2013-07-10, 23:07
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Ja, det är ju hon, Rhiannon.

Jag skrattade rätt mycket när man får se den snabba scenen när Tony och hon är mitt i akten då han bär en romarrustning. Italienresan var ett riktigt kul inslag - det var ett måste.

Sofia Milos
http://www.imdb.com/name/nm0590499/

Finns inget naket på henne(jag har letat):
http://celebs-hookers.com/2011/Sofia_Milos/index5.html

//Crimson
Citera
2013-07-10, 23:10
Medlem
knullklassons avatar
Den italienska maffiadonnan som Tony träffar under resan till Rom går ju inte av för hackor. Jag vill runka när jag tänker tillbaka på henne där hon står med golfswingen i högsta hugg iförd silverfärgade tights.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Sofia Milos

//Crimson
Ja just det, där var hon
Senast redigerad av knullklasson 2013-07-10 kl. 23:13.
Citera
2013-07-10, 23:17
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Den italienska maffiadonnan som Tony träffar under resan till Rom går ju inte av för hackor. Jag vill runka när jag tänker tillbaka på henne där hon står med golfswingen i högsta hugg iförd silverfärgade tights.

Jaja, se mitt förra inlägg.
Det är lite under nivån även för flashback att berätta om sina runkvanor i TV-forumet.
*klappar knullklasson på huvudet...såja, såja...det finns ett sexforum på fb...där kan du berätta ALLT*

EDIT: OK knullklasson, jag får lära mig att uppdatera oftare.

//Crimson
Citera
2013-07-11, 00:41
Medlem
Nu är jag på sista avsnittet i säsong ett igen. Ska bli kul att se Fat Fuck #1 och Jokern bli omhändertagna - poison ivy all over, again.
Citera
2013-07-11, 02:12
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Sofia Milos

//Crimson
Snuskgubbarna på HBO visade sig rätt så mycket under Sopranos gång. Tjockisen Tony, med en personlighet år psykopathållet, fick konstant engångsligg och KKs med modellutseende i tjugoårsåldern. Detta händer i princip aldrig i verkligheten, men antar att HBO behövde få sin "boob ratio" uppfylld, så de castade en massa osannolika ragg åt Tony och grabbarna.
Citera
2013-07-11, 03:12
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Snuskgubbarna på HBO visade sig rätt så mycket under Sopranos gång. Tjockisen Tony, med en personlighet år psykopathållet, fick konstant engångsligg och KKs med modellutseende i tjugoårsåldern. Detta händer i princip aldrig i verkligheten, men antar att HBO behövde få sin "boob ratio" uppfylld, så de castade en massa osannolika ragg åt Tony och grabbarna.

För att vara politiskt okorrekt och inte alltför långt från sanningen för den delen, så är det inte ALLS orealistiskt att dessa makthavare får mkt "pussy", de måste betala för det givetvis och "skadade" brudar finns det gott om.
Men självklart är det en "dramatisering" att ett "fetto" som Gandolfini kan ragga upp vem som helst utan makt eller pengar.

//Crimson
Citera
2013-07-11, 07:50
Medlem
Citat:
För att vara politiskt okorrekt och inte alltför långt från sanningen för den delen, så är det inte ALLS orealistiskt att dessa makthavare får mkt "pussy", de måste betala för det givetvis och "skadade" brudar finns det gott om.
Men självklart är det en "dramatisering" att ett "fetto" som Gandolfini kan ragga upp vem som helst utan makt eller pengar.

//Crimson

Tony har väl makt, han är även en alfahanne, kvinnor kan lukta sig till sånt har jag hört...
Citera
2013-07-11, 07:58
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Tony har väl makt, han är även en alfahanne, kvinnor kan lukta sig till sånt har jag hört...

Den slutsatsen fanns väl nånstans i mitt resonemang oxo, om inte väldigt uppenbart.

Mvh: Crimson
Citera
2013-07-11, 09:42
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Makt, status... Tony ser väl rätt bra ut också?
Inte alls osannolikt, tvärtom. Väldigt sannolikt.
Citera
2013-07-11, 11:23
Medlem
Carlcoolings avatar
Då var man klar! Vilket mästerverk, lite mäktigt att jag var mitt i serien när James dog. Den moderna maffian har alltid intresserat mig, sedan vet jag inte hur likt Sopranos är med verkligheten. Men det som verkligen gör Sopranos till en serie som sticker ut är den psykologiska aspekten som hela tiden spelar en tongivande roll. Ibland öppet fast oftast i smyg. I praktiken hade serien kunnat göras utan Dr. Melfi, fast det hade antagligen blivit mycket sämre.
Har en fundering, björnen som strök omkring hos The Sopranos, var det meningen att den skulle gestalta Tony, när han inte bodde där?

Favoritkaraktären blir efter mycket övervägande Ralph Cifaretto, avsnittet med Trace är det bästa enligt mig.

Sopranos hamnar på min topp 10, solklart. The Wire är och förblir ohotat etta, tvåa Matador, trea Freaks and Geeks, men sen kommer Sopranos tillsammans med serier som That 70s show (av nostalgiska skäl) och Band of Brothers.

Edit: Finns det någon som har tips på dokumentärer som behandlar den moderna italienska maffian?
Citera
2013-07-11, 12:14
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Kanske det. Samtidigt så får väl Tony de hetaste damerna i tjugoårsåldern när han har blivit känd i massmedia som gangsteröverhuvud i New Jersey? Innan dess, förutom Irina, är det ju damer som är snarare en bit över 30.
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
I praktiken hade serien kunnat göras utan Dr. Melfi, fast det hade antagligen blivit mycket sämre.
Jag spolar alltid förbi sessionerna med Melfi...
Citat:
Den moderna maffian har alltid intresserat mig, sedan vet jag inte hur likt Sopranos är med verkligheten.
Jag tror att det som skiljer sig är nog mångt och mycket omfattningen och medelåldern. Jag tror att riktiga maffian i New York är mycket större, dvs fler capos/captains osv. Samt att medelåldern nog är mycket lägre. I Sopranos så gör ju capos grovjobbet, dvs utpressar och håller på trots att de är över 50 allihopa. I verkligheten är det nog yngre förmågor som gör grovgörat.

För övrigt saknar jag en beskrivning av hur Tony kom in i maffian. Visst, hans far var ledare över familjen och farbrodern var också "made man". Men precis som att Tony hållit sina barn helt borta från maffian undrar man hur Tony introducerades. Var det genom eget val eller under inflytande av hans far?
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-07-11 kl. 12:44.
Citera
2013-07-11, 14:10
Medlem
Citat:
I praktiken hade serien kunnat göras utan Dr. Melfi, fast det hade antagligen blivit mycket sämre.
Mjo, men då får man inte glömma att Tony har sina känsligaste stunder inne på hennes rum. Det finns inte någon annan som gör en rättvis och noggrann analys av hans beteende. Jag tror att många situationer där Tony mår som sämst inte hade presenterats på rätt sätt om det inte var för Dr. Melfi och hennes sätt att behandla honom, då hade man antagligen sett honom mer som en "Gary Cooper" - vilket helt klart ger en felaktig bild. Så ser jag det i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Jag tror att det som skiljer sig är nog mångt och mycket omfattningen och medelåldern. Jag tror att riktiga maffian i New York är mycket större, dvs fler capos/captains osv. Samt att medelåldern nog är mycket lägre. I Sopranos så gör ju capos grovjobbet, dvs utpressar och håller på trots att de är över 50 allihopa. I verkligheten är det nog yngre förmågor som gör grovgörat.
Precis, New Jersey går inte att jämföra med New York alls. New Jersey-familjen DiMeo grundades på 60-talet vilket gör den till en relativt ung familj om man jämför med New York-familjen Lupertazzi som är 40 år äldre, i serien nämns det att den familjen har c:a 200 stycken made men medan DiMeo-familjen bara har en tredjedel så många officiella medlemmar.

Ser man till vilken familj DiMeo/Soprano-familjen är baserad på så är ju det DeCavalcante-familjen från New Jersey. Den familjen grundades innan Lupertazzi-familjen, i serien, men har färre made men än vad DiMeo/Soprano-familjen ansågs ha. Jag skulle säga att DiMeo/Soprano-familjen är relativt lik DeCavalcante-familjen på många sätt. Samma gäller Lupertazzi-familjen som är någon uppbyggd kring de båda New York-familjerna Gambino och Luccese där antalet officiella medlemmar också stämmer överens, på ett ungefär.

Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
För övrigt saknar jag en beskrivning av hur Tony kom in i maffian. Visst, hans far var ledare över familjen och farbrodern var också "made man". Men precis som att Tony hållit sina barn helt borta från maffian undrar man hur Tony introducerades. Var det genom eget val eller under inflytande av hans far?
Det är inte berättat i serien men Tonys far, Johnny, bad som en sista önskan innan han dog om att Tony skulle få bli capo över Soprano-crewet i DiMeo-familjen. Tony började med att ta över Feechs spel när han åkte in och Paulie visade honom repen.

Jag vet dock vad du menar, Goodfellas är ju ett bra exempel på hur man ser någon växa in i rollen som medlem i en familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in