2013-08-10, 23:32
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proficio
Ett påhopp? För jag fråga vad du har för fakta och backa upp din tro och påståenden med?
Ja klart steroider indirekt påverkar hjärtat, du sa dock att det va ett faktum och därför frågade jag om fakta på det. Man utgår lixom från att någon kan backa upp de de säger när man säger som du gjorde.
Och nej inte känt nått i hjärtat, dock bara kört 500mg testo ew i 3 år.

Du har rätt. Du har all rättighet att fråga om källor, handlar bara om sättet du gjorde det på!
Skall leta upp något som talar mer om detta.

Har ca 5x clen kurer bakom mig, antagligen det som har gjort att mitt hjärta ballar ur. Tur att inget har hänt dig än! Gratulerar! Är fortfarande ung men hjärtat känns tungt.
Citera
2013-08-11, 09:33
Medlem
SjuSjuSjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Tycker du har helt rätt mentalitet. Däremot skulle jag sätta minst e5d, hellre e4d. Annars ser det finfint ut. Det sägs dessutom att din tillvaro kommer förbättras markant, eftersom ditt humör går upp

Citat:
Ursprungligen postat av BlueEyedDevil
kör en testo deca kur. gillar o ligga o cruisa på det, en bra massbyggare

Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Han ska genomföra sin första kur, 40bast..Testo only räcker..spä inte mer skit på det konceptet han kommer långt med sin kost och testo only. Det är skillnad på 20 och 40, som 40åring ska man försöka undvika för många preparat i överlag det är då enbart testosteron gör sig ypperligt.

Citat:
Absolut att testo är tillräckligt. Men han gör som han vill..

Tack för svar. Ja det enda att fundera över är egentligen hur ofta jag ska inject, hur mycket och hur länge. Kommer börja med 250 och troligtvis hoppa av iaf en gång för att köra pct. Vid en trt ordinerad av läkare, hur stor dos och hur ofta sätter man då?

Vid kur borde jag öka/minska fett/kolhydraterna något tycker ni?
Citera
2013-08-11, 12:08
Medlem
Citat:
Absolut att testo är tillräckligt. Men han gör som han vill..

Men vi ska inte rekommendera någonting utöver testo till honom.
Citera
2013-08-11, 12:25
Medlem
SjuSjuSjus avatar
Citat:
Men vi ska inte rekommendera någonting utöver testo till honom.

Endast testo som är intressant. Anser du att 250e4-5d är det lägsta att börja med eller kan man dra ut det till e7d och ändå få en bra skjuts i muskelbyggande?
Citera
2013-08-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjuSjuSju
Endast testo som är intressant. Anser du att 250e4-5d är det lägsta att börja med eller kan man dra ut det till e7d och ändå få en bra skjuts i muskelbyggande?

Ja e7d är inga problem alls.
Citera
2013-08-11, 12:36
Medlem
SjuSjuSjus avatar
Citat:
Ja e7d är inga problem alls.

Tack. Lutar mot ca 3 månader, gå av, 2 veckor efter köra nolva pct med ökat kolhydratintag. Sen får jag utvärdera när jag känner att jag har hämtat mig.
Citera
2013-08-11, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X2theZ
Någon som har använt långvarigt insulin som kan ge mig lite kort beskrivning av kolhydrats upplägget?
Har läst en massa och som sagt många skriver olika och vissa vräker ur sig okunniga svar.

Mvh X2theZ
Fortfarande ingen?
Citera
2013-08-11, 13:07
Medlem
swiftos avatar
Citat:
Fortfarande ingen?

Ska själv börja med insulin snart, enligt många ska man köra 10g carbs per iu, men det är ganska överdrivet om du kör 10iu och ska få i dig 100g snabba kollisar, lätt att bli en tjockis då.

http://www.anasci.org/vB/bodybuilding-articles/640-insulin-faq.html

http://www.elitefitness.com/forum/bodybuilding-chemistry/insulin-dosing-protocol-first-time-users-655896.html

skit bra guide om insulin, vad ska du köra för dosering? Jag skulle säga kör 10g carbs per iu, men kör du över 6iu tycker jag du ska mest känna efter om du verkligen behöver så mkt.

skulle dock reka dig att inte köra långvarigt utan snarare humalog, betydligt säkrare. Då är det bara 6-10iu efter träning och en shake med protein (60-100g protein whey (gärna hydrolyserat protein)) och beroende på dos 10g per iu, men ta det med en nypa salt och lär känna din kropp och vad du behöver.

Blir du trött, seg, darrig och slö ska du äta mera carbs i samband med insulinet.

1h efter insulin ska du äta en normal protein med mat, skulle säga 45% carbs - 45% protein, många reka att inte äta fett 6-8h efter humalog. Även det ska man ta med en nypa salt, men det finns en poäng bakom det.

3h efter insulinet ska du äta en liknande portion mat som efter 1h.

Glöm inte att ta kreatin+vitaminer etc i samband med insulinet.

Som sagt, kör 10g per iu, kör du över 6iu tycker jag du ska lära känna din kropp om hur du reagerar. Oroa dig inte för att gå in i hypoglykemi på en sådan dos och om du som sagt får symtom på hypoglykemi, se till att drick coka cola, gelebjörnar eller annan snabb sockerkälla.

SOV aldrig 6-8h efter insulin dos, då märker du inte om du får hypo symtom och kan sluta dåligt.

Kör som sagt humalog, betydligt säkrare och finns även i penna på HB som är 10x bättre än insulinspruta pga feldoserings risk.
Citera
2013-08-11, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swifto
Ska själv börja med insulin snart, enligt många ska man köra 10g carbs per iu, men det är ganska överdrivet om du kör 10iu och ska få i dig 100g snabba kollisar, lätt att bli en tjockis då.............
Aha okej tänkte börja med 4iu sen öka dosen var vecka med 2iu. Jag vet hur snabbt insulin fungerar så som du beskriver det. Men nu har jag fått en gratis penna långverkande insulin av en kompis så tänkte lika bra att testa använda den om det finns någon som sitter med information om långverkande insulin. Men är det fortfarande 10gram kolhydrater per iu om det är långverkande? Ska man springa ut dem kolhydraterna under dagen eller ta tex 40gram kolhydrater direkt efter 4iu slin?

Mvh X2theZ
Citera
2013-08-11, 13:32
Medlem
swiftos avatar
Citat:
Aha okej tänkte börja med 4iu sen öka dosen var vecka med 2iu. Jag vet hur snabbt insulin fungerar så som du beskriver det. Men nu har jag fått en gratis penna långverkande insulin av en kompis så tänkte lika bra att testa använda den om det finns någon som sitter med information om långverkande insulin. Men är det fortfarande 10gram kolhydrater per iu om det är långverkande? Ska man springa ut dem kolhydraterna under dagen eller ta tex 40gram kolhydrater direkt efter 4iu slin?

Mvh X2theZ

Antar att det är humulin/novolin variant du kör med? Det ska ju vara i kroppen typ 16-20h efter inj, så du är kraftigt anabol under dagen. Tror det har en peak efter 3-5h och sen igen efter 10h, glukosmätare är ju väldigt bra att ha om man kör långvarigt.

Tycker verkligen för din egen skull att inte köra långvarigt insulin. Det är mycket farligare och folk blir tjocka lätt på det eftersom de är så långvarigt och måste konsumera stora mängder carbs för att inte gå i hypo.

Kostar ju typ 300kr på hb för 300iu med humalog, tycker du ska investera i det för din egen skull. Men vad jag har läst ska man konsumera efter peak nivåerna på långvarigt, dvs 60-100g carbs var 3 timme och 60-100 efter injektionen.

http://www.hypermuscles.com/f62/insulin-use-guide-gavin-kane-2000/

En annan bra guide, han pratar om långvarigt emot kortvarigt insulin.

Kan inte riktigt ge dig bra tips på långvarigt, skulle aldrig köra med det om jag ska vara ärlig. Kör humalog för din egen skull om inte ska du läsa ordentligt och skaffa en glukosmätare för din säkerhet.
Senast redigerad av swifto 2013-08-11 kl. 13:49.
Citera
2013-08-11, 13:36
Bannlyst
Citat:
Antar att det är humulin variant du kör med? Det ska ju vara i kroppen typ 16-20h efter inj, så du är kraftigt anabol under dagen. Tror det har en peak efter 3-5h och sen igen efter 10h, glukosmätare är ju väldigt bra att ha om man..............
Aha okej tack iallafall .

Mvh X2theZ
Citera
2013-08-11, 14:29
Medlem
ChuckyOnes avatar
Citat:
Antar att det är humulin/novolin variant du kör med? Det ska ju vara i kroppen typ 16-20h efter inj, så du är kraftigt anabol under dagen. Tror det har en peak efter 3-5h och sen igen efter 10h, glukosmätare är ju väldigt bra att ha om man kör långvarigt.

Tycker verkligen för din egen skull att inte köra långvarigt insulin. Det är mycket farligare och folk blir tjocka lätt på det eftersom de är så långvarigt och måste konsumera stora mängder carbs för att inte gå i hypo.

Kostar ju typ 300kr på hb för 300iu med humalog, tycker du ska investera i det för din egen skull. Men vad jag har läst ska man konsumera efter peak nivåerna på långvarigt, dvs 60-100g carbs var 3 timme och 60-100 efter injektionen.

http://www.hypermuscles.com/f62/insulin-use-guide-gavin-kane-2000/

En annan bra guide, han pratar om långvarigt emot kortvarigt insulin.

Kan inte riktigt ge dig bra tips på långvarigt, skulle aldrig köra med det om jag ska vara ärlig. Kör humalog för din egen skull om inte ska du läsa ordentligt och skaffa en glukosmätare för din säkerhet.

Swifto, när anser du att det är rätt att börja med insulin, första kuren? andra kuren? tredje kuren? När man bulkar, när man deffar? (troligtvis när man bulkar, frågar en då). Vilka prepp anses det fungera bäst med?

Kommer försöka kliva av snart trots allt, testocyp gav mig en lavett med sitt resonemang här lite tidigare. Vill träna på det och vara förberedd på sådana saker om ja någon gång tvingas sluta med aas också av hälsoskäl. Känns nog ganska skönt att vara psykiskt förbered på vad det innebär då.

Men men, Insulin är ju anabolt det vill säga "anti katabolt", lika så är GHRP-2 det och Modified grf (1-29). Tänkte ja ska ha dem under PCT ihop med en AI + SERM/clomid och nolvadex. Men hur länge tycker ni kunniga att jag ska låta min Peptide/insulin kur gå?

Se till att ha hemma HCG hela tiden nu men blev lite fel fick inte allt ja skulle ha men det där är på gång att fixas. Så kör jag den under kuren nu de sista 12? veckorna som är kvar på Testosteron och deca kuren.

Tanken är (räknar veckorna som är kvar nu bara):
Vecka 5-10 Testosteron 600mg (E5D) / Deca 500 mg (E7D).
Vecka 10-14 Testosteron 600 mg (E5D)
Vecka 5-17 HCG: 500iu EoD rakt igenom

Sen in med det andra vecka 17? Eftersom det är Decanoate i testot? Eller har jag fel?. Hur går dina tanka om det upplägget? Vill fortsätta lite till efter decan för att minska hur avstängd jag kommer vara.

Doser på Clomid / nolvadexen samt hur länge? 25mg av varje? Vilken AI ska ja använda? Dosen på den och hur länge?

Om man tar snabb insulin borde risken för att få diabetes minska också eller? Då man inte jiddrar med insulin värdena under hela dagen då? Eller kvällen? Jämförelsevis med långtidsverkande insulin.

Mvh
Senast redigerad av ChuckyOne 2013-08-11 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in