2013-08-09, 20:34
Medlem
Fågelkvitter:
Jag har verkligen inte läst hela tråden, MEN, den försvunne äldre mannen är med till typ nästan 100 % säkerhet boende på Hejargatan.
Om det är en sammanblandning vet jag ju förstås inte.
Hejargatan är enligt karta inte ens 2km från torget i den staden.
Citera
2013-08-09, 20:36
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer58
Fågelkvitter:
Jag har verkligen inte läst hela tråden, MEN, den försvunne äldre mannen är med till typ nästan 100 % säkerhet boende på Hejargatan.
Om det är en sammanblandning vet jag ju förstås inte.
Hejargatan är en karta inte ens 2km från torget i den staden.

Kan LSS boendet vara en koppling? Men undra om det är viskleken som går nu i Enköping när sånna här stora grejor händer i en liten stan.
Citera
2013-08-09, 20:36
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silkfire
Med största sannolikhet har J blivit mördad, men vad är det som utesluter ett självmord?
Svårt att krypa in i en säck efteråt, och tejpa igen utifrån...
Citera
2013-08-09, 20:38
Medlem
Fogmassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
Känner mig dock relativt säker på att det inte handlar om mord, utan dråp. Tror inte mordet på jj var planerat. Det blev ett crime of passion. Kan nästa sätta 1000 på det.

Kylan hos SN efter dådet talar emot att det var dråp. Han raggar på andra och lever på JJs pengar. Hade det varit ett crime of passion, hade han erkänt och varit ångerfull eller tagit sitt liv.
Citera
2013-08-09, 20:39
Medlem
Greger65s avatar
Om det nu försvann någon från Hejaregatan igår..skulle polisen sätta in så stor insats för det? Hade han gjort något brottsligt? Sorry om detta sagts i tråden tidigare men jag har jobbat och inte hunnit hänga med
Citera
2013-08-09, 20:41
Medlem
Greger65s avatar
Jag har jobbat på ett LSS-boende i närheten av Hejaregatan....kan det vara det?
Citera
2013-08-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Svårt att krypa in i en säck efteråt, och tejpa igen utifrån...

Vad säger att han låg i en säck ?
Citera
2013-08-09, 20:44
Medlem
Upthepalaces avatar
SN jobbade tidigare på LSS boende i Hummelsta.
En äldre man har försvunnit från sin lgh på Hejaregatan och polis och hemvärn letar. Samtidigt finns info om att SN tidigare haft någon form av relation med någon som bor på Hejaregatan.
Rörigt värre, men vi får väl se om det klarnar upp.
Citera
2013-08-09, 20:45
Medlem
Har ytterligare två glädjande besked till er FB'are.

Så fort SN får sin dom kommer hans dom dimpa ner på mitt kontor med referat av hans redogörelser och bakgrund för dom etc. Ska se till att det blir upplagt så fort jag kan, det är dessutom allmän handling.

Sedan ska jag se till att hans skulder på drygt 500 papp (lär bli mer A-mål nu via BOF) drivs in ordentligt då jag jobbar på KFM. Har redan pingat kollegorna i Sthlm att de ska starta utredning på honom.
Citera
2013-08-09, 20:45
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimbo88
Vad säger att han låg i en säck ?
Polisen
Citera
2013-08-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Polisen
Källa på det?

Verkar mer som att det kommer ifrån ett uttalande från JJ's bror om "den säck han nu ligger i" eller något liknande (minns inte ordagrant) efter att JJ hittades. Tror JJ's bror menade liksäcken, inte specifikt att han skulle ha hittats i en säck. Har inte sett eller hört något annat någon annanstans.
Citera
2013-08-09, 20:48
Medlem
Upthepalaces avatar
http://mobil.unt.se/default.aspx?id=2540725&p=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in