2013-08-10, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nja, blodet i lägenheten motsäger ett överfall utomhus...
GM (om det är aj) kanske tänkte dra å städa men hann inte.
Då hade gm fått två flugor i en smäll, barnet hade gått bort ch då hade PT blivit av med sitt barn.
Plus att id* hade försvunnit.
Men gm fick kalla fötter och städade inte upp efter sig.
Alternativt att någon berättade för honom (som visste om vad som hänt med id*) att det inte bara är att städa bort blodet bara sådär, och därav så sket gm i det.
Citera
2013-08-10, 09:04
Medlem
lasse-luss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, du svarade med vilken familj det var.

Jag ville veta lasse-lus uppfattning om varför det var fel familj, inte din.

kanel-kalle svarade på det de räcker väl?
du får samma svar av mig
Citera
2013-08-10, 09:07
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvix
Det stämmer bra det.
Men kvinnor klär sällan upp sig med stövlar inomhus om besöket är en VÄN. Men vill man få till en sexig outfit så. Tänker på deras relation.
Och att klappra runt på höga klackar i lägenheten nattetid bör ju ha riskerat störa både grannar och barn?
Plus att det är sommar - vem bär stövlar/kängor inomhus då (utöver den som går ut, exempelvis för en cig/ tfn.samtal?
Citera
2013-08-10, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Ok han har guld sitts tänk vi vanliga som blir hämtade in låsta och inte vet Nada vad som sker hade haft samma läge!

Vill nästan ge han stryk bara för att han har gjort det så enkelt för sig. FAKTISKT

Ja ja han får sina 11- 13 år inlåst ändå
Vart framkommer det att det finns dna på kroppen?
Citera
2013-08-10, 09:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Kanske tänkte han Assange eller Snowden och trodde att han som svensk skulle vara i trygga händerna på en ambassad? Att han skulle få åka hem som diplomatpost snabbt och enkelt.

Antagligen gjorde ambassadpersonalen precis vad som kan förväntas när en person internationellt efterlyst för brott i sverige dyker upp vid dörren. Ringer lokala polisen...

Jag tror att han haft kontakt med sin advokat som rådde honom att gå till ambassaden.
Citera
2013-08-10, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Farmor berättar om ld@
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17270255.ab

Givetvis ingen överraskning. Men det bekräftar att Cl*** tagit detta väldigt hårt.
Om bara några av alla påståenden om honom är sanna så kanske inte AJ borde tycka så jättesynd om sig för att han sitter i häktet..
Citera
2013-08-10, 09:21
Medlem
Tomatos avatar
Den här Clif*, är han farlig p.g.a sin ilska vid alkoholintag och krogslagsmål. Eller är han personen som hotar folk i nyktert tillstånd och misshandlar dom t.ex i lönndom i sina hem. Knivbeväpnad, pistol eller bara händerna?
Det verkar inte vara en aktiv buse, trots sin unga ålder så han kanske lever på gamla meriter.
Citera
2013-08-10, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Det stämmer inte med verkligheten, bara med dina fantasier, låt bli syran!
Anstaltsplacering avgörs utifrån en rad andra kriterier, t ex strafflängd.
Spelar ingen roll hur mycket eller lite någon "golat".
Sexualbrottslingar har egna avdelningar på flera anstalter och jag tror även
att en anstalt är till enbart för sexualbrottslingar (Skogome).
Någon speciell avdelning eller anstalt för "golare" existerar däremot INTE.
Då jag själv, tyvärr, suttit inne, så vet jag att på öppna anstalter kan det sitta golare, som varit med i samma mål.
Det är extremt ovanligt att man får sitta med en målkamrat.
Vet du inget så ska du hålla käften.
Du hittar på och trollar.
Anstaltsplacering i sig, det väljer man själv. Har du fått ett fängelsestraff så kan du gå till vilket fängelse du vill, oavsett längd, är du dömd under ett år så kan du gå till vilket öppen anstalt somhelst (även vissa över ett år) och finns det plats så får du sätta dig där.
Du behöver inte heller vänta på ditt inställelsedatum.
På den öppna anstalten jag tillbringade lite tid så fanns det en kille som avtjänade ett över 4 år långt straff, varav han suttit 4 år på denna anstalt. Golare.
Allting som du tror dig veta är inte sanningen.
Jag säger min sanning utifrån verkligheten och hur den ser ut.

FH och DB skulle alltså kunna få sitta ihop, om de tjatar lite, och om de öppnar munnarna.
Citera
2013-08-10, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det första.
Han vet varför han är efterlyst. Vad som hänt på hemmaplan är han ovetande om.
Hans svenske advokat är inte hans advokat förän han befinner sig på svensk mark.
Hans svenske advokat uttalar sig som att han är det.
Beter sig som att han är det, så visst är det hans advokat.
Men han har ingen talar i polen.
Citera
2013-08-10, 09:30
Bannlyst
Citat:
Jag undrar hur tystlåten Kriminalvårdens Transporttjänst är.
Det är häktespersonal som transporterar, om det inte är poliser i vissa fall, oftast häktespersonal, alltså kriminalvårdare, och dessa KAN vara tysta, det är minst två stycken, så dessa pratar nog inte när de har sällskap av varandra.
Annorlunda om de känner den häktade eller den de transporterar och är ensamma med denne.
Citera
2013-08-10, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Om jag förstår dig rätt så menar du att du var rädd för att huvudmisstänkte skulle få för mycket tid med försvararen herr Nilsson så att han redan visste hela häktningsframställan, och att det nu känns som en lättnad (för dig) att det troligtvis inte blir så?

Ed: kan passa på att fråga dig då som "insatt" , Vad tror du att de från kriminalvården som transporterar en misstänkt som i detta fallet, talar om för honom i bussen allt de vet , ex att man hittat BO :s kropp?
Går det till så ?
Så går det inte till.
Då de som transporterar inte alltid vet vad de dom skjutstar är anklagade för ens.
Citera
2013-08-10, 09:43
Bannlyst
Tror inte att svensken varken får eller kan använda eller köpa en telefon eller telefontid. Skulle det på något sätt komma ut så skulle polen få repressalier.
Du är så grinig lille du
Citat:
Frågan gällde vad han får, inte vad han kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in