2013-07-26, 20:31
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Behöver hjälp!

Vill kunna utnyttja en funktion som alltid har fungerat tills för några dagar sedan...

Om jag stänger en flik, eller ett helt fönster, så vill jag kunna öppna det igen om jag ångar mig på en gång.

Under Historik -> Nyligen stängda flikar eller Nyligen stängda fönster

Båda dem två är gråa för mig, Varför har det blivit så? Hur fixar jag?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBronx
Min FF fryser när jag går från vilo läge på min bärbara, e det något känt fel. kör ff22.0 W7home, har dykt upp senaste vecka, vet inte om jag uppdaterat så detta dykt upp. Språk SV om det spelar roll. Fungerar att stänga och återställa föregående session. vore skönt att slippa den work arounden.
Ibland kan man komma långt genom att googla.... har ni testat det?

Nåväl, rekomenderar er båda att testa med en extra profil = ung som att logga in som annan användare, en ny sådan profil är 100% ren från diverse tillägg, etc.
Följ denna guide: https://support.mozilla.org/sv/kb/Hantera%20profiler#w_starta-profilhanteraren
Beter sig FF okej då så felsök i gamla profilen .... börja med att stänga av alla tillägg, och koppla på dem en efter en tills du hittar felet. Utdaterade tillägg är källan till de vanligaste problemen.
Är det någon inställning kan dessa "fabriksåterställas" så här: tryck på Alt-tangenten, klicka på Hjälp i menyraden, klicka på Felsökningsinformation, klicka på Återställ Firefox (knapp överst till höger på skärmen).

Om Firefox inte funkar även med en ren profil så ligger problemet inte där. Eventuellt saknas då någon windowsfil (många rensningsprogram typ CCleaner rensar ibland bort viktiga filer...), ni kan också ha hårdvaruproblem förstås men mindre troligt.
Senast redigerad av SuperPutte 2013-07-26 kl. 20:33.
Citera
2013-07-27, 08:05
Medlem
BeeGeesnoses avatar
På vissa sidor som ex. Nordea får man nya fönster nere i Firefox istället som en tabb längst
upp vilket gör att det tar längre tid att hoppa fram och tillbaka. Undrar hur man tar dessa
extrafönster i botten upp till toppen?
Citera
2013-07-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Ibland kan man komma långt genom att googla.... har ni testat det?

Nåväl, rekomenderar er båda att testa med en extra profil = ung som att logga in som annan användare, en ny sådan profil är 100% ren från diverse tillägg, etc.
Följ denna guide: https://support.mozilla.org/sv/kb/Hantera%20profiler#w_starta-profilhanteraren
Beter sig FF okej då så felsök i gamla profilen .... börja med att stänga av alla tillägg, och koppla på dem en efter en tills du hittar felet. Utdaterade tillägg är källan till de vanligaste problemen.
Är det någon inställning kan dessa "fabriksåterställas" så här: tryck på Alt-tangenten, klicka på Hjälp i menyraden, klicka på Felsökningsinformation, klicka på Återställ Firefox (knapp överst till höger på skärmen).

Om Firefox inte funkar även med en ren profil så ligger problemet inte där. Eventuellt saknas då någon windowsfil (många rensningsprogram typ CCleaner rensar ibland bort viktiga filer...), ni kan också ha hårdvaruproblem förstås men mindre troligt.

Hade såklart googlat men tydligen inte kommit på rätt sökord. (körde på firefox, viloläge, fryser, utan resultat)

Har nu testat ditt tips om att stänga av tillägg och skapa ny profil utan framsteg, men tack för tipsen iaf. Några andra förslag? ska man köra sfc för att utesluta saknade filer. (har inte kört CCleaner) så det kanske inte e problemet.
Citera
2013-07-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
På vissa sidor som ex. Nordea får man nya fönster nere i Firefox istället som en tabb längst
upp vilket gör att det tar längre tid att hoppa fram och tillbaka. Undrar hur man tar dessa
extrafönster i botten upp till toppen?

Om jag förstått din frågeställning rätt så kan du ju under Verktyg/Inställningar/Flikar välja "Öppna nya flikar istället för fönster"
Citera
2013-07-27, 17:31
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBronx
Hade såklart googlat men tydligen inte kommit på rätt sökord. (körde på firefox, viloläge, fryser, utan resultat)

Har nu testat ditt tips om att stänga av tillägg och skapa ny profil utan framsteg, men tack för tipsen iaf. Några andra förslag? ska man köra sfc för att utesluta saknade filer. (har inte kört CCleaner) så det kanske inte e problemet.

Sök t ex "firefox freeze after hibernate". Jag hittade många Q/A-trådar.

Men, om du verkligen kört en ny profil och felet kvarstår kan du nog utesluta FF. En ny profil är ju nämligen helt ren... I så fall skulle det vara en redig bugg i programmet och det skulle drälla av klagomål på nätet.

Här ytterligare ett standardtips: rensa all cache (och cookies). Har hjälpt många....
Själv har jag stängt av den (rensas vid FF-exit). Har man snabbt bredband vinner man inget/väldigt lite på att ha cachen på, det är dessutom en säkerhetsrisk.
Citera
2013-07-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Sök t ex "firefox freeze after hibernate". Jag hittade många Q/A-trådar.

Men, om du verkligen kört en ny profil och felet kvarstår kan du nog utesluta FF. En ny profil är ju nämligen helt ren... I så fall skulle det vara en redig bugg i programmet och det skulle drälla av klagomål på nätet.

Här ytterligare ett standardtips: rensa all cache (och cookies). Har hjälpt många....
Själv har jag stängt av den (rensas vid FF-exit). Har man snabbt bredband vinner man inget/väldigt lite på att ha cachen på, det är dessutom en säkerhetsrisk.

Har nu rensat kakor och historik, får se om det löser sig. Tack för söktipsen, ska köra på dem och kolla igenom träffarna.
Citera
2013-07-29, 15:51
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Om jag förstått din frågeställning rätt så kan du ju under Verktyg/Inställningar/Flikar välja "Öppna nya flikar istället för fönster"

Provade att bocka ur denna inställning men får fortfarande fönstret längst ned i webbläsaren.
Citera
2013-07-29, 18:31
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Provade att bocka ur denna inställning men får fortfarande fönstret längst ned i webbläsaren.
Vad då bocka ur???
Du ska se till att det står (i Inställningar>Flikar) "Öppna länk som öppnar nytt fönster i: Ny flik"

Om inte detta räcker så prova detta:
1. Installera tillägget TabMixPlus, och använd sunt förnuft bland TMP:s inställningar
eller
2. Skriv about:config i adressfältet, när du är inne på "sidan" skriv i sökfältet detta:
browser.link.open_newwindow standardvärdet ska vara 3 (om inte ändra genom att dubbelklicka på talet och skriv in 3)
browser.link.open_newwindow.restriction standardvärdet är troligen 2, detta ska ändras till 0
Senast redigerad av SuperPutte 2013-07-29 kl. 18:34.
Citera
2013-08-02, 12:24
Medlem
Plötsligt fungerar inte Vine-videos för mig på Firefox. Åtminstone inte på Twitter...

Det är bara en frusen bild. Ljudknappen kan jag klicka på, men det spelar ingen roll då det inte hörs något ljud heller. I Explorer funkar det däremot som vanligt (utom att jag inte kan pausa videosarna genom att klicka på dem, vilket jag kunde förut).
Har startat om dator och slängt kakor, men det hjälps inte.

Någon som känner igen det här? Förstår liksom inte hur det kunde komma så plötsligt. 0-o
Citera
2013-08-06, 23:37
Medlem
hittade nu iofs ett addon som återställer sökningen i url-fältet i fx 23.
Senast redigerad av Anvandarnamn2 2013-08-07 kl. 00:04.
Citera
2013-08-07, 09:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Någon här som kan bekräfta om tillägget Redirect Remover fungera nu under den senaste versionen av Firefox - version 23?
Citera
2013-08-07, 14:52
Medlem
Någon som har stött på en lösning som inte behöver keyword.URL Hack! 0.3.0 addonet för att få tillbaka en förvald standardsökmotor i url-fältet i firefox 23?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in