2013-08-10, 19:03
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Ateister är ju rena definitionen av okunnighet, perversitet, omoraliskhet, avskum, hot mot mänskligheten och djupt mentalt sjuka personen.

När man gör jämförelsen mellan ateister och kristna/judar så framställs judarna och kristna som änglar.

Jag har alltid varit av åsikten att vi muslimer inte borde fokusera vår irritation eller debatter med judar och kristna, utan inse att ateister är vår tids största fiende mot mänskligheten. I mina ögon förtjänar dessa ateister som är så radikala som ateisterna här på Flashback, dessa personer förtjänar inte att leva.

Glöm inte att vi äter hundvalpar och kattungar. Fast jag tror egentligen inte du vet vad begreppet "ateist" innebär. Att du vet vad ordet "sjukdomsinsikt" betyder är heller ingen lågoddsare direkt.
Citera
2013-08-10, 19:06
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ateister är ju rena definitionen av okunnighet, perversitet, omoraliskhet, avskum, hot mot mänskligheten och djupt mentalt sjuka personen.

När man gör jämförelsen mellan ateister och kristna/judar så framställs judarna och kristna som änglar.

Jag har alltid varit av åsikten att vi muslimer inte borde fokusera vår irritation eller debatter med judar och kristna, utan inse att ateister är vår tids största fiende mot mänskligheten. I mina ögon förtjänar dessa ateister som är så radikala som ateisterna här på Flashback, dessa personer förtjänar inte att leva.
Det mentala sjuka står du så bra för själv. Jag tror och hoppas att du inom en kort framtid kommer att bli inlagd. Du behöver verkligen hjälp. Du är nog den mest obalanserade och hatfyllda person på forumet nu. Du kommer snart göra bort dig ute i verkligheten också. Här är du redan ett stort skämt.
Citera
2013-08-10, 19:08
Medlem
Citat:

Du är sjuk. Islam är sjukt. Muhammed knullade kameler. Islam är mänsklighetens största fiende.

Sök hjälp innan du spränger dig själv.
Citera
2013-08-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Hänvisa till verserna också då kan vi diskutera och ta det därifrån. Ingen har sagt att ni inte får försöka förbjuda religion. Men då har ni angripit religiösa och då har religiösa rätt att försvara sig. Det du förespråkar är krig för det är inte ni ateister som bestämmer om religion ska vara tillåtet eller förbjudet. Ni har ingen som helst talan vad gäller den saken men vill ni försöka förbjuda religion lägg märke till ordet försöka, så är det krig ni förklarar.

Nu vill jag inte förbjuda religion, men märker du hur skizofren du låter? "Förbjuder ni mig att tro på en osynlig varelse vars existens aldrig dokumenterats förutom i en urgammal bok från 600-talet, då blir det krig!". Hela ditt litterära verk i denna tråd är fylld av hat, våldsnack, nonsense och du vrider och vänder på pannkakan för att få verkligheten att passa in i din skeva världsbild. Man blir spyfärdig! Jag vill inte förbjuda din religion. Tro på alla tomtar, gudar, jättar och flygande hästar bäst du vill. Men förvänta dig aldrig att folk respekterar dina djuriska och ociviliserade åsikter.

Du försvarar de som skjöt en liten flicka i huvudet. Hur kan du sova på nätterna? Du är en vidrig, rabiessjuk människa.
Citera
2013-08-10, 19:11
Medlem
Maldorors avatar
Vad är er respektive ambition egentligen, om jag får fråga? Att omvända det andra lägret, eller skapa ökad förståelse för varandras ståndpunkter? Den dag tro vs. ateism når konsensus eller överbevisar det andra tankesystemet... det blir i denna tråd uppenbart att endast kraft och inflytande regerar, och där har islam verkligen en fördel, eftersom religionen inte räds våld och maktspråk... eventuellt är det därför ateismen är så pass hotad, tror man inte på någonting högre än sig själv är man som grupp dömd att dö ut i brist på vision, i det här fallet står militarism och barnafödande högre i kurs än det arv av upplysningstid som på sikt kommer spela ut sig själv och därmed också det ack så prisade tankesystemet.
Citera
2013-08-10, 19:15
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maldoror
Vad är er respektive ambition egentligen, om jag får fråga? Att omvända det andra lägret, eller skapa ökad förståelse för varandras ståndpunkter? Den dag tro vs. ateism når konsensus eller överbevisar det andra tankesystemet... det blir i denna tråd uppenbart att endast kraft och inflytande regerar, och där har islam verkligen en fördel, eftersom religionen inte räds våld och maktspråk... eventuellt är det därför ateismen är så pass hotad, tror man inte på någonting högre än sig själv är man som grupp dömd att dö ut i brist på vision, i det här fallet står militarism och barnafödande högre i kurs än det arv av upplysningstid som på sikt kommer spela ut sig själv och därmed också det ack så prisade tankesystemet.

Det beror på hur radikala ateisterna är. Är dem radikala som på FB har man inget annat mål än att vilja eliminera dem. Är dem normala ateister kan man leva och interagera tillsammans diskutera på ett normalt sätt.
Citera
2013-08-10, 19:16
Medlem
Citat:
Det beror på hur radikala ateisterna är. Är dem radikala som på FB har man inget annat mål än att vilja eliminera dem. Är dem normala ateister kan man leva och interagera tillsammans diskutera på ett normalt sätt.

Är muslimer lika dumma som du så vill man inget annat än eliminera dem.
Citera
2013-08-10, 19:18
Medlem
Haren8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Säg det till Ip som ständigt skryter över sin inkomster och tillgångar. För honom har det varit bevis för att han är en bra, framgångsrik och lycklig människa. Du menar alltså att IP är en dålig muslim?

Jag tror bara gott om min broder IP och det ska muslimer göra om varandra. Du påstår att han har det bra ställt med med ekonomi och tillgångar osv. och det är några av få gåvor som Allah gett.

Det är därför muslimer faller ner på knä ett antal gånger om dagen för att visa sin tacksamhet åt sin Herre.

[104:1] ILLA SKALL det gå den som försöker finna fel hos [andra] och baktalar dem!

[104:2] [Och] som samlar pengar på hög och [i stället för att göra gott] ägnar sig åt att räkna dem
Citera
2013-08-10, 19:18
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Återigen visar du att du saknar kunskap för att kunna definiera begreppet "ateist".
Citera
2013-08-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Jag tror bara gott om min broder IP och det ska muslimer göra om varandra. Du påstår att han har det bra ställt med med ekonomi och tillgångar osv. och det är några av få gåvor som Allah gett.

Det är därför muslimer faller ner på knä ett antal gånger om dagen för att visa sin tacksamhet åt sin Herre.

[104:1] ILLA SKALL det gå den som försöker finna fel hos [andra] och baktalar dem!

[104:2] [Och] som samlar pengar på hög och [i stället för att göra gott] ägnar sig åt att räkna dem

Varför är gud snällare mot oss i väst än era kamelknullande vänner i muslimska länder?
Citera
2013-08-10, 19:20
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maldoror
Det är ju tyvärr många som inte räds våld och maktspråk så det gäller inte bara islam. Men var har du fått för dig att ateister inte tror på något högre än sig själva? Det finns väl ett otal ateister som har visioner av skilda slag och i stort sett alla är bättre än de religiösa. Jag tror dock inte att majoriteten av muslimerna håller med de extrema inom islam utan att de vill leva och må bra i fredliga samhällen. Precis som alla andra. Ge det lite tid så kommer de säkert ta avstånd från de här puckona. Då kan islamisterna sitta i sina klänningar och helskägg och ta död på varandra i sandlådan. Det är min förhoppning iaf..,
Citera
2013-08-10, 19:21
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8

Illa för IP då.

Citat:

Dubbelt så illa för IP (enligt hans egen utsago).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in