2013-08-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Martin Scorsese.

Scorsese gjorde ju som sagt Maffiabröder, och jag har fattat det som att de bara lånade skådespelare av varandra. Det var 27 skådespelare i Maffiabröder som var med i Sopranos och vice versa.
Maffiabröder kom ju nio år före Sopranos, så Scorsese lånade knappast skådisar från serien.

Scorsese hade inget att göra med Sopranos utöver att han hade en cameo när han gick in på en nattklubb och Chris Moltisanti ropade att han "även gillade Kundun".
Citera
2013-08-07, 16:45
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Japp. Hon, Charmaine Bucco och Gloria Trillo
Instämmer där också. Såg för övrigt just S04E03 där Rosalie Aprile är med Carmela på italian-american womens meeting och talaren ondgör sig över att italienare blir förknippade med organiserad brottslighet och folk börjar stirra på Carmela och Rosalie Aprile ger stirrarna fingret. Fick mig att gilla henne ännu mer.
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
varför??!!
Arbetar hemifrån.
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-08-07 kl. 16:47.
Citera
2013-08-07, 17:09
Medlem
Klaus Stryypares avatar
Apropå Goodfellas:
http://www.youtube.com/watch?v=1dgyiGZAnAA

Liten miss att använda samma skådis till "Dino" som till Vito Spatafore?
Citera
2013-08-07, 17:56
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Stryypare
Apropå Goodfellas:

Killen som spelar Vito Spatafiore i Sopranos gör faktiskt två roller i Sopranos. Dels som vanlig kund vid namn Gino i bageriet när Christopher skjuter affärsbiträdet i foten, dels som Vito Spatafiore.

Otroligt kul kuriosa är att Vincent Curatola som spelar Johnny "Sacks" Sacrimoni berättat att han tog nattvarden i en kyrka i New York och prästen hade utropat när det var Vincents tur: "Oh..Body of Christ.. Johnny!". Han började för övrigt sin skådespelarkarriär efter 40 och han är från New Jersey. Annan kuriosa är att Jerry Adler som spelar juden Hesh är född 84 år och spelar fortfarande in film. Och kvinnan som spelar Vito Spatafiores fru är i verkligheten syster till Lorraine Bracco som spelar Dr Melfi. Dan Grimaldi som spelar två roller, som bröderna Parisi, har i verkligheten en doktorstitel i dataologi och undervisar i matematik på ett universitet i New York.
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-08-07 kl. 18:36.
Citera
2013-08-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Ja.
Klart sådant får bakslag. Jag såg ett halvt avsnitt en gång och började dagen därpå på avsnittet efter och blev helt desorienterad.

Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Stryypare
Apropå Goodfellas:

Trodde jag var den enda som noterade Geno. Jag läste någonstans att han endast skulle ha en sådan liten roll men senare så fick hans sin egna. Att de då döpte den rollen till Vito istället kan jag dock förstå med tanke på hur han uppförde sig i bageriet.

Det finns ju också en del som har blivit utbytta, jag tänker på de som först spelade rollerna: deras präst Phil Intintola, Christophers mamma Joanne, Bobbys dotter Sophia, Tonys comare Irina och Tonys yngre syster Barbara.
Citera
2013-08-07, 21:24
Medlem
ragingcows avatar
Nån mer som tycker att FBI chefen och dr melfis psykolog är väldigt lika varandra?
Citera
2013-08-08, 14:29
Medlem
RevolverRoffes avatar
En hemmagjord film om psykologins relation till The Sopranos.
Citera
2013-08-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Nån mer som tycker att FBI chefen och dr melfis psykolog är väldigt lika varandra?

Det hade jag inte tänkt på, men du har faktiskt rätt.
Citera
2013-08-08, 21:02
Medlem
RevolverRoffes avatar
Dokumentär The Real Sopranos

Kul klipp från Letterman
Citera
2013-08-08, 22:58
Medlem
Haha, finns ingen risk att man har missat alla ''ohs'' och ''hos''!

http://www.youtube.com/watch?v=sRkE_Gv6ALM Riktigt roligt klipp imo.
Citera
2013-08-09, 00:36
Medlem
Citat:
Haha, finns ingen risk att man har missat alla ''ohs'' och ''hos''!

http://www.youtube.com/watch?v=sRkE_Gv6ALM Riktigt roligt klipp imo.
Haha, tack. Inget annat än tics - I never had myself checked for Tourette's. You know: "hooooo!".
Citera
2013-08-09, 02:57
Medlem
Citat:
Någon som har citatet eller videoklippet på när Ralphie säger till X om han har någon matfläck på sina kläder(?) så kan Vito slicka upp de. Måste antingen vara i säsong 3 eller 4 om jag inte missminner mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Artie träffar Ralph och Vito ang. investering
Ralph: Chef Osso Bucco! This is a rare pleasure - or is it medium-well? A little restaurant humor.
So, you know, if you brought a pair of dirty chef whites, my friend here'll suck out the stains for you.
YOUTUBE - ARTIE MEETS WITH RALPH: EHEHEH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in