Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Inom Islam existerar Budskap som är entydiga och några få budskap som är tvetydiga men av de tvetydiga uppmanar Gud alla muslimer att alltid välja de bästa. Egentligen är de inte tvetydiga men vi människor har svårt att förstå verkliga innebörden av de ''tvetydiga'' budskapen. Vad jag gör här och Flashback när jag diskuterar med er ateister är att jag fokuserar på det entydiga i Islam och i allt det jag skriver håller alla muslimer med mig om. Både sunni och shia muslimer så där har du fel, hur mycket du än hoppas på att jag och en annan muslim har olika åsikter kring de här frågorna jag tar upp blir detta inte till sanning. Vad jag säger och alltid har sagt är att det finns en allsmäktig Gud och det håller alla andra muslimer med mig om. Jag tror på Guds änglar, profeter, skrifter domedagen, paradiset och helvetet. Det gör alla andra troende muslimer också. Jag tycker att det är fel med homosexualitet, sex utanför äktenskap och även här håller alla muslimer med mig om. Det entydiga budskapen håller alla andra muslimer med mig om. Så det är inte mitt budskap det är Guds budskap.
Oj, har du ändå kommit så långt att du ser att det finns tvetydiga budskap i koranen. Nästa steg är att se att det finns felaktiga också. Jag anser inte alls att det finns budskap som alla muslimer håller med om. Den stora skiljelinjen går som jag uppfattar det mellan att bokstavligt tolka texterna som du gör eller att tolka dem bildligt.
Citat:
Ja, ni ateister har alltid haft en negativ bild vad gäller Islam och detta bekräftade du nu själv, alltså har jag inte varit orsaken till ert hat, motvilja och förnekelse, nåt som du för ett inlägg sen påstod vara fallet. Jag stödjer inte övergrepp någonstans. Det jag förespråkar är självförsvar och på det sättet som koranen lär som lyder: '' Var inte de första som tar till vapen för Gud älskar sannerligen inte angripare men om de attackerar er, mörda de då var ni än träffar på dem''. Så vackert så fridfullt så respektfull så rättvist. Jag har inte ljugit om något och spyr inte fördomar. Att spy fördomar är nåt som ni ateister är väldigt bra på. Ni visar er har och avsky med hela er kropp och själ mot Gud, profeterna och de troende och när de troende möter er i diskussionen och krossar era åsikter finner ni detta vara förhatligt. Ni lever på hat och illvilja.
Så oerhört vackert, fridfullt, respektfullt och rättvist att mörda andra... Det är det säkert för en fascist som du.Talbanernas övergrepp på flickor och kvinnor accepterar du. Att de sköt en flicka i huvudet som ville gå i skolan tyckte du var helt rätt.
Jag tycker att all religion är fördummande så det har inte varit något speciellt fokus på din religion. Det handlar knappast om hat utan om sunt logiskt och kritiskt tänkande.
Citat:
Nu lägger du ord i munnen på mig. Ingenstans har jag sagt att jag tror på Gud eller vill hamna i paradiset för att få jungfrur. Jag tror på Gud och på domedagen för jag är helt övertygad om att jag en dag ska möta min herre och jag vill inte känna skam och vanära på denna dag. Du har rätt i att jag är i det vinnande laget, det är inget jag hoppas på, utan nåt som jag är övertygad om. Jag tror på Gud och uppmanar till det som är gott ni förnekar Gud och uppmanar till allt det som är ont. För er har ingenting betydelse. Att jag har syndat erkänner jag och nåt som varje människa ska erkänna. Att synda är mänskligt men den största synden är att förneka Gud, då har man gått till syndens yttersta gräns. Fanns det ett starkare ord en yttersta hade jag använt det men yttersta borde ge en klar bild på vad det är för synd ni begår när ni ateister förnekar Gud.
Vill du inte hamna i paradiset och kvittera ut dina jungfrur?
Citat:
Det existerar tre grupper människor: De som är övertygade om att de ska möta sin herre en dag. De som förnekar det med kropp och själ. de som är osäkra. Du tillhör den gruppen som förnekar det med kropp och själ. Vadå vad bygger du det på?

Vill du kanske ha statistik på det också? Eller varför inte vetenskapliga bevis? Du förnekar alltså att tanken på döden för med sig ångest och rädsla? Du kan förneka det men det du känner i ditt inre är nåt annat och det är skamligt att argumentera emot nåt som du innerst inne vet med säkerhet.
Jag förnekar inte saker jag inte har någon anledning att tro existerar. Då skulle mitt liv helt tas upp av att förneka alla möjliga påståenden på övernaturliga händelser genom historien. Eftersom varken du eller någon annan troende kan lägga fram några som helst belägg för att det finns en gud eller ett högre väsen som har dikterat böcker så är det ingen stor sak. Allah hamnar på samma pinne som tomten, trollen, Oden, Zeus osv. Det jag säger om döden är att alla får inte samma ångest och rädsla som du. Bara för att du är rädd så gäller det inte hela mänskligheten. På samma sätt är det med din gudstro, alla tror inte som du. Om du använder dig själv som norm hela tiden kommer du aldrig att förstå din omvärld.
Citat:
Ja, det sägs att även djur känner av fara och känner av rädsla. Detta hör inte ihop med religion men mycket riktigt kan även växter känna fara och rädsla. Men vem är du människa att försöka förstå dig på andra världar? Växt-världen står utanför din låda och de är bara en liten del du vet om växter. Och människan vet väldigt lite om alla andra världar också hur mycket hon än försöker att förstå och försöka se en samband. Den ädla koranen säger: Bla bla, som vanligt ingenting...
Hur sant är inte detta? Vi har fått klara bevis inom oss själva allt vad DNA, celler sov beträffar men förnekelsen av de otrogna växer istället för att detta skulle ha öppnat era ögon. Men en dag får vi alla veta sanningen.
Nu är ju din koran allt annat än ädel och det här lilla citatet ger ju inte mer stöd till din teori om att alla levande varelser känner rädsla inför döden. Har du någon studie på djurs och växters dödsångest får du gärna dela med dig.
Citat:
Allt som står i koranen är sant. Jag har läst pärm till pärm, ord till ord och jag har ingenstans stött på nåt som skulle väcka minsta misstänksamhet tvärtom så lyser hela budskapet med stark låga och bevisen finns i skriften själv, i universum och inom oss själva.
Nu ljuger du igen... Du vet att det inte är sant men du är så fylld av hat mot vetenskapen som hela tiden plockar sönder ditt luftslott.
Citat:
Nej, ingenstans i min religion förespråks incest, tvärtom så säger koranen oss att det är fel med incest. Majoriteten av jordens befolkning tror på Gud, de gör det på olika sätt men de tror på Gud och jag älskar alla de som tror på Gud för att de vill göra gott men ni ateister ogillar jag starkt och all ondska i världen beror på er. För mig är ordet ateist en svordom.
Majoriteten av jordens befolkning tror inte på din gud! Jag förstår att du har svårt för ateister eftersom vi stör din fina religiösa bild. Men hur förklarar du att ateister skulle vara orsak till att muslimer dödar varandra? Är det att göra gott inför gud? Men hur tänker du på Adam och Eva?
Citat:
Eftersom du redan bestämt dig för att hata allt som har med religion att göra så tolkar du verserna helt godtyckligt för att stärka dig själv i förnekelse och för att hitta på ursäkter men du ser fel på verserna. Det finns endast ett exempel om homosexualitet i koranen och exemplet är om Lot, detta exempel återkommer några gånger i olika sura men det enda exemplet räcker om man tänker efter hur vad orden säger oss.
Låt mig säga dig vad denna vers säger: Koranen är av Gud och koranen innehåller inte svordomar och billiga ord som människor använder i vardagen. Koranen är Guds ord och koranen ger starka beskrivningar på ett hederligt sätt. Denna vers menar att homosexualitet är så fel, att bjuda sina egna döttrar till främmande vore bättre än att begå dessa handlingar. Så gott som alla människor förstår och tycker att det vore vämjeligt att bjuda på sina egna döttrar till främmande och denna vers vill säga oss att homosexuella handlingar är ännu mer avskyvärd. Då kan du reflektera över med vilken stark betoning koranen fördömer homosexualitet. Men att du skulle förstå detta vore för mycket begärt kanske. Koranen är skriven på ett språk som får en att gråta när man väl förstår den.
Som sagt, jag känner inte hat inför religioner. Inte heller mot din. Däremot känner jag förakt för de övergrepp som sker i din religions namn. Så koranen förespråkar alltså att det är rätt att lämna sina döttrar till en våldtäktsmobb? Då är man en god man som gud gillar! Homosex är dåligt, våldtäkt av oskyldiga är bra. Bra, då var det klarlagt till slut. Eller menar du nu att Lot gjorde något vämjeligt? Är då Lot en god man?
Jag skulle annars säga att din koran är så full av skit att bara det kan få mig att gråta. Att så många tror det finns något fint i den kan få mig att gråta lite till.
Citat:
Undantag? Och det skulle vara?
Underlag, min gode IP... Du vet, det där ordet du har så svårt för.
Citat:
Det är vad du önskar och hoppas. Alla muslimer håller med mig om att Gud är en, tror på hans änglar, profeter, skrifter, tycker det är fel med homosexualitet, nakenhet, ateism osv. Så hur du fått för dig att alla muslimer inte är eniga är för mig en gåta.
Det handlar inte om vad jag önskar utan om hur det faktiskt ser ut i världen. Alla muslimer håller inte med dig eller läser koranen på samma sätt som du. Flera muslimer jag känner ägnar inte en sekund åt att fördöma homosexuella eller ateister utan de är trygga i både sin sexualitet och tro. Du är uppenbart osäker både på din sexuella läggning och din tro. Därför fortsätter du att gräva i homosexuella mäns aktiviteter och fördöma de som inte tror som du.