Citat:
Ursprungligen postat av
swifto
Antar att det är humulin/novolin variant du kör med? Det ska ju vara i kroppen typ 16-20h efter inj, så du är kraftigt anabol under dagen. Tror det har en peak efter 3-5h och sen igen efter 10h, glukosmätare är ju väldigt bra att ha om man kör långvarigt.
Tycker verkligen för din egen skull att inte köra långvarigt insulin. Det är mycket farligare och folk blir tjocka lätt på det eftersom de är så långvarigt och måste konsumera stora mängder carbs för att inte gå i hypo.
Kostar ju typ 300kr på hb för 300iu med humalog, tycker du ska investera i det för din egen skull. Men vad jag har läst ska man konsumera efter peak nivåerna på långvarigt, dvs 60-100g carbs var 3 timme och 60-100 efter injektionen.
http://www.hypermuscles.com/f62/insulin-use-guide-gavin-kane-2000/
En annan bra guide, han pratar om långvarigt emot kortvarigt insulin.
Kan inte riktigt ge dig bra tips på långvarigt, skulle aldrig köra med det om jag ska vara ärlig. Kör humalog för din egen skull om inte ska du läsa ordentligt och skaffa en glukosmätare för din säkerhet.
Swifto, när anser du att det är rätt att börja med insulin, första kuren? andra kuren? tredje kuren? När man bulkar, när man deffar? (troligtvis när man bulkar, frågar en då). Vilka prepp anses det fungera bäst med?
Kommer försöka kliva av snart trots allt, testocyp gav mig en lavett med sitt resonemang här lite tidigare. Vill träna på det och vara förberedd på sådana saker om ja någon gång tvingas sluta med aas också av hälsoskäl. Känns nog ganska skönt att vara psykiskt förbered på vad det innebär då.
Men men, Insulin är ju anabolt det vill säga "anti katabolt", lika så är GHRP-2 det och Modified grf (1-29). Tänkte ja ska ha dem under PCT ihop med en AI + SERM/clomid och nolvadex. Men hur länge tycker ni kunniga att jag ska låta min Peptide/insulin kur gå?
Se till att ha hemma HCG hela tiden nu men blev lite fel fick inte allt ja skulle ha men det där är på gång att fixas. Så kör jag den under kuren nu de sista 12? veckorna som är kvar på Testosteron och deca kuren.
Tanken är (räknar veckorna som är kvar nu bara):
Vecka 5-10 Testosteron 600mg (E5D) / Deca 500 mg (E7D).
Vecka 10-14 Testosteron 600 mg (E5D)
Vecka 5-17 HCG: 500iu EoD rakt igenom
Sen in med det andra vecka 17? Eftersom det är Decanoate i testot? Eller har jag fel?.

Hur går dina tanka om det upplägget? Vill fortsätta lite till efter decan för att minska hur avstängd jag kommer vara.
Doser på Clomid / nolvadexen samt hur länge? 25mg av varje? Vilken AI ska ja använda? Dosen på den och hur länge?
Om man tar snabb insulin borde risken för att få diabetes minska också eller? Då man inte jiddrar med insulin värdena under hela dagen då? Eller kvällen? Jämförelsevis med långtidsverkande insulin.
Mvh