2013-08-10, 13:21
Bannlyst
Om man tänker så här i stället.
Att vi vill inte se religoner som idialiserar pedofili.

Fuck islam
Mohammed var bög....
Alla oh gay bar....
Citera
2013-08-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
När blev Iran ett muslimskt land? I Iran dyrkar man människor istället för Gud och det kallar jag inte ett muslimskt land.

Fram med källorna. Du har inget annat än fel min vän. Ni mår dåligt psykiskt ingen snack om den saken.

Du frågar efter källor? Du din lilla lögnare och hycklare som för några timmar sedan tvärsäkert hävdade att Sverige var ett av länderna där det begås flest självmord! Hur var det där med stenar och glashus?
Citera
2013-08-10, 13:26
Bannlyst
Varför accepterar du Pedofili som muslim?
Kan du acceptera det profeten eller pedofilen mohammed gjorde med Aisha när hon var 9år gammal?
Citera
2013-08-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Du kan inte på allvar mena att en handling som bara för några decennier sedan klassades som sjukdom har samma underlag gällande familjebildning? Lugnt vänta några år till sen återstår det att se, det är för tidigt för att se några riktiga konsekvenser även om jag personligt tycker att det inte behöver dröja en dag till. vad basera du din slutstats på? har du samkönade föräldrar?

Jag hävdar att föräldrarnas läggning inte behöver spela någon roll.

Ditt argument om homosexualitet och psykisk sjukdom är patetiskt, i så fall kan jag hävda att barn till bögar kommer förmodligen växa upp och bli riktiga män, romarna hyllade ju homosexualitet och i sångerna där man hyllade Julius Cesar så skröt man över hur många män han hade lägrat.
Citera
2013-08-10, 13:29
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det ingår liksom i religionens (och ideologins) uppgift att förvägra individer sin självklara identitet och istället erbjuda en tillrättalagd sådan utifrån en påstådd utomvärldslig makt.
Hela diskussion är spekulativ eftersom varken han eller jag stifta några lagar. Och jag har lika mycket rätt till min åsikt som hbtq-rörelsen.
Citera
2013-08-10, 13:37
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast

Ditt argument om homosexualitet och psykisk sjukdom är patetiskt, i så fall kan jag hävda att barn till bögar kommer förmodligen växa upp och bli riktiga män, romarna hyllade ju homosexualitet och i sångerna där man hyllade Julius Cesar så skröt man över hur många män han hade lägrat.
Rätten till samkönad adoption kom inte förrän början av 2000-talet. De tidigaste barnen har alltså knappt nått övre tonåren ändå hävda du att mitt argument är patetisk. Du är nog lite vad ska man säga färgat i frågan.

Riktiga män sätter inte dolkhugg i ryggen på varandra.
Senast redigerad av TAXIDRIVER020 2013-08-10 kl. 13:42.
Citera
2013-08-10, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast

Fast Romarriket föll, och det HÅRT, så jag vete fan om vi skall ta dem som exempel i just detta läge.
Citera
2013-08-10, 13:58
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maldoror
Andlighet inbjuder inte i samma utsträckning till materialism, individualism och andra för gruppen kontraproduktiva sub-ideologier. Nu försöker diverse kollektivister organisera oss under nationalistiskt eller kulturmarxistiskt manér i ett sista desperat försök att finna gemensamma nämnare som sträcker sig över själviska definitioner, men jag har svårt att tro att någotdera lyckas i längden.
Det är ett bättre samhälle var alla faller i led som får alltså?
Man kan inte leva som en individ i ett modernt samhälle och vara lika nyttig som ett får i led?
Citera
2013-08-10, 14:01
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Förträffligt! Du hatar en religion för att en individ vill argumentera för religionen? Jag är inte trångsynt jag är väldigt öppen och tolerant men jag inskränker mig inte med förhärligande och förskönande ord i diskussioner som dessa. Jag går hårt fram mot alla som förnekar Gud på ett respektfull och gediget sätt. jag vet var gränsen går och gränsen har jag inte överskridit.

Men jag är helt övertygad om att ert hat mot Islam har inget med vad en individ eller en grupp har att säga. Det har växt upp med åren hos er och nu är helt inrotad i ert innersta.

Vem säger att jag hatar religionen? Jag hatar din tolkning av den. Den bit du framställer som är hatisk och trångsynt. Dina stenåldersvärderingar är förkastliga.
Citera
2013-08-10, 14:04
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Det vet jag inte. Jag uppfatta det som att pudelns ligger kring att homosexualitet anses vara omoraliskt.

Nåväl, den gamla vanliga visan om judar och muslimer.

Och att homofili promotas handlar givetvis inte om dominans och ''liberal politik''.

För min del när det gäller mitt deltagande i den här diskussionen så är det så som jag beskrev.
Sedan kan jag självklart gärna diskutera om homosexualitet är omoraliskt, men det är ju uppenbarligen ett subjektivt ställningstagande. I slutet handlar det bara om att många tycker att det är äckligt med bögar. Inget annat.

Var är dominansen i att homosexuella ska behandlas likvärdigt med alla andra? Är det så förskräckligt att förespråka liberal politik där allas lika värde hålls fram som en dygd? Vad har du för invändningar?
Citera
2013-08-10, 14:16
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Fram med källorna. Du har inget annat än fel min vän. Ni mår dåligt psykiskt ingen snack om den saken.

Testa googla på det. Det är inte så svårt. Som sagt finns det ett stort antal undersökningar som bekräftar detta. Dessutom var det du som började påstå motsatsen. Var är dina källor?
Citera
2013-08-10, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
På sätt och vis är mord accepterat om det begås av vissa stater. I krig dödar man hur många människor som helst. Det är tydligen helt okey om morden begås i stor skala av stater/länder. Misshandel och stöld är också accepterat om det begås utav de som styr. Man suger ut resurser från vissa länder, helt klart legal stöld i stor skala.

Ang homofili så tycker jag personligen att man inte ska förspråka denna defekt men samtidigt inte heller straffa dom. Tycker dom kan få hålla på bäst fan dom vill bara dom håller det för sig själva och inte sprider massa propaganda eller annat skitsnack som att försöka normalisera det.

Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Du är en individ av rang. Sakligt inlägg. All heder till diG!

Om du tycker det här inlägget är sakligt så vill jag tillägga vart du kommer från:
Det är bevisat att vi härstammar från apsläktet, och inom detta släktet har vi ärvt våra gener.
Det däringa med revben och trolleri och varde ljus...så gick det inte till.
Hursom, fortsättning på det sakliga inlägget:
Inom apsläktet förekommer mord inom den egna arten och homosexualitet.
Men det är inte lustmord, utan vid konkurrens med andra stammar.
Är fighten jämn sker inga eller få mord. Är fajten ojämn förekommer mord.

Så de gener vi bär med oss är programmerade att döda om rätt förutsättningar finns och vi kan förvänta oss att komma undan med det.

Vad det gäller homosexualitet så följer den en viss procentsats som tycks förekomma överallt i naturen.

Så gällande mord & homosexualitet handlar det enbart om gener, dvs. arv.
Jag tänker inte ge mig in i vare sig moraliska eller teologiska svar med dig, för inget av detta ger svar.
Vetenskap ger dig dock svar.

Detta blir mitt enda inlägg, jag tycker du som person begränsar dig i att finna svar inom tveksamma områden, där det mesta visat sig uppdiktat på farsartad nivå, istället för att ta dig till vad hårt arbete kommit fram till.

Tack MPIT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in