2013-08-10, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Precis på samma sätt är homosexualitet att ha sex med personer av samma kön.

Fast det är ju inte sant, då ni muslimer gör skillnad på män och småpojkar.

Proof: 1) BOYS LIKE PEARLS
Surah 76:19 And round about them will serve boys of perpetual freshness: if thou seest them, thou wouldst think them scattered pearls.
Surah 52:24: "And there shall wait on them the men young boys of their own, as fair as virgin pearls.

2) LITTLE SERVANT BOYS
Quran 052.024
Round about them will serve, (devoted) to them, youths (handsome) as Pearls well-guarded.

3) LITTLE SERVANT BOYS FOR PROSTITUTION
Quran 056.017-019
Round about them will (serve) youths of perpetual (freshness). (17) With goblets, (shining) beakers, and cups (filled) out of clear-flowing fountains: (18) No after-ache will they receive therefrom, nor will they suffer bleeding (la yanzefouna) : (19)

Allt det där skall man tydligen få om man blir martyr för islam. Något för världens pedofiler att sukta efter... Vem vill inte ha oändligt med trånga små pojksexslavar i himlen liksom? Personligen hade jag för 10 år sedan förmodligen kunnat självmordsspränga en skolbuss full med kristna barn för att få allt det där.
Vore jag en god muslim då?
Senast redigerad av Ippskiff 2013-08-10 kl. 12:02.
Citera
2013-08-10, 11:21
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Är det extremt att jag påstå under normala förhållanden finns det ingen ersättning till en mamma och en pappa?
Min poäng var att homosexuella (av en del) avfärdas som grupp medan heterosexuella accepteras som grupp vad gäller föräldraskap.

Så även OM det vore som du sa, att en heterosexuell familjebildning vore bättre så är det fortfarande så att många homosexuella par som skulle ge en överlägsen familjesituation jämfört med många heterosexuella par. Så jag kan inte se detta som en grund att förbjuda det ena men acceptera det andra.

Citat:
Jo, vi kan hålla på så i all evighet.. men under normala förhållanden vem väljer du? Samkönade par eller traditionella föräldrar?

Jag kan bara svara att jag önskar barnet en trygg och kärleksfull uppväxt - i det kan jag inte välja, båda typerna av familjebildning kan i normala fall ge det.

Citat:
Det är fortfarande bristfälligt i mina ögon.
Må så vara. Men anser du det bristfälligt nog för att vilja förbjuda det? Hur ställer du dig då till ensamstående kvinnor där kontakten med barnafadern är sporadisk eller saknas helt?

Citat:
Om kvinnan vill ha ett konstbefruktat barn har jag inte mycket att säga till om, däremot tycker jag inte att dom bör adoptera med hänsyn till barnets bästa.
Mitt exempel var om en man eller kvinna får ett barn (genom surrogatmödraskap/insemination) anser du det då acceptabelt att den homosexuella partnern adopterar barnet så att barnet får två föräldrar?
Citera
2013-08-10, 11:27
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jag förklarade bara att det inte handlar om att "vi" försöker övertyga någon om att homosex är "rätt, modernt och spännande", utan att det är en rättighet och att alla har rätt till sin personliga frihet.
Det handlar inte om att förespråka utan om att värna.

Värna om homosexuella rättigheter i ett av världens mest liberala länder Sverige säger du...jag tror inte att många har missat regnbågsflaggan som sitter ovanpå bussar mm. eller den lilla charaden i storstäderna eller indoktrineringen för den delen heller.

Vad skulle du tycka om att ha den muslimska/judiska flaggan på kollektivtrafiken för att värna om personlig frihet samt rättigheter. Skulle du stödja det också?
Senast redigerad av TAXIDRIVER020 2013-08-10 kl. 11:38.
Citera
2013-08-10, 11:33
Bannlyst
Citat:
Koranen själv beskriver på flera ställen hur dem otrogna i Mekka anklagade det som uppenbarades för att vara gamla sagor från förfluten tid. Det dem säger är ju identiskt med det dem otrogna sa för 1400 år sedan.

Mmm.. och nu 1400 år senare så är de flesta muslimska länder antingen sönderbombade stenöknar eller totalt söndertagna sociala minfält med förtryckardiktatur medan många av de "otrogna" länderna är blomstrande I-länder.
Vem vann?

Om Gud älskar er har han ett konstigt sätt att visa det på.
Citera
2013-08-10, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maldoror
Ett sekulariserat samhälle är dömt att falla till avgrunden. Ja, sannolikt, men kan inte se ett klart samband vad gäller accepterad homosexualitet och avgrunden, dock är exempelvis Pride ett klart symtom på en kommande avgrund, lär gå till historien som en bisarr cirkusakt och ett tydligt sjukdomstillstånd att dra lärdom av i framtida samhällen.

I don't know .. När jag tittar på länder som Tunisien, Libyen, Egypten, Syrien, Saudiarabien, Pakistan, Afghanistan, Irak, Somalia och Iran så ser jag inte direkt paradiset där.. Gör du?
Citera
2013-08-10, 11:53
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44705942]Nja, det är väl knappast säkert att du för fram koranens budskap. Då borde det väl inte finnas några andra budskap inom samma områden från andra troende. Man kan däremot säga att du för fram din tolkning av budskapet. Varken mer eller mindre.

Inom Islam existerar Budskap som är entydiga och några få budskap som är tvetydiga men av de tvetydiga uppmanar Gud alla muslimer att alltid välja de bästa. Egentligen är de inte tvetydiga men vi människor har svårt att förstå verkliga innebörden av de ''tvetydiga'' budskapen. Vad jag gör här och Flashback när jag diskuterar med er ateister är att jag fokuserar på det entydiga i Islam och i allt det jag skriver håller alla muslimer med mig om. Både sunni och shia muslimer så där har du fel, hur mycket du än hoppas på att jag och en annan muslim har olika åsikter kring de här frågorna jag tar upp blir detta inte till sanning. Vad jag säger och alltid har sagt är att det finns en allsmäktig Gud och det håller alla andra muslimer med mig om. Jag tror på Guds änglar, profeter, skrifter domedagen, paradiset och helvetet. Det gör alla andra troende muslimer också. Jag tycker att det är fel med homosexualitet, sex utanför äktenskap och även här håller alla muslimer med mig om. Det entydiga budskapen håller alla andra muslimer med mig om. Så det är inte mitt budskap det är Guds budskap.

Citat:
Islam har alltid framstått som ännu en fördummande religion i mina ögon men du har visat hur korkad och inskränkt en enskild individ kan bli genom att vara styrd av budskapet. Du har också visat att det är helt ok att ljuga för att undvika svårigheter i din tro och spy dina fördomar som du anser bottnar i religionen, du stödjer religiösa övergrepp samt hotar meningsmotståndare om allsköns straff när du tycker det passar. Det ger absolut en sämre bild av din religion.

Ja, ni ateister har alltid haft en negativ bild vad gäller Islam och detta bekräftade du nu själv, alltså har jag inte varit orsaken till ert hat, motvilja och förnekelse, nåt som du för ett inlägg sen påstod vara fallet. Jag stödjer inte övergrepp någonstans. Det jag förespråkar är självförsvar och på det sättet som koranen lär som lyder: '' Var inte de första som tar till vapen för Gud älskar sannerligen inte angripare men om de attackerar er, mörda de då var ni än träffar på dem''. Så vackert så fridfullt så respektfull så rättvist. Jag har inte ljugit om något och spyr inte fördomar. Att spy fördomar är nåt som ni ateister är väldigt bra på. Ni visar er har och avsky med hela er kropp och själ mot Gud, profeterna och de troende och när de troende möter er i diskussionen och krossar era åsikter finner ni detta vara förhatligt. Ni lever på hat och illvilja.

Citat:
Med egen vinning menar jag att du hoppas vara i det vinnande laget. Du har uppenbart syndat tidigare i livet och nu hoppas du på att få guds förlåtelse och få dina 72 jungfrur att roa dig med i paradiset.

Nu lägger du ord i munnen på mig. Ingenstans har jag sagt att jag tror på Gud eller vill hamna i paradiset för att få jungfrur. Jag tror på Gud och på domedagen för jag är helt övertygad om att jag en dag ska möta min herre och jag vill inte känna skam och vanära på denna dag. Du har rätt i att jag är i det vinnande laget, det är inget jag hoppas på, utan nåt som jag är övertygad om. Jag tror på Gud och uppmanar till det som är gott ni förnekar Gud och uppmanar till allt det som är ont. För er har ingenting betydelse. Att jag har syndat erkänner jag och nåt som varje människa ska erkänna. Att synda är mänskligt men den största synden är att förneka Gud, då har man gått till syndens yttersta gräns. Fanns det ett starkare ord en yttersta hade jag använt det men yttersta borde ge en klar bild på vad det är för synd ni begår när ni ateister förnekar Gud.

Citat:
Att jag avfärdar det banala i en religion är helt rätt eftersom inget styrker dess riktighet. Jag kan dock inte förneka en gud som jag inte ens anser existerar. Sen känner inte alls alla människor rädsla inför döden. Vad bygger du det på?

Det existerar tre grupper människor: De som är övertygade om att de ska möta sin herre en dag. De som förnekar det med kropp och själ. de som är osäkra. Du tillhör den gruppen som förnekar det med kropp och själ. Vadå vad bygger du det på? Vill du kanske ha statistik på det också? Eller varför inte vetenskapliga bevis? Du förnekar alltså att tanken på döden för med sig ångest och rädsla? Du kan förneka det men det du känner i ditt inre är nåt annat och det är skamligt att argumentera emot nåt som du innerst inne vet med säkerhet.

Citat:
Jaha, så nu är det alla levande varelser också... Hur vet du det? Gäller det växter också?

Ja, det sägs att även djur känner av fara och känner av rädsla. Detta hör inte ihop med religion men mycket riktigt kan även växter känna fara och rädsla. Men vem är du människa att försöka förstå dig på andra världar? Växt-världen står utanför din låda och de är bara en liten del du vet om växter. Och människan vet väldigt lite om alla andra världar också hur mycket hon än försöker att förstå och försöka se en samband. Den ädla koranen säger:

De frågar dig om själen. Säg: ”Själen hör till det som är min Herre förbehållet – av [all] kunskap har bara en obetydlig del fallit på er [lott].” Säg: ”själen är en sak som det är med min Herre. Och lite det är den kunskap du har fått.”32

Vi skall visa dem Våra tecken vid horisonten och inom dem själva, ända till dess [uppenbarelsens] sanning står klar för dem! Är det inte nog för dem [att veta] att din Herre är vittne till allt som sker?29

Hur sant är inte detta? Vi har fått klara bevis inom oss själva allt vad DNA, celler sov beträffar men förnekelsen av de otrogna växer istället för att detta skulle ha öppnat era ögon. Men en dag får vi alla veta sanningen.

Citat:
Gör jag? Jag använde samma begrepp som du slängde fram. Jag anser inte att du vågar reflektera över vad som kan vara sant eller inte inom din religion. Det tror jag kräver mod, en egenskap du inte besitter.

Allt som står i koranen är sant. Jag har läst pärm till pärm, ord till ord och jag har ingenstans stött på nåt som skulle väcka minsta misstänksamhet tvärtom så lyser hela budskapet med stark låga och bevisen finns i skriften själv, i universum och inom oss själva.

Citat:
Att majoriteten av mänskligheten har en tro på något är sant men du representerar inte alla dem. Ständigt så vill du göra dig själv till frontfigur för många fler. Hela din religion bygger ju på ett incestscenario för att förklara människans existens och nu säger du att det är fel. Går du mot din gud?

Nej, ingenstans i min religion förespråks incest, tvärtom så säger koranen oss att det är fel med incest. Majoriteten av jordens befolkning tror på Gud, de gör det på olika sätt men de tror på Gud och jag älskar alla de som tror på Gud för att de vill göra gott men ni ateister ogillar jag starkt och all ondska i världen beror på er. För mig är ordet ateist en svordom.

Citat:
Du använder en moraliskt förtappad bokfigur, Lot, för att hitta stöd för ditt förakt för homosexuella men vill inte svara på om Lot gjorde rätt när han erbjöd folkmassan att våldta sina orörda döttrar. Du plockar och väljer i skriften för att stödja dina egna fördomar.

Eftersom du redan bestämt dig för att hata allt som har med religion att göra så tolkar du verserna helt godtyckligt för att stärka dig själv i förnekelse och för att hitta på ursäkter men du ser fel på verserna. Det finns endast ett exempel om homosexualitet i koranen och exemplet är om Lot, detta exempel återkommer några gånger i olika sura men det enda exemplet räcker om man tänker efter hur vad orden säger oss.

Låt mig säga dig vad denna vers säger: Koranen är av Gud och koranen innehåller inte svordomar och billiga ord som människor använder i vardagen. Koranen är Guds ord och koranen ger starka beskrivningar på ett hederligt sätt. Denna vers menar att homosexualitet är så fel, att bjuda sina egna döttrar till främmande vore bättre än att begå dessa handlingar. Så gott som alla människor förstår och tycker att det vore vämjeligt att bjuda på sina egna döttrar till främmande och denna vers vill säga oss att homosexuella handlingar är ännu mer avskyvärd. Då kan du reflektera över med vilken stark betoning koranen fördömer homosexualitet. Men att du skulle förstå detta vore för mycket begärt kanske. Koranen är skriven på ett språk som får en att gråta när man väl förstår den.

Citat:
Bevis för vad? Vid det här laget borde tom du inse att bevis kräver ett underlag. Annars är det bara dina fantasier.

Undantag? Och det skulle vara?

Citat:
Nej, alla muslimer håller inte med dig. Du sprider dina snäva tolkningar och du är representant för en mycket obehaglig variant av det fascistiska inom din religion.

Det är vad du önskar och hoppas. Alla muslimer håller med mig om att Gud är en, tror på hans änglar, profeter, skrifter, tycker det är fel med homosexualitet, nakenhet, ateism osv. Så hur du fått för dig att alla muslimer inte är eniga är för mig en gåta.
Citera
2013-08-10, 11:59
Medlem
Citat:
Kom igen nu.

Kvinnor i Sverige har sex med tiotals partner innan dem ens fyllt 15 år. Och då är det straffbart att ha sex med kvinnor under 15 år om man är över 15 år.

15 år är ju det sista året innan man gått ut lågstadiet, det vill säga 9 året. När man var 12-13 hade dem till och med sex-undervisningar i klasserna eftersom flickor vid dessa åldrar hade sex och man vill uppmana dem att bära preventivmedel och varna männen för att våldtäkter aldrig är okej, om din partner säger nej så innebär det ett nej. Detta var 12-13 år.

Några år tidigare har vi 10-11 års åldern där lärarna började snacka om sex för studenterna. Vid dessa åldrar hade både pojkar och flickor så kallade flickvänner respektive pojkvänner. Det är inte troligt att man INTE hade sex om man umgicks med sina partners så att säga.

Så att svenska flickor har sex vid 10-11 års ålder är ju troligt. Dem gör det om dem känner sig mogna för det. Men ni svenskar gör ju en skillnad på om hon har horaktig sex med en annan kille i samma ålder jämfört med om en person som är äldre än henne men vill leva hederligt och anständigt inom ett äktenskap, sådant är för er mycket värre och ni ser det som brottsligt fastän det inte är brottsligt för en man som är 12-13 år att ha sex med henne om hon nu är 10-11 år till exempel. Detta ses som helt normalt i ert samhälle.

Denna typ av påståenden möter jag på ibland, och jag blir fullkomligt FÖRBANNAD.

NEJ! De flesta flickor har inte sex med "tiotals" partners innan de fyllt 15 år.

Du tror alltså på allvar att merparten av de som har pojkvän/ flickvän vid 10-11 års ålder också har sex. Att det förekommer är inte det samma som att det skulle vara norm eller uppmuntras.

Om jag inte själv hade mött flertalet personer med samma typ av förställningar som du, hade jag trott att du var en ensam stolle.
Citera
2013-08-10, 11:59
Medlem
Hahahahahaha vilken jävla tråd. För egen del förstår jag mig inte på folk som lever sitt liv utifrån en sagobok. I detta upplysta århundrade borde vi väl kunna enas om att religion endast är till för att någon/några skall kunna ha makt över det dumma, lättskrämda folket.
Citera
2013-08-10, 12:04
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Min poäng var att homosexuella (av en del) avfärdas som grupp medan heterosexuella accepteras som grupp vad gäller föräldraskap.

Så även OM det vore som du sa, att en heterosexuell familjebildning vore bättre så är det fortfarande så att många homosexuella par som skulle ge en överlägsen familjesituation jämfört med många heterosexuella par. Så jag kan inte se detta som en grund att förbjuda det ena men acceptera det andra
Hur kan du tvärsäker påstå att homosexuella par skulle bidra till en bättre familjesituation? Oavsett vilka som är förälder så ställs man överlag inför samma hinder och att då mena att det ena är bättre än det andra, för att en del heterosexuella föräldrar missköter sin uppgift. Då leta man bara ett kryphål för att legitimera en homosexuell familjebildning istället bör enligt mig reseurs gå åt att stärka en traditionell familjebildning vilket ju essentiell är grunden för vår framtid och i förläning också barnets bästa.

Citat:
Jag kan bara svara att jag önskar barnet en trygg och kärleksfull uppväxt - i det kan jag inte välja, båda typerna av familjebildning kan i normala fall ge det
Och om du hade ett vapen riktat mot huvudet, vad skulle du välja?

Citat:
Må så vara. Men anser du det bristfälligt nog för att vilja förbjuda det? Hur ställer du dig då till ensamstående kvinnor där kontakten med barnafadern är sporadisk eller saknas helt?

Det är bristfälligt nog för att jag skall kunna se några egentliga fördelar.
Hur menar du? att ta barnet ifrån ensamstående kvinnor för att ge det till någon annan?

Citat:
Mitt exempel var om en man eller kvinna får ett barn (genom surrogatmödraskap/insemination) anser du det då acceptabelt att den homosexuella partnern adopterar barnet så att barnet får två föräldrar?
Nej, jag bryr mig som sagt inte om hur det sker det är fortfarande samma sak.
Citera
2013-08-10, 12:05
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
I don't know .. När jag tittar på länder som Tunisien, Libyen, Egypten, Syrien, Saudiarabien, Pakistan, Afghanistan, Irak, Somalia och Iran så ser jag inte direkt paradiset där.. Gör du?

Jag gör det!

http://www.youtube.com/watch?v=vt62DiUA5VQ Pakistan
http://www.youtube.com/watch?v=Jme4XVie2gA Pakistan

http://www.youtube.com/watch?v=35G_Q3wBzVM Iran
http://www.youtube.com/watch?v=seVtP2_njG0 Iran

orkar inte ge dig mer för tillfället men du kan söka fakta på egen hand. Varje land har sina inhemska problem.
Citera
2013-08-10, 12:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Värna om homosexuella rättigheter i ett av världens mest liberala länder Sverige säger du...jag tror inte att många har missat regnbågsflaggan som sitter ovanpå bussar mm. eller den lilla charaden i storstäderna eller indoktrineringen för den delen heller.

Vad skulle du tycka om att ha den muslimska/judiska flaggan på kollektivtrafiken för att värna om personlig frihet samt rättigheter. Skulle du stödja det också?

Det handlar inte om landet Sverige eller bussar med regnbågsflaggor. Det handlar om att bemöta rikspuckon som IP och Thunderman och deras religionsbaserade homohat.

Om judiska eller muslimska flaggan skulle handla om att värna om muslimers eller judars personliga frihet och rättigheter hade jag gärna sett det. Tyvärr handlar det ju istället ofta om andra saker som dominans och politik.

Undra vilken av de två flaggorna hade fått vara uppe längst i kollektivtrafiken för övrigt.
Citera
2013-08-10, 12:13
Medlem
"Sanning kräver ingen tro. Vetenskapsmän samlas inte varje söndag och håller varandra i händerna och sjunger "ja, gravitationen är verklig! jag tror!
jag tror på att vad som kommer upp måste komma ner, ner, ner. Amen"
Om dom gjorde det, skulle vi nog tycka att dom var ganska osäkra på det."
[ex-prästen Dan Barker]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in