2013-08-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Någon här som kan bekräfta om tillägget Redirect Remover fungera nu under den senaste versionen av Firefox - version 23?

Testa själv? https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/redirect-remover/?src=search

jag använder Firefox aurora 24,0a2 och för mig fungerar det inte. Men det bror förmodligen på att jag använder experimentella versionen av Firefox.
Senast redigerad av Rouko 2013-08-07 kl. 15:10.
Citera
2013-08-07, 16:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Testa själv? https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/redirect-remover/?src=search

jag använder Firefox aurora 24,0a2 och för mig fungerar det inte. Men det bror förmodligen på att jag använder experimentella versionen av Firefox.

Mja, jag slog i sak och provade på fruns bärbara. Versionen som avser tillägget hade inte ens stödet för den nya FF.
Citera
2013-08-08, 14:32
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Någon som har stött på en lösning som inte behöver keyword.URL Hack! 0.3.0 addonet för att få tillbaka en förvald standardsökmotor i url-fältet i firefox 23?

Standardsökmotorn är Google. Vill du ha en annan som standard skriv about:config i adressfältet, på denna sida sök efter browser.search.defaultenginename Standardvärdet är som sagt Google, du kan ändra genom att dubbelklicka på värdet och skriva t e x Bing

Letar du efter något addon kan jag rekommendera Omnibar https://addons.mozilla.org/sv-se/firefox/addon/omnibar/
Citera
2013-08-08, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Standardsökmotorn är Google. Vill du ha en annan som standard skriv about:config i adressfältet, på denna sida sök efter browser.search.defaultenginename Standardvärdet är som sagt Google, du kan ändra genom att dubbelklicka på värdet och skriva t e x Bing

Letar du efter något addon kan jag rekommendera Omnibar https://addons.mozilla.org/sv-se/firefox/addon/omnibar/
Fast inte om man har en egengenererad söksträng, eller? Som jag förstår det så med browser.search.defaultenginename byter man väl sökmotorer på samma sätt som man gör med dropdownlistan i sökfältet, och då byter strängen ut sig själv när man byter sökmotor i sökfältet. Däremot med keyword.URL kan man manipulera själva söksträngen och när det väl är gjort så är url-fältets inställda sökmotor permanent.

Edit:
Kan ju faktiskt nämna att keyword.url hack faktiskt fungerar väldigt bra än så länge, är bara emot att ha fler addons än jag verkligen behöver, då det händer att de bråkar med varandra av och till.
Senast redigerad av Anvandarnamn2 2013-08-08 kl. 15:30.
Citera
2013-08-08, 16:03
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Fast inte om man har en egengenererad söksträng, eller? Som jag förstår det så med browser.search.defaultenginename byter man väl sökmotorer på samma sätt som man gör med dropdownlistan i sökfältet, och då byter strängen ut sig själv när man byter sökmotor i sökfältet. Däremot med keyword.URL kan man manipulera själva söksträngen och när det väl är gjort så är url-fältets inställda sökmotor permanent.

Edit:
Kan ju faktiskt nämna att keyword.url hack faktiskt fungerar väldigt bra än så länge, är bara emot att ha fler addons än jag verkligen behöver, då det händer att de bråkar med varandra av och till.

Ok.... keyword.url finns inte längre som inställning tydligen.
Jag vet inte om det fungerar, men det går att själv lägga till inställningar i about:config. Du kan ju alltid testa....
about:config, sedan högerklicka under sökraden begär Ny > Sträng, skriv in keyword.url som namn, ange sedan din specialsöksträng som värde.
Citera
2013-08-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ok.... keyword.url finns inte längre som inställning tydligen.
Jag vet inte om det fungerar, men det går att själv lägga till inställningar i about:config. Du kan ju alltid testa....
about:config, sedan högerklicka under sökraden begär Ny > Sträng, skriv in keyword.url som namn, ange sedan din specialsöksträng som värde.
keyword.URL ligger kvar i about:config (iaf om uppgraderade från Firefox 22), men efter vad jag förstått inte om man installerar 23an direkt utan då måste man lägga till frasen, men den fungerar inte i sig själv utan man måste också installera addonet keyword.URL hack.

Från:Mozill Addons: keyword.URL Hack! 0.3.0
Citat:
About this Add-on
Since Firefox 23 the keyword.URL preference lost its purpose. However with it an interesting feature of the awesomebar got lost as well, because it is now impossible to use a different search engine for it and the search box.

If your profile is missing keyword.URL you might want to use this value "http://www.google.com/search?ie=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=". Otherwise every other string that used to work should also still work.

The approach in which this addon brings back the old behavior is indeed a very ugly hack (see also the name), so it can occasionally happen that other features related to search break. At this point this addon is supposed the be strongly considered experimental.
Citera
2013-08-08, 17:26
Medlem
SuperPuttes avatar
Lustigt, keyword.url saknas i min "egen" about:config och jag har precis som du uppgraderat version efter version.
Jag säger inte emot dig, men är du säker på att det inte är ditt addon som lagt till det? I så fall, kan det ju eventuellt fungera trots allt utan detta addon. Ledsen, jag kan inte bidra med mer...
Citera
2013-08-08, 17:37
Medlem
Citat:
Lustigt, keyword.url saknas i min "egen" about:config och jag har precis som du uppgraderat version efter version.
Jag säger inte emot dig, men är du säker på att det inte är ditt addon som lagt till det? I så fall, kan det ju eventuellt fungera trots allt utan detta addon. Ledsen, jag kan inte bidra med mer...
Så kan det vara. Kan också vara att jag hade en modifierad sträng sedan tidigare. Kommer väl upptäcka vilket nästa gång datorn ska ominstalleras. Allt jag använder fungerar iallafall nu som det gjorde före 23an, så allt är väl
Citera
2013-08-11, 20:56
Medlem
Har ni förslag på några bra tilägg till Firefox? Adblock har jag fixat men vill försöka hitta några som gör att jag kan surfa mer säkrare och anonymt.
Citera
2013-08-11, 22:04
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelover
Har ni förslag på några bra tilägg till Firefox? Adblock har jag fixat men vill försöka hitta några som gör att jag kan surfa mer säkrare och anonymt.
Adblock Plus, Flashblock, NoScript och Ghostery rekommenderas.
För att få bukt på superkakor finns BetterPrivacy.
Senast redigerad av TorrentLover 2013-08-11 kl. 22:35.
Citera
2013-08-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelover

Adblock,Flashblock,Do Not Track Me, NoScript,priv3 och https everywere är några bra du kan installera.
Citera
2013-08-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Adblock, Flashblock, NoScript och Ghostery rekommenderas.
För att få bukt på superkakor finns BetterPrivacy.

Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Adblock,Flashblock,Do Not Track Me, NoScript,priv3 och https everywere är några bra du kan installera.

Tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in