2013-08-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det är vad du önskar och hoppas. Alla muslimer håller med mig om att Gud är en, tror på hans änglar, profeter, skrifter, tycker det är fel med homosexualitet, nakenhet, ateism osv. Så hur du fått för dig att alla muslimer inte är eniga är för mig en gåta.

Här snävar IP in sig och tar upp några övergripande saker där muslimer är eniga, för jag är övertygad om att IP är medveten om att han har skrivit massor av saker på FB som många muslimer inte alls skulle hålla med honom om.
Citera
2013-08-10, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Hur kan du tvärsäker påstå att homosexuella par skulle bidra till en bättre familjesituation? Oavsett vilka som är förälder så ställs man överlag inför samma hinder och att då mena att det ena är bättre än det andra, för att en del heterosexuella föräldrar missköter sin uppgift. Då leta man bara ett kryphål för att legitimera en homosexuell familjebildning istället bör enligt mig reseurs gå åt att stärka en traditionell familjebildning vilket ju essentiell är grunden för vår framtid och i förläning också barnets bästa.

.

Homosexuella föräldrar bedöms INTE utifrån eventuella misslyckanden från heterosexuella dito.

Den homosexuella familjen finns redan och den är här för att stanna, vill du veta hur barn till samkönade föräldrar mår så föreslår jag att du läser oberoende undersökningar och lägger dina fördommar åt sidan.
http://www.salon.com/2013/06/05/worlds_largest_study_on_gay_parents_finds_the_kids _are_more_than_all_right/
Citera
2013-08-10, 12:15
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ja, ni ateister har alltid haft en negativ bild vad gäller Islam och detta bekräftade du nu själv, alltså har jag inte varit orsaken till ert hat, motvilja och förnekelse, nåt som du för ett inlägg sen påstod vara fallet.

Det beror helt på muslimer som du. Religiösa trångsynta muppar som predikar hat. Det har funnits så länge islam har funnits.
Citera
2013-08-10, 12:16
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Hur kan du tvärsäker påstå att homosexuella par skulle bidra till en bättre familjesituation? Oavsett vilka som är förälder så ställs man överlag inför samma hinder och att då mena att det ena är bättre än det andra, för att en del heterosexuella föräldrar missköter sin uppgift. Då leta man bara ett kryphål för att legitimera en homosexuell familjebildning istället bör enligt mig reseurs gå åt att stärka en traditionell familjebildning vilket ju essentiell är grunden för vår framtid och i förläning också barnets bästa.
Jag gjorde inget tvärsäkert uttalande. Jag sade att homosexuella familjebildningar kan vara lika bra som heterosexuella.

Citat:
Och om du hade ett vapen riktat mot huvudet, vad skulle du välja?
Om den som höll i vapnet var en religiös fanatiker skulle jag antagligen påstå att den heterosexuella familjebildningen var den bästa bara för att rädda mitt eget liv. Men det ställningstagandet har inget med verklighet eller sanning att göra.

Citat:
Det är bristfälligt nog för att jag skall kunna se några egentliga fördelar.
Hur menar du? att ta barnet ifrån ensamstående kvinnor för att ge det till någon annan?
Det är väl en fråga du själv borde ställa dig. Du säger ju nej till homosexuella familjebildningar delvis för att det då saknas en manlig (eller kvinnlig) förebild.

Citat:
Nej, jag bryr mig som sagt inte om hur det sker det är fortfarande samma sak.
Så du förvägrar partnern att adoptera det barn som hans/hennes make/maka är biologisk far/mor till?

Det har oerhört negativa konsekvenser. Dels i vardagen där skola/sjukvård etc vänder sig till barnets vårdnadshavare - att utesluta den andra personen, den som också är delaktig i i barnets liv, som bor med barnet och värnar det ter sig orimligt. Därtill har vi rättsliga och arvsrättsliga aspekter. Tänk om den biologiska föräldern dör några år senare. Då står barnet i en mycket mer osäker legal situation än om du låtit den andra föräldern vara vårdnadshavare.

Du skapar en sämre situation för barnet. Det kan inte vara ditt syfte?
Citera
2013-08-10, 12:22
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nublevdetnatten
Hahahahahaha vilken jävla tråd. För egen del förstår jag mig inte på folk som lever sitt liv utifrån en sagobok. I detta upplysta århundrade borde vi väl kunna enas om att religion endast är till för att någon/några skall kunna ha makt över det dumma, lättskrämda folket.

Prata för dig själv du! Men en fråga: Är dessa ord dina egna ord eller har du snappat upp det någonstans? Vår upplysta värld säger du? Vilken upplyst värld? Världen är precis den värld som den alltid har varit. Fortfarande existerar det fattigdom, krig, elände, och allt annat som alltid har exsiterat, att vi har kommit långt inom IT innebär inte att vi är upplysta men vi får gärna tro det. Det trodde de som levde på resenärens tiden, medeltiden osv också. Människor i för flera tusen år sen har skapat sånt verk som finns i våra dagar och förbluffar oss. Tänk på pyramiderna, tänk på kinesiska muren osv. Vilken kunskap har inte haft dessa människor? Slavarbete skulle kunna vara en förklaring till att de har lyckats bygga dessa men var har kunskapen kommit ifrån? Människorna måste ha varit upplysta då som nu fast de satsade på nåt annat och vi i vår tid har satsat på nåt helt annat.

Om du inte har satt in dig i religion och historia bör du inte ens uttala dig om religion för att det blir bara fel och du kommer inte förstå nåt av det som skrivs till dig. Men om du har historiska kunskaper och kan om religion så är jag öppen för diskussion.
Citera
2013-08-10, 12:25
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det beror helt på muslimer som du. Religiösa trångsynta muppar som predikar hat. Det har funnits så länge islam har funnits.

Förträffligt! Du hatar en religion för att en individ vill argumentera för religionen? Jag är inte trångsynt jag är väldigt öppen och tolerant men jag inskränker mig inte med förhärligande och förskönande ord i diskussioner som dessa. Jag går hårt fram mot alla som förnekar Gud på ett respektfull och gediget sätt. jag vet var gränsen går och gränsen har jag inte överskridit.

Men jag är helt övertygad om att ert hat mot Islam har inget med vad en individ eller en grupp har att säga. Det har växt upp med åren hos er och nu är helt inrotad i ert innersta.
Citera
2013-08-10, 12:31
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:

Gud är allvetande och allsmäktig. Alltså är Gud kapabel till allt både sånt som människan förstår och sånt som övergår mänskligt förstånd. Människan har fått en fri vilja, hon har fått klart för sig vad rätt och fel är, detta finns inprogrammerad inom oss och vi har fått skrifter på detta som en bekräftelse. Alltså handlar människan genom att använda sin fria vilja.

Eftersom människan har fått en fri vilja och vet vad rätt och fel är kan Gud dra sig tillbaka och inte lägga sig i människornas val och vad hon bestämmer men Gud kan ingripa när som helst. Alltså:

Om A har att välja mellan att ta södervägen eller norrvägen vet redan Gud att A kommer drabbas av en olycka om hon väljer södervägen men att resan går felfritt om hon väljer norrvägen. Gud vet detta i förväg men A är helt ovetande om detta. Eftersom Gud är allsmäktig kan Gud ingripa och påverka A utan att A har någon aning. Gud kan alltså påverka A till vilken väg A ska ta. Men Gud kan också låta A bestämma helt själv, alltså har Gud förmågan att dra sig tillbaka och inte påverka valet utan att A väljer helt själv utan att Gud ingriper. Gud vet redan sitt beslut. Allt är konstant och det finns inga förändringar. Det är för att Gud är allsmäktig.

Intressant! I VILKAs val är det Gud väljer att ingripa, tror du?
Är det dem han tycker är en särskilt bra avbild av honom själv?
Citera
2013-08-10, 12:38
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det handlar inte om landet Sverige eller bussar med regnbågsflaggor. Det handlar om att bemöta rikspuckon som IP och Thunderman och deras religionsbaserade homohat.
Det vet jag inte. Jag uppfatta det som att pudelns ligger kring att homosexualitet anses vara omoraliskt.

Citat:
Om judiska eller muslimska flaggan skulle handla om att värna om muslimers eller judars personliga frihet och rättigheter hade jag gärna sett det. Tyvärr handlar det ju istället ofta om andra saker som dominans och politik
Undra vilken av de två flaggorna hade fått vara uppe längst i kollektivtrafiken för övrigt.
Nåväl, den gamla vanliga visan om judar och muslimer.

Och att homofili promotas handlar givetvis inte om dominans och ''liberal politik''.
Citera
2013-08-10, 12:39
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Alltså...

Jag är en man av förnuft. Av logiskt tänkande, av kritiskt tänkande.

Jag ser allting i ett negativt, kritiskt sätt och därför är jag en väldigt självständig människa, både till handling och till åsikter.

Nej, det kan du omöjligen vara som troende och du skulle häda och förlöjliga Islam om du hade sådana böjelser. Den troende söker inte efter sanning och logik utan han eller hon vill finna vägen för att kunna tro rätt.

Ämnet för tråden är homosexualitet. Där har bibeln inget att säga utan enbart om sex mellan män. Det är bara den sexuella biten av att vara gay. Om två bögar älskar varandra utan att ha sex kan de inte synda.
Citera
2013-08-10, 12:40
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det är lönnlöst att diskutera med vissa utav er. Jag skrev klart och tydligt att ''om syftet endast var njutning och inte barnaföddande'' men du läser och ser bara det du vill se eller så är det grovt fel på din läsförståelse.
Det var ju precis det jag svarade på, jag ser inget fel i om syskon skulle ha en sexuell relation enbart för njutning, men jag tror det är extremt ovanligt att det förekommer. När det gäller förälder-barn kommer det alltid att vara ett övergrepp eftersom barnet är i beroendeställning till föräldern. Jämförbart med att lärare inte får ha sex med eleverna tex.

Citat:
Jag liksom du och alla andra människor vet att de finner både homosexualitet och incest vämjeligt och avskyvärt men ni har manipulerats och många av er diskuterar för det som helt går emot det som ni innerst inne känner.

Kära du, så är det inte alls. Många av oss strikt heterosexuella har inga som helst problem med homosexualitet. Vi ser det som ofarligt och blir inte provocerade. Live and let live.

Citat:
Vissa saker är nedärvade och dessa saker är: Det existerar nåt som är högre än oss, många vill inte erkänna religion och den skapare som religion har att erbjuda men de förnimmer att det existerar nåt som är högre,

Vadå nedärvda? Kanske om man tar ifråga barn till religiösa fanatiker. Det är ju idag konstaterat att förvärvade egenskaper går i arv, Mendel hade rätt.
Att det finns något högre är en fråga om perspektiv bara. Det finns mer än vad vi ser, det kan nog de flesta ställa upp på. Men att hänge sig åt en enda självförhärligande gud ligger rätt långt borta för dagens utbildade kritiskt granskande människa. Inte många köper nåt rakt av bara för att det står i en bok.

Citat:
vidare tycker så gott som alla människor innerst inne att det är fel med incest, homosexualitet, mord på oskyldiga, stöld, baktal osv.
Det är bara så jävla lågt att mixa ihop homosexualitet med mord på oskyldiga. Så oerhört billigt.
Att du jämställer de här sakerna är skrämmande faktiskt. Din empatiska förmåga ligger antagligen runt absoluta nollpunkten.

Citat:
Dessa och några andra saker är universella.

Nej. Det finns många som stjäl med gott samvete, de finns flera som gärna snackar skit om folk, regeringar som usa´s eller för den delen talibaner och självmordsbombare tycks inte ha problem med mord på oskyldiga. Och varje människa med en gnutta människokärlek accepterar homosexuella.

Citat:
Och människa måste anstränga sig för att kuva dessa känslor men en hård kamp pågår i alla människors innersta till och med ateister som till det yttre förnekar de mesta men är väldigt osäkra på sin sak innerligt.

Vad vet du om det? Källa tack.

Citat:
Osäkerheten och förvirringen är störst bland ateister som studerar naturen, och vår omvärld och försöker förstå den, självklart visar de inte känslorna öppet.
Jodå, vi erkänner glatt att vi inte vet allting. Det är skillnaden på er och oss. Ni tror ni vet allt, vi vet att vi inte vet allt. Vi har teorier, hypoteser, antaganden, vi omvärderar, vi lär oss nytt hela tiden.
Ni har stått stilla sedan år 500 eller när fan koranen kom ut.

Citat:
Incest är inget som religion förespråkar utan tvärtom uppmanar religionen oss till det motsatta.
Det är ju bra.
Citera
2013-08-10, 12:42
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Intressant! I VILKAs val är det Gud väljer att ingripa, tror du?
Är det dem han tycker är en särskilt bra avbild av honom själv?

Vad menar du med avbild? Menar du att människan är Guds avbild så vill jag inte hålla med dig om det. Det finns ingenting varken i himlarna eller i på jorden som kan liknas vid Gud. INGENTING är lik honom och allt är beroende av honom. Gud är inte en sak, en kropp eller nåt annat som vi kan föreställa oss. Gud är fjärran från allt vad människor vill sätta vid hans sida och likna honom vid.

Koranen:

Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2

Blanda inte in kristendomen och Islam nästa gång. Om du vill jämföra nåt mellan dessa två religioner går det bra men nu begick du ett sakfel och trodde att det förekommer nåt som Guds avbild inom Islam.
Citera
2013-08-10, 12:44
Medlem
Citat:
Det vet jag inte. Jag uppfatta det som att pudelns ligger kring att homosexualitet anses vara omoraliskt.

Nåväl, den gamla vanliga visan om judar och muslimer.

Och att homofili promotas handlar givetvis inte om dominans och ''liberal politik''.

Homofili är inget som "promotas" utan det handlar om människor som kämpar för att accepteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in