2013-08-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Då är det detta stället ?
http://www.uppsalavimmel.se/restaurang-skeppet

Lite vimmelbilder där, vilken dag var det?

Magstarkt att sitta ute på restaurang om man tagit livet av sin pojkvän...suck

Det var på fredagen. Ungefär vid 00-00.30.
Citera
2013-08-09, 22:34
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qarabag
En reflektion. Är detta första gången i Sverige det sker ett mord i ett homosexuellt parförhållande? Tyvärr är det ju ganska ofta det sker i heterosexuella förhållanden, då mannen mördar kvinnan.

Kanske är det också därför folk har extra intresse i just det här fallet, på grund av dess unika karaktär.
Förmodligen inte första, vad kan man kalla det, "homomordet" i Sverige. Och att det har uppmärksammats är väl för att det generellt sett är "intressant" med mord. Släpp pro-regnbåges tänket.

Edit:Skönt att de grep den misstänkte vid liv, hoppas han är skyldig. Hoppas han får set han förtjänar, inlåsning på vatten och bröd!
Senast redigerad av fjisken 2013-08-09 kl. 22:37.
Citera
2013-08-09, 22:35
Medlem
snartsomdus avatar
Har alla ni hobby detektiver kollat upp offret och gärningsmannens bekanta?
Och vad de publicerat på publika/låsta forum?
Citera
2013-08-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av montepillers

Ser ingen bild på S där :(
Citera
2013-08-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snartsomdu
Fortfarande så skulle fallet varit löst för länge sen om polisens spaningsarbete inte hade inskränkt sig till deras snäva tänk.

Vad menar du med länge sedan? Han anmäldes försvunnen för fyra dagar sedan.
Citera
2013-08-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Intressant!
Nu är jag inte jätteinsatt, men var det inte prat om att denne SN skulle kunna fått ut runt 50 papp av att länsa JJs tillgångar? Känns ju oerhört kallblodigt om det skulle vara så, då det knappt är en pink i havet av redan existerande skulder.

Min erfarenhet av överskuldsatta personer som SN i fråga är att om de får pengar över, vare sig det är ett par hundra eller som i hans fall ca. 50 000 så är nog skulder hos fogden det sista man väljer att sprätta pengarna på. Med tanke på att han jobbat hårt för att hålla sig undan oss genom att bryta mot folkbokföringslagen (En person ska folkbokföras på den fastighet och i den kommun där han eller hon är att anse som bosatt.) så bekräftar det ytteligare att SN hade annat är oss i tankarna när han lade fingrarna på de där 50 000. Det som finns kvar av de där pengarna lär vi ta hand om.

Någon som har någon kvalificerad gissning om var han fick tag på pengarna? Bilförsäljning är ju uteslutet.
Citera
2013-08-09, 22:42
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Citat:
Då är det detta stället ?
http://www.uppsalavimmel.se/restaurang-skeppet

Lite vimmelbilder där, vilken dag var det?

Magstarkt att sitta ute på restaurang om man tagit livet av sin pojkvän...suck

hade nog vakter och personal snappat upp.
Som vanligt är det någon som var lik och då har man "sett honom"
Citera
2013-08-09, 22:43
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:

Tack, det verkade inte finnas bilder där.

Du fick en fråga tidigare av Anti-Tanten om ni hade tipsat polisen, du behöver ju inte svara på det här, men tipsa dom. Det kan vara viktiga pusselbitar för Polisen som ska kartlägga honom.
Citera
Medlem
Lite ot kanske men såg att en syster till S hade skrivit på en av J's bilder på hans Facebook. En bild när S "solar sig inför Cypern", har J skrivit. Om man klickar in sig på systerns sida får man massa konstiga vibbar av att hon är död/"borta" eller något? 99% av inläggen handlar om att man saknar henne, att hon måste kämpa osv. Men hon har svarat på inläggen så hon lever uppenbarligen men vissa dikter ser rent av ut som tagna från dödsannonser. Någon har skrivit du "var" osv. fick Bara en konstig känsla och ot. Som sagt. Helt onödigt inlägg också förmodligen, bara ignorera isåfall men allt såg så konstigt ut och det verkar ju vara (ännu en?) syster till S ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimbo88
Ser ingen bild på S där
Såg det också. Men är 1000% säker.
Citera
2013-08-09, 22:46
Medlem
Citat:
Tack, det verkade inte finnas bilder där.

Du fick en fråga tidigare av Anti-Tanten om ni hade tipsat polisen, du behöver ju inte svara på det här, men tipsa dom. Det kan vara viktiga pusselbitar för Polisen som ska kartlägga honom.
Ej gjort det än då jag nyss pysslade och ringde runt för att bekräfta till 100 att det var han. Kan man göra det anonymt? Annars ber jag min far göra det.
Citera
2013-08-09, 22:48
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ej gjort det än då jag nyss pysslade och ringde runt för att bekräfta till 100 att det var han. Kan man göra det anonymt? Annars ber jag min far göra det.

Du kan alltid vara anonym
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in