2013-08-10, 10:00
Medlem
bagarn29s avatar
Är det någon som ska till Landvetter på onsdag?

Undrar om det finns någon mottagningskommité på plats i form av anhöriga och vän(ner)?
Citera
2013-08-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den här Clif*, är han farlig p.g.a sin ilska vid alkoholintag och krogslagsmål. Eller är han personen som hotar folk i nyktert tillstånd och misshandlar dom t.ex i lönndom i sina hem. Knivbeväpnad, pistol eller bara händerna?
Det verkar inte vara en aktiv buse, trots sin unga ålder så han kanske lever på gamla meriter.

Jag kan bara tala om hur jag själv upplevde honom förr. De få ggr jag sett Cl*ff in action har han varit nykter och försvarat sig och gjorde det....bra (om det nu är rätt uttryckt). Som jag skrev, en del såg det som macho att försöka slå ner honom p g a hans "rykte" (ryktet vet jag inte hur han fick, kanske han slog ner folk till höger och vänster när han var ännu yngre?). Han tränade någon kampsport och i unga år hörde då aldrig jag att han drack särskilt mycket. Nu kanske han är riktigt farlig, en arg, sårad Cl*ff är nog inte att leka med om han har det i sig som fanns förr, tempramentet fanns uppenbarligen. Det som är farligt med honom är nog att han inte drar sig för något om han väl bestämmer sig för att ha onda ögat till någon och nu har han definitivt en anledning. Själv är jag helt emot våld men hur kan man veta hur man skulle reagera när man inte varit i samma sits själv? Jag kan verbalt säga att jag önskar någon gör morotssoppa av AJ, men att gå till handling? Det känns långsökt för mig personligen, dock dömer jag ingen för känslan de får i sorg och förtvivlan.

F ö tycker jag en del ägnar för mycket tid åt att rätta andras stavfel och att se ner på andra, både i tråden och utanför. Är ni bättre människor för att ni kan stava eller anser att ni inte tillhör det ni kallar WT?

Edit, det sista var inte riktat till den jag citerade här!
Senast redigerad av AnsgarO 2013-08-10 kl. 10:10.
Citera
2013-08-10, 10:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det någon som ska till Landvetter på onsdag?

Undrar om det finns någon mottagningskommité på plats i form av anhöriga och vän(ner)?
Om det finns lär de knappast få se föremålet för kommittén.

Jag vet inte hur det går till, men mannen ifråga lär knappast få gå ut samma väg som vanligt folk.
Senast redigerad av Quarrel 2013-08-10 kl. 10:04.
Citera
2013-08-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Nu vet jag inte vad du har emot dessa "parkbänksalkoholister". De flesta är inga våldsamma personer men de är guld värda om man vill ha upplysning om personer eller platser.
De gör skäl för uttrycket "av barn och fyllehundar får man sanningen".

Inget imot dom alls. Missbrukare som endast missbrukar alkohol är ju hanterbara.
Menar att sysslar man med något som inte är mainstream för länge förskjuts uppfattningen om vad som är "alldagligt" och "normalt". Om det i min bekantskapskrets skulle bli bråk och hangemäng på en fest skulle alla bli svårt förvånade. I de anklagades krets ses det eventuellt t.o.m. som en jävligt rolig fest.
Citera
2013-08-10, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror att han haft kontakt med sin advokat som rådde honom att gå till ambassaden.

"36-åringens försvarare Tommy Nilsson talade i telefon med den misstänkte strax innan denne gick in på ambassaden och överlämnade sig.

– Han ville göra detta för att slippa ett eventuellt dramatiskt ingripande vid någon färjeterminal eller flygplats. Han hade köpt biljett hem och för att slippa uppståndelse fattade han själv beslutet att gå till ambassaden, säger Tommy Nilsson till TT.
Citera
2013-08-10, 10:40
Medlem
Folk har från början varit upprörda (med rätta!) över att barnet (ca 1,5 år?) lämnades kvar i lägenheten.
Det som gnagt ett tag i huvudet på mig är vad som hänt barnet om det varit, säg 3 år och uppåt och ev. kunnat berätta om händelsen. Hade vi haft två BO då tror ni?
Kanske tur i oturen att ungen inte var äldre??
Citera
2013-08-10, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur tänker du nu? Om han åker ut med henne, svagt vid liv, och dumpar henne på FP så är det ju lik förbannat ett brott som begåtts. Han kan ju inte haft för avsikt att hon skulle få vård på FP.

Jag har ingenstans heller sagt att han inte begått ett brott, diskussionen handlade om AJ´s uttalande att hon var vid liv när han lämnade lägenheten och då skrev jag att det behöver inte betyda så mycket. Du kan knivhugga en person och gå därifrån innan personen avlider, då är personen vid liv när du går.
Citera
2013-08-10, 10:44
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
"36-åringens försvarare Tommy Nilsson talade i telefon med den misstänkte strax innan denne gick in på ambassaden och överlämnade sig.

– Han ville göra detta för att slippa ett eventuellt dramatiskt ingripande vid någon färjeterminal eller flygplats. Han hade köpt biljett hem och för att slippa uppståndelse fattade han själv beslutet att gå till ambassaden, säger Tommy Nilsson till TT.
Bara det säger ju att han inte har alla hästar hemma.
Om han hade tagit sig på färjan kunde han överlämnat sig på svenskt vatten. De har ju arfest på färjan. Eller kanske ännu bättre till tullpersonalen på flygplatsen eller färjelägret. Jag tror inte någon utomstående hade ens uppmärksammat detta.

Det kan ju också vara så att det var för att få publicitet och att än en gång förklara sig oskyldig i media. Och få ut att han överlämnat sig frivilligt.

Att överlämna sig till ambassaden borde han begripit var omöjligt. Jag har tidigare skrivit att det hade gått ungefär lika bra på Ikea.
Citera
2013-08-10, 10:53
Medlem
Jag tror att AJ gjorde som han gjorde i Polen för att vinna mer tid, han var nog medveten om att han inte skulle bli överlämnad direkt utan det skulle ta en tid, vilket det också gjorde. Missen i hans beräkning var att I*a blev hittad för tidigt. Där blev en del av planer omintetgjorda.
Citera
2013-08-10, 11:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Jag tror att AJ gjorde som han gjorde i Polen för att vinna mer tid, han var nog medveten om att han inte skulle bli överlämnad direkt utan det skulle ta en tid, vilket det också gjorde. Missen i hans beräkning var att I*a blev hittad för tidigt. Där blev en del av planer omintetgjorda.
Det här får du utveckla.

Vad skulle han vinna på att vinna tid?

Hade han vunnit mer tid på att inte gå in på ambassaden och istället avvakta ett gripande?

Vilka planer omintetgjordes genom fyndet? På vilket sätt blev det för tidigt?
Citera
2013-08-10, 11:11
Avslutad
Att som har hänt hittills pekar på ett impulsartat brott och ogenomtänkta försök att dölja sina spår. Varför skulle då GM smida komplicerade planer i efterhand? Jag tror allt, inkl överlämnandet på ambassaden i Polen, är liká enkelt som det ser ut. Inga baktankar eller speciella planer.
Citera
2013-08-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Tänk jag tror inte att han har kapacitet att tänka logiskt alls eftersom en psykopat anser sig stå över alla andras intellekt och värde... han tror sig veta att han kommer att gå segrande genom detta, vilket han ju givetvis inte kommer att göra. Han kommer att bli fälld för sitt brott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in