2013-08-09, 18:11
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makelovenotwar
SN va inloggad på facebook via mobilen för ett par timmar sen. Hur kommer det sig att polisen inte får tag i honom?

VA?
Citera
2013-08-09, 18:12
Medlem
Citat:
SN va inloggad på facebook via mobilen för ett par timmar sen. Hur kommer det sig att polisen inte får tag i honom?

Hur vet du det?
Citera
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:

Hur vet du det med säkerhet? Ibland brukar tidsangivelserna inte riktigt stämma på tex chatten.

Om så är fallet så kanske det är polisen som tagit sig in på hans konto på något sätt vad vet jag.
Citera
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
Citera
2013-08-09, 18:13
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Nu finns det ju andra pressregler i Sverige än vad som finns i USA och även andra lagar. Även om du har en viss poäng så går det inte att jämföra på samma sätt, i Sverige kan chefredaktörer blir stämda för förtal när de lägger ut bild och namn. Samma sak som att vi har meddelarfrihet, tro mig, den finns inte på samma sätt i USA, där kan journalister bli fängslade om de försöker dölja någon som gett de uppgifter.

Och i USA skulle samma stämning kunna riskera en hel tidnings vardande.
Skadestånden är där av en helt annan dignitet
Än dock hade de publicerat bild i ett liknande fall, menar jag.

Det handlar mer om rädsla, politiskt korrekthet-(PK) och att det allmänna paniksyndromet
har fortplantat sig ner, även i journalistleden.

Vi får hoppas att media snart vågar publicera bilden på den man som är anhållen i sin frånvaro, misstänkt för mordet på Jens Janzon.
Citera
2013-08-09, 18:13
Medlem
Citat:
Kan det inte vara polisen som "checkar" kontot för att leta "pusselbitar" ?
Citera
2013-08-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Tänkte mer på att han kanske ev. återvänder till området (områden) han tidigare bott i

Ja du menar så. Jag tror inte han hade några direkt bekanta där... inte vad jag hörde talas om under den tiden jag kände honom.
Citera
2013-08-09, 18:14
Medlem
UPPDATERING!

Fick ett samtal av en bekant som är Polis i Enköping att pojkvännen precis har blivit gripen.
Lär dyka upp i tidningen inom kort!

Tydligen befann han sig hos en bekant.
Citera
2013-08-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
UPPDATERING!

Fick ett samtal av en bekant som är Polis i Enköping att pojkvännen precis har blivit gripen.
Lär dyka upp i tidningen inom kort!

Tydligen befann han sig hos en bekant.

Ok ,bra ,då greps han levande .
Citera
2013-08-09, 18:16
Medlem
Polishelikopter, polisbilar samt journalister åker runt i stadsdelen Gånsta i Enköping just nu.
Letar efter den försvunna 80-åringen?
Citera
2013-08-09, 18:16
Medlem
Gick tydligen jävligt lugnt till.

allt han kunde säga just nu. han bad mig att inte ringa och störa. Han skulle höra av sig igen när han "kunde prata"
Citera
2013-08-09, 18:17
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janooz
Polishelikopter, polisbilar samt journalister åker runt i stadsdelen Gånsta i Enköping just nu.
Letar efter den försvunna 80-åringen?
Knappast i detta läget...
Vilket intresse har du tidigare sett bland journalister kring en "Enköpings-försvunnen" 80-åring?
Senast redigerad av extremtlagom 2013-08-09 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in