2013-05-01, 21:26
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulaGrodan
Kanske försäljningen tryter och de försöker återuppliva MAX på marknaden?

Donken måste ju vara minst 1000 ggr effektivare än Max. Var inne på ett Max idag för omväxlings skull och herregud vilken pajasrestaurang Max är! Vad då snabbmat?? Deras system är ju krångligare än megakrångligt. Fick nog stå minst 20 minuter i kö, trots att det inte var extremt mycket folk.

Först beställa framför en jättehög disk, jag är nästan 1,90, men stackars de som är kortare..folk som inte förstår när det är dags att gå till kassan..., sedan beställa igen vid kassan och allt tog jättelåååång tid...lång kö till "expresskassan"

Tränga sig fram bland folk, tanka läsk själv..inga lock..inga sugrör...ingen ketchup..skit samma jag äter så jag kommer ut i alla fall. Hamburgaren var flottigare än flottigast. Alla dessa problem, all denna tid, en fetsliskig hamburgare för 70 spänn. Prisvärt? Nej inte det minsta.

Men om vi nu ska tänka på Max. Hur i helvete får de ekonomi i detta idiotsystem? Folk sprang ju som yra höns bakom "Berlinmuren". Skrek på varandra, krockade med varandra, det verkade inte vara genomtänkt för fem öre. Det måste kosta multum pga extremt låg effektivitet. Men en effektivitetskonsult skulle inte ha så svårt att förbättra det hela..Max är ett riktigt fett prospekt för en sådan!
Senast redigerad av Karman 2013-05-01 kl. 21:31.
Citera
2013-05-01, 22:19
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Donken måste ju vara minst 1000 ggr effektivare än Max. <klipp>

Tja, det tar längre - men dom jag käkat på har varit så effektiva det verkar möjligt.
Stor personalomsättning kanske
Citera
2013-05-03, 16:28
Medlem
Personalen verkar ibland vara från Samhall, tänker då främst på Bollnäs där jagen gång tvingades käka på MAX som jag annars skyr som pesten. Mycket långsamma tanter i personalen, utöver det redan öststatsaktiga upplägget.
(Samhall är i o f s en vällovlig idé, men på en snabbmatsrestaurang funkar det inte så bra).
Citera
2013-05-14, 13:00
Medlem
Skogssvins avatar
Provade deras Miami. Den var god, men var så stark att jag satt och grät medan jag streamade Limitless hemma. Såg ut som de öst på för mycket av någon röd röra...
Citera
2013-05-14, 18:49
Medlem
Överskattat och dyrt.

Får ju lägga ut en bra bit över en hundring innan man blir mätt.. Sladdriga burgare också..

Behöver ju inte lägga till så mycket så får man ju en riktig burgare m riktiga pommes på en pub/diner/restaurang.. Och där brukar man dessutom kunna ta en bärs till maten..

Bättre än donken men det säger ju inte mycket..

Edit: sedan om man kollar innehållsförteckningen på deras "burgare" så verkar Max servera mer av pannbiffar i bröd än hamburgare
Senast redigerad av yxan 2013-05-14 kl. 18:51.
Citera
2013-07-18, 03:01
Medlem
Rippless avatar
Det är få saker som är värre än MAX-fanboys, som hela tiden ska hävda att MAX är så otroligt gott.

Enligt mig är MAX så extremt jävla överskattat. Det är för dyrt med tanke på vad man får. Senast saknade mina pommes frites salt helt, så fick salta själv med två påsar salt. Drickan saknar lock och sugrör, av vilken anledning vet jag ej. Kaffet är automatkaffe, vilket känns otroligt b.

Pommes fritesen går att äta, de är relativt krispiga, men jag tycker att de smakar som på McD: gott alltså. Däremot hamburgaren. Vad i helvete?! Ni som älskar MAX, har ni tagit ett bett och känt på konsistensen på "köttet"?. Det smakar precis som pannbiffarna man fick i mellanstadiet. Det känns som att det är plast. Jag kan köpa färdiga "hamburgare" från Eldorado för 10 kr paketet och det kommer smaka likadant.

Pricken över i:et är när MAX-fans säger att McD har plastiga hamburgare. Tar jag ett bett av en Big Tasty känns den som hemma. Otroligt köttig burgare och klassisk. MAX känns jävligt wannabe, men det är alla fans till MAX som gör mig mest lack.

Länge leve McDonalds, Burger King fungerar alla dagar i veckan det med. MAX har gjort sitt, blir alltid besviken.
Citera
2013-07-18, 05:03
Medlem
Max är riktigt överskattat.

Det finns extremt få ställen i Stockholm (jämfört med Mc'donalds / Burger King) och deras mat är verkligen inte värt en resa för att äta.
Citera
2013-07-18, 05:10
Medlem
gato12s avatar
Aldrig tänkt på att köttet skulle vara så dåligt på Max. Å andra sidan brukar jag vara rätt packad när jag äter där. Dessutom är de duktiga på att dränka burgaren i diverse dressingar.
Citera
2013-07-18, 15:15
Moderator
zanteras avatar
Max är min favorit av de stora kedjorna. Skulle vilja testa lite andra ställen som ska ha godast hamburgare, men då man väl äter ute så blir det oftast Max/BK/McD då det finns flest av dem. Pannbiff vs hamburgare diskussionen är inget jag hakar upp mig vid heller, då det inte är något problem för mig.
Citera
2013-07-18, 18:01
Medlem
Prodelins avatar
Max är rena skiten nu för tiden, deras burgare är skit rent sagt mot förr...
Citera
2013-07-18, 18:05
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Tycker att de här nya "De Luxe"-burgarna är alldeles för små och dyra.

Max var helt klart bättre med den gamla De Luxen med två platta kött och det vanliga brödet. Friscobröd är som svampig bulldeg.

Gamla deluxen var bättre och mer mat för mindre pengar, deras stora pannbiffar är bara skit och torra så inåt helvete, gillar inte alls Max.

Ska man bli mätt måste man ta två såna burgare och då är det vansinnigt pris
Citera
2013-07-19, 00:14
Medlem
Pasiphaes avatar
Dags att bojkotta Max:

https://www.realisten.se/2013/07/02/snabbmatskedjan-max-tar-stallning-mot-sd-satsar-pa-att-anstalla-framlingar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in