Citat:
Ursprungligen postat av
Fallman
Behöver hjälp!
Vill kunna utnyttja en funktion som alltid har fungerat tills för några dagar sedan...
Om jag stänger en flik, eller ett helt fönster, så vill jag kunna öppna det igen om jag ångar mig på en gång.
Under Historik -> Nyligen stängda flikar eller Nyligen stängda fönster
Båda dem två är gråa för mig, Varför har det blivit så? Hur fixar jag?
Citat:
Ursprungligen postat av
MrBronx
Min FF fryser när jag går från vilo läge på min bärbara, e det något känt fel. kör ff22.0 W7home, har dykt upp senaste vecka, vet inte om jag uppdaterat så detta dykt upp. Språk SV om det spelar roll. Fungerar att stänga och återställa föregående session. vore skönt att slippa den work arounden.
Ibland kan man komma långt genom att googla.... har ni testat det?
Nåväl, rekomenderar er båda att testa med en extra profil = ung som att logga in som annan användare, en ny sådan profil är 100% ren från diverse tillägg, etc.
Följ denna guide:
https://support.mozilla.org/sv/kb/Hantera%20profiler#w_starta-profilhanteraren
Beter sig FF okej då så felsök i gamla profilen .... börja med att stänga av alla tillägg, och koppla på dem en efter en tills du hittar felet. Utdaterade tillägg är källan till de vanligaste problemen.
Är det någon inställning kan dessa "fabriksåterställas" så här: tryck på Alt-tangenten, klicka på Hjälp i menyraden, klicka på Felsökningsinformation, klicka på Återställ Firefox (knapp överst till höger på skärmen).
Om Firefox inte funkar även med en ren profil så ligger problemet inte där. Eventuellt saknas då någon windowsfil (många rensningsprogram typ CCleaner rensar ibland bort viktiga filer...), ni kan också ha hårdvaruproblem förstås men mindre troligt.