Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Det är lönnlöst att diskutera med vissa utav er. Jag skrev klart och tydligt att ''om syftet endast var njutning och inte barnaföddande'' men du läser och ser bara det du vill se eller så är det grovt fel på din läsförståelse.
Det var ju precis det jag svarade på, jag ser inget fel i om syskon skulle ha en sexuell relation enbart för njutning, men jag tror det är extremt ovanligt att det förekommer. När det gäller förälder-barn kommer det alltid att vara ett övergrepp eftersom barnet är i beroendeställning till föräldern. Jämförbart med att lärare inte får ha sex med eleverna tex.
Citat:
Jag liksom du och alla andra människor vet att de finner både homosexualitet och incest vämjeligt och avskyvärt men ni har manipulerats och många av er diskuterar för det som helt går emot det som ni innerst inne känner.
Kära du, så är det inte alls. Många av oss strikt heterosexuella har inga som helst problem med homosexualitet. Vi ser det som ofarligt och blir inte provocerade. Live and let live.
Citat:
Vissa saker är nedärvade och dessa saker är: Det existerar nåt som är högre än oss, många vill inte erkänna religion och den skapare som religion har att erbjuda men de förnimmer att det existerar nåt som är högre,
Vadå nedärvda? Kanske om man tar ifråga barn till religiösa fanatiker. Det är ju idag konstaterat att förvärvade egenskaper går i arv, Mendel hade rätt.
Att det finns något högre är en fråga om perspektiv bara. Det finns mer än vad vi ser, det kan nog de flesta ställa upp på. Men att hänge sig åt en enda självförhärligande gud ligger rätt långt borta för dagens utbildade kritiskt granskande människa. Inte många köper nåt rakt av bara för att det står i en bok.
Citat:
vidare tycker så gott som alla människor innerst inne att det är fel med incest, homosexualitet, mord på oskyldiga, stöld, baktal osv.
Det är bara så jävla lågt att mixa ihop homosexualitet med mord på oskyldiga. Så oerhört billigt.
Att du jämställer de här sakerna är skrämmande faktiskt. Din empatiska förmåga ligger antagligen runt absoluta nollpunkten.
Citat:
Dessa och några andra saker är universella.
Nej. Det finns många som stjäl med gott samvete, de finns flera som gärna snackar skit om folk, regeringar som usa´s eller för den delen talibaner och självmordsbombare tycks inte ha problem med mord på oskyldiga. Och varje människa med en gnutta människokärlek accepterar homosexuella.
Citat:
Och människa måste anstränga sig för att kuva dessa känslor men en hård kamp pågår i alla människors innersta till och med ateister som till det yttre förnekar de mesta men är väldigt osäkra på sin sak innerligt.
Vad vet du om det? Källa tack.
Citat:
Osäkerheten och förvirringen är störst bland ateister som studerar naturen, och vår omvärld och försöker förstå den, självklart visar de inte känslorna öppet.
Jodå, vi erkänner glatt att vi inte vet allting. Det är skillnaden på er och oss. Ni tror ni vet allt, vi vet att vi inte vet allt. Vi har teorier, hypoteser, antaganden, vi omvärderar, vi lär oss nytt hela tiden.
Ni har stått stilla sedan år 500 eller när fan koranen kom ut.
Citat:
Incest är inget som religion förespråkar utan tvärtom uppmanar religionen oss till det motsatta.
Det är ju bra.