inte upp dom som ett bra exempel. men mcd har 100% nöt och ett lägre pris, max är dyrare och drygar samtidigt ut sitt kött för att tjäna mer pengar (för det finns INGEN anledning smakmässigt att blanda i utdrygningsmedel). i detta fall är konsumenten helt dum i huvudet. varför accepterar man en sämre vara till ett högre pris?

förstår inte riktigt vad du menar med det sista. deras kött är ju bättre och är det något som studsar som gummi så är det max. så den är ju de facto bättre kvalitetsmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in