2013-08-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mro1229
Min erfarenhet av överskuldsatta personer som SN i fråga är att om de får pengar över, vare sig det är ett par hundra eller som i hans fall ca. 50 000 så är nog skulder hos fogden det sista man väljer att sprätta pengarna på. Med tanke på att han jobbat hårt för att hålla sig undan oss genom att bryta mot folkbokföringslagen (En person ska folkbokföras på den fastighet och i den kommun där han eller hon är att anse som bosatt.) så bekräftar det ytteligare att SN hade annat är oss i tankarna när han lade fingrarna på de där 50 000. Det som finns kvar av de där pengarna lär vi ta hand om.

Någon som har någon kvalificerad gissning om var han fick tag på pengarna? Bilförsäljning är ju uteslutet.

Aha, ditt intresse är alltså strikt yrkesmässigt ...
Citera
2013-08-09, 22:51
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montepillers
Ej gjort det än då jag nyss pysslade och ringde runt för att bekräfta till 100 att det var han. Kan man göra det anonymt? Annars ber jag min far göra det.

Kan, kan man ju, frågan är väl bara hur det blir bedömt då. Undertecknar man med namn och telefon blir det ju seriöst.

Be din far ringa

http://www.polisen.se/Kontakta-oss/Polismyndigheter/Varmland/
Citera
2013-08-09, 22:52
Medlem
Batmannens avatar
Gripen http://m.expressen.se/gt/man-gripen-for-mordet-pa-jens/
Citera
2013-08-09, 22:56
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ej gjort det än då jag nyss pysslade och ringde runt för att bekräfta till 100 att det var han. Kan man göra det anonymt? Annars ber jag min far göra det.

Hur var han? Vad sa han?
Citera
2013-08-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Aha, ditt intresse är alltså strikt yrkesmässigt ...

Intresse? Jag har varit intresserad av det här fallet ända sen jag läste om det. JJ verkar ha haft ett större hjärta och lite sämre omdöme. Vet att kärlek gör att man ibland blir helt blind för verkligheten, förmodligen därför han blundade för alla tecken som han måste ha märkt själv och hört av andra att SN inte är den han verkar. Av alla märkliga omständigheter så växte också intresset för fallet. Sen att GM är en eftertraktad kund hos oss är bara omständigheter som inte påverkat mitt intresse i någon riktning.
Citera
2013-08-09, 22:57
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drebel
Någon här funderade på vilken advokat S skulle begära. Alltså, det känns som om att S är så jefla rökt så om jag hade burit hans skor hade jag begärt självaste Joe Labero.
Alla dessa begär Sillbärs. Det har gått så långt att man vet att den som begär Sillbärs just iochmed detta erkänt sig skyldiga.
Citera
2013-08-09, 22:58
Medlem
Yoga-Millans avatar
Låg på Flaschback kl 18,14 ca en timme före Aftonbladet, postad utav denne eminente personen

Tack calvincandie !

Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
UPPDATERING!

Fick ett samtal av en bekant som är Polis i Enköping att pojkvännen precis har blivit gripen.
Lär dyka upp i tidningen inom kort!

Tydligen befann han sig hos en bekant.

Citat:
Ursprungligen postat av Batmannen
Gripen http://m.expressen.se/gt/man-gripen-for-mordet-pa-jens/
Senast redigerad av Yoga-Millan 2013-08-09 kl. 23:05.
Citera
2013-08-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ny här, vet ej hur man svarar. Men får se hur detta går. Han satt med en kille, när vi åkte därifrån så sa jag till min pappa (som jag var där med) att vad roligt hur länge har dom varit tillsammans. Jag var 100% säker på att han var tillsammans med honom. Han var full och glad verkade det som och satt och höll handen och flirtade med den andra snibben jag inte minns namnet på. Hur märkligt som helst.

Du kan självklart vara anonym, men diskutera det med din pappa så kanske han tar på sig att ringa polisen istället. Ett vittnesmål som INTE är anonymt väger så klart tyngre ....
Citera
2013-08-09, 23:06
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-potatohead
hade nog vakter och personal snappat upp.
Som vanligt är det någon som var lik och då har man "sett honom"

Är det så säkert att de hade snappat upp honom? Det har väl inte publicerats någon bild på honom i media?
Citera
2013-08-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mro1229
Intresse? Jag har varit intresserad av det här fallet ända sen jag läste om det. JJ verkar ha haft ett större hjärta och lite sämre omdöme. Vet att kärlek gör att man ibland blir helt blind för verkligheten, förmodligen därför han blundade för alla tecken som han måste ha märkt själv och hört av andra att SN inte är den han verkar. Av alla märkliga omständigheter så växte också intresset för fallet. Sen att GM är en eftertraktad kund hos oss är bara omständigheter som inte påverkat mitt intresse i någon riktning.
trodde inte KFM satt och intresserade sig på fb...
Citera
2013-08-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Kan LSS boendet vara en koppling? Men undra om det är viskleken som går nu i Enköping när sånna här stora grejor händer i en liten stan.

Tyvärr kan jag inte så mycket om den staden, än mindre om var de har sina LSS ;-)
MEN, enligt min kontakt så har den gamle mannen som senare återfanns bott på Hejaregatan i sin lgh i många årtionden. OM han hade bott på ett LSS undrar jag om han hade haft tillgång till sin bil?
Det får mig därför att undra om just Hejaregatan är en sammanblandning med gripandet av SN?
Men det är alltså en ren spekulation från min sida.
Citera
2013-08-09, 23:09
Medlem
Citat:

Slå #31# först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in