Citat:
Ursprungligen postat av
446072
Kul att även Akademibokhandeln börjar konkurrera på studentlitteraturfronten!
Vad gäller Adlibris kontra Bokus kanske inte prisskillnaden är så stor, men leveranstiderna och framförallt servicen skiljer sig enligt min erfarenhet åt rätt mycket. Adlibris har genomgående haft mycket snabbare leveranser och alltid trevligt bemötande när jag kontaktat dem. Bokus har många gånger inte hållit sina redan långa leveranstider och vid kontakt med deras kundservice har Bokus varit genomgående otrevliga.
Oj, jag har aldrig haft minsta problem med Bokus (inte AdLibris heller för den delen). När jag beställde kurslitt i vintras, strax innan jul dessutom (högsäsong) - så beställde samtidigt, och paketen kom samtidigt från Bokus och AdLibris.
Lite prisexempel förresten. AdLibrispris först, Akademibokhandelns i U-sala inom parantes, pris innan rabatter.
Håstads Köprätt, Adlibris 515 kr, (Akademibokhandeln 499 kr)
Anställningsförhllandet bla bla, 479 kr (479 kr)
Fordran och Skuld 449 kr (449 kr). Bonusuppgift: Bokus 446 kr
Hyra av bostad och lokal 391 kr (389 kr)
Avtalsrätt 296 kr (339 kr)
Skadeståndsrätt 564 kr (599 kr)
Speciell avtalsrätt, kontraktsrättböckerna. Ena så Adlibris 391 kr och Akademibokh 459 kr, andra så Adlibris 403 kr, Akademibokh 449 kr.
100 kr på akademibokh = 1 stämpel. 10 stämplar = 100 kr rabatt. Så 10% rabatt med. Dessutom var de förvånansvärt generösa, och "stämplade upp" mitt kort 4 stämplar för jag skulle få rabatten för det kortet.
Så, för mig blev det i slutänden billigare med Akademibokh inkl rabatterna för stämpelkort, än att köpa från Bokus. Det trodde jag INTE. Jag hade tråkigt i stan en dag och gick med litteraturlistan i hand och skrev upp priser och kollade sen mot Adlibris.