2013-08-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Missförstånden skulle han rätas ut på ambassaden. Detta blev nada.
I nuläget tillhör han polen.
Han har ingen svensk advokat förän han landar i Sverige.

Kanske tänkte han Assange eller Snowden och trodde att han som svensk skulle vara i trygga händerna på en ambassad? Att han skulle få åka hem som diplomatpost snabbt och enkelt.

Antagligen gjorde ambassadpersonalen precis vad som kan förväntas när en person internationellt efterlyst för brott i sverige dyker upp vid dörren. Ringer lokala polisen...
Citera
2013-08-10, 01:04
Medlem
Peaceans avatar
Vet inte om någon redan har skrivit detta...

Sidan "Polisvarning Trestad" på Facebook skriver: "Med tanke på kvinnokroppen som hittats i Grästorp under kvällen är det här antagligen sista inlägget som skrivs om den tragiska händelsen som inträffat. Men vi kan konstatera iallafall att man antagligen slipper oroa sig för att stöta på tre nazistsvin på gatorna på några år åtminstone....."

Det resulterar i hot från någon som tydligen känner trion väl. Namnen har inte publicerats av Polisvarning Trestad.

Från Junior Hägg backstepmonkeys@hotmail.com

"Ni skall passa er noga innan ni pekar ut människor på facebooksidan. Jag känner Dennis, Fredrik och Andreas mycket väl. Du borde vara orolig och passa dig från och med nu för det är inga personer man hänger ut ostraffat. Det finns många nationella som har ett ont öga till dig nu. Jag är en av dom nationalister som har det. Det blir inte roligt för dig i fortsättningen. Speciellt inte när de frikänns."

Polisvarning Trestad = https://www.facebook.com/PolisvarningTrestad?fref=ts
Senast redigerad av Peacean 2013-08-10 kl. 01:17. Anledning: stavfel
Citera
2013-08-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Kanske tänkte han Assange eller Snowden och trodde att han som svensk skulle vara i trygga händerna på en ambassad? Att han skulle få åka hem som diplomatpost snabbt och enkelt.

Antagligen gjorde ambassadpersonalen precis vad som kan förväntas när en person internationellt efterlyst för brott i sverige dyker upp vid dörren. Ringer lokala polisen...

Helt rätt. Han trodde förmodligen att han hade gräddfil.
De agerade dock helt enligt regelboken.
Citera
2013-08-10, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Du ska kika på "Secrets of the Body Farm" på Youtube.
Kom upp ett tips tidigare om "Body Farm" - tror detta är samma (?), det
enda jag kunde hitta (45 min uppdelat på 3 klipp). Här 1/3: Varnar känsliga tittare:
http://www.youtube.com/watch?v=N6-wqZaIDuw&list=PLqn0wJe00P_kKHTQj7F-jFvCDRg26HY4Y&index=1

I dessa anrika älgmarker borde det finnas andra jägare med i tråden
som skulle kunna delge sina erfarenheter...
Citera
2013-08-10, 01:08
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darktower
Fantastiskt! Bra jobbat RDY !!!
Goda nyheter! Bra jobbat RDY, Quarrel m fl för det himla bra arbetet!

Jag undrar, om dörren va låst utifrån finns det då en nyckelknippa på vift? Den kanske återfanns i bilen? För visst har polisen sagt att de fann intressanta fynd i bilen men vad för fynd?

Ang DB, han är på min lista över kallblodig. Om han nu är rädd för AJ eller ansåg själv att han var tvungen att hjälpa AJ hur lyckas man gå till jobbet några timmar efter? Hur lyckas man leva en "vanlig" vardag? Skriver uppdateringar på facebook, byter profilkort, beklagar sig över sin bil.. Känslolös....
Citera
2013-08-10, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Som reddevil skriver, en del tjejer klär gärna upp sig med skor och allt hemma ifall de ska få en kille över på middag och förmodligen/förhoppningsvis sex. Så inget konstigt med det.

Det stämmer bra det.
Men kvinnor klär sällan upp sig med stövlar inomhus om besöket är en VÄN. Men vill man få till en sexig outfit så. Tänker på deras relation.
Citera
2013-08-10, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Långsökt att tro att polisen ringt kommunalrådet och sagt "en av de häktade har golat och vi undrar om du kan kolla XXX och se om det stämmer att kroppen finns där".

Snarare är hans version inte alltför otrolig, då han är jägare så är det inte konstigt om vännen frågar honom.

Håller med.
Men polisens bedjan till allmänheten att kolla brunnar och vattendrag.. kan ngn av de häktade antytt ngt om just det tro?
Citera
2013-08-10, 01:19
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvix
Det stämmer bra det.
Men kvinnor klär sällan upp sig med stövlar inomhus om besöket är en VÄN. Men vill man få till en sexig outfit så. Tänker på deras relation.

Men det kan vara ett par enkla boots som är lätta att dra på för att röka på balkongen, typ Uggs.

Som diskuterats i tråden kan det också vara så att hon satte på sig de skor hon hade närmast för att ta barnet och ge sig av för att hon var rädd och det kanske till och med var den utlösande faktorn till våldet...
Citera
2013-08-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Ang DB, han är på min lista över kallblodig. Om han nu är rädd för AJ eller ansåg själv att han var tvungen att hjälpa AJ hur lyckas man gå till jobbet några timmar efter? Hur lyckas man leva en "vanlig" vardag? Skriver uppdateringar på facebook, byter profilkort, beklagar sig över sin bil.. Känslolös....

Har också funderat på det där men kommer till slutsatsen att dessa människor är avtrubbade likt en parkbänksalkoholist som säkert tror det är fullt normalt att dricka starköl på en parkbänk nära systemet 10.45 en tisdag i november.
Dessa personer tror det är fullt normalt att lösa konflikter i bekantskapskretsen med våld och ibland händer liksom en olycka. Inget konstigt och klart man hjälper en kompis om han behöver hjälp med nån grej.
En normal människa hade ju suttit chockad på badrumsgolvet när polisen kom...
Citera
2013-08-10, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Vet inte om någon redan har skrivit detta...

Sidan "Polisvarning Trestad" på Facebook skriver: "Med tanke på kvinnokroppen som hittats i Grästorp under kvällen är det här antagligen sista inlägget som skrivs om den tragiska händelsen som inträffat. Men vi kan konstatera iallafall att man antagligen slipper oroa sig för att stöta på tre nazistsvin på gatorna på några år åtminstone....."

Det resulterar i hot från någon som tydligen känner trion väl. Namnen har inte publicerats av Polisvarning Trestad.

Från Junior Hägg backstepmonkeys@hotmail.com

"Ni skall passa er noga innan ni pekar ut människor på facebooksidan. Jag känner Dennis, Fredrik och Andreas mycket väl. Du borde vara orolig och passa dig från och med nu för det är inga personer man hänger ut ostraffat. Det finns många nationella som har ett ont öga till dig nu. Jag är en av dom nationalister som har det. Det blir inte roligt för dig i fortsättningen. Speciellt inte när de frikänns."

Polisvarning Trestad = https://www.facebook.com/PolisvarningTrestad?fref=ts

Det börjar bli riktigt roligt i tråden. Lite hotelser muntrar alltid upp.
Har du någon susning om vem denne Junior Hägg är?
Citera
2013-08-10, 01:27
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag ser också förtvivlade och traumatiserade människor som skriker ut sin sorg och vrede över att ha mist en älskad släkting. Det är uppenbart att den som skrivit inlägget inte tänker på om mottagaren kan läsa eller ens vet hur detta forum fungerar.
Det borde du som en annars seriös skribent förstå det opassande i att raljera med ironi som svar på ett sådant uttryck.
Sorry om ot.

Vissa uttryck för sorg respekterar jag, andra inte. Där skiljer vi oss åt.

Det som jag däremot definitivt inte respekterar, vare sig i detta fall eller något annat, är att tråden används som plattform för att uttrycka mordhot mot personer som - alldeles oavsett uppfattningarna om skuld och eventuell bevisning mot dem - är att betrakta som oskyldiga fram till dess en svensk domstol har slagit fast något annat.
Citera
2013-08-10, 01:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det den fetade meningen i Expr. artikel som gör att folk tror att AJ vet vad som händer i gamla Svedala?

Jag tolkar det som att åklagaren anser att den hittade kroppen är ett framsteg inte AJ.

Nja. Det är nog snarare åklagarens uttalande om att AJ, enligt sin försvarare, vill utreda "små missförstånd" som uppstått.

http://www.expressen.se/gt/36-aringen-kommer-till-sverige-pa-onsdag/

Citat:
På fredagseftermiddagen stod det klart att den 36-årige mannen som för tillfället befinner sig i Polen, på onsdagskvällen den 14:e kommer att komma till Sverige. Han kommer då att föras till häktet i Uddevalla - samma häkte där 31-åringen och 35-åringen sitter häktade.

– Enligt försvararen så vill han reda ut små missförstånd som förekommit i utredningen, säger åklagaren Per-Erik Rinsell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in