2013-08-11, 22:35
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelover
Tackar!
Redigerade mitt inlägg till Adblock Plus.
Citera
2013-08-12, 18:12
Medlem
h33ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelover
Har ni förslag på några bra tilägg till Firefox? Adblock har jag fixat men vill försöka hitta några som gör att jag kan surfa mer säkrare och anonymt.

Använd även disconnect, den krypterar och snabbar upp surfningen.
Citera
2013-08-14, 15:16
Medlem
R4hu7s avatar
Hej, har ett litet problem med Firefox gällande funktionen "spara lösenord".

Det som har hänt är att på vissa sidor så sparas inte användarnamn/lösenord även fast jag har kryssat i under Säkerhet att dessa ska sparas.
T.ex. har tre olika användarnamn samt lösen på en viss sida, de två första sparades men den nya användarnamnet sparas ej. Jag får inte ens upp en sådan där pop-up där man kan välja om lösenordet ska sparas.

Hur löser man detta problem?

Jag har senaste versionen av FF.
Citera
2013-08-14, 15:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Hej, har ett litet problem med Firefox gällande funktionen "spara lösenord".

Det som har hänt är att på vissa sidor så sparas inte användarnamn/lösenord även fast jag har kryssat i under Säkerhet att dessa ska sparas.
T.ex. har tre olika användarnamn samt lösen på en viss sida, de två första sparades men den nya användarnamnet sparas ej. Jag får inte ens upp en sådan där pop-up där man kan välja om lösenordet ska sparas.

Hur löser man detta problem?

Jag har senaste versionen av FF.

Även om du tömmer cookies + cashminnet?
Citera
2013-08-14, 16:05
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Även om du tömmer cookies + cashminnet?
Ja
Citera
2013-08-18, 06:08
Medlem
Brain Damages avatar
Ungarna har levt rövare med min FF och flera av mina bra bokmärken har dom tagit bort, går det att hitta dem någonstans eller är de borta för alltid?
Citera
2013-08-18, 09:21
Medlem
Öppna Biblioteket, genom att trycka Ctrl+Shift+B eller välja Visa alla bokmärken i Bokmärkenmenyn. Klicka sedan på Importera och säkerhetskopiera i verktygsfältet och håll muspekaren på Återställ så får du upp en lista på säkerhetskopior som Firefox har gjort.
Citera
2013-08-18, 16:58
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merovingen
Öppna Biblioteket, genom att trycka Ctrl+Shift+B eller välja Visa alla bokmärken i Bokmärkenmenyn. Klicka sedan på Importera och säkerhetskopiera i verktygsfältet och håll muspekaren på Återställ så får du upp en lista på säkerhetskopior som Firefox har gjort.
Det visste jag inte att man kunde. Tack för tipset!
Citera
2013-08-18, 21:25
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merovingen
Tack!!!
Citera
2013-08-22, 11:02
Medlem
Startar upp datorn idag, startar firefox.
Från fram ett meddelande om att FF vill startas i något säkert läge som inaktiverar plugins mm. Nej det vill jag inte utan jag vill starta FF som alla andra jävla gånger jag gjort det.

I alla fall, inte en enda grej jag lagt till själv på FF finns nu. Inga plugins och inte ens lexikon jag lagt in för rättstavning finns kvar. Någon mer som detta hänt för eller vet någon hur jag kan få tillbaks mina grejer?
Citera
2013-08-22, 11:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Startar upp datorn idag, startar firefox.
Från fram ett meddelande om att FF vill startas i något säkert läge som inaktiverar plugins mm. Nej det vill jag inte utan jag vill starta FF som alla andra jävla gånger jag gjort det.

I alla fall, inte en enda grej jag lagt till själv på FF finns nu. Inga plugins och inte ens lexikon jag lagt in för rättstavning finns kvar. Någon mer som detta hänt för eller vet någon hur jag kan få tillbaks mina grejer?

Har du provat att återställa FF till en tidigare punkt?
Citera
2013-08-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du provat att återställa FF till en tidigare punkt?
Jag sökte på google och följde guiderna, det funkade inte. Prövade också att starta om datorn ifall FF hade fastnat i säkert läge (då är ju det mesta inaktiverat). Inte ens min egna startsida som jag valde är kvar.

Aja, får ta och installera mina plugins igen. Tack för hjälpen i alla fall.
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in