2013-08-05, 14:58
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Du missar helt poängen, Rudolfs exempel om att överleva 10 000 ppm i 5 min var mer av teoretisk natur om vad som var mänskligt möjligt och inget som han applicerade direkt på de påstådda människorna i de påhittade gaskammarna. Det är alltså helt irrelevant för diskussionen huruvida dessa människor kunde överleva 10 000 ppm i 5 min eller inte även om det så klart inte hade kunnat uteslutas att någon av dem skulle ha kunnat prestera så bra någon gång.

Dina undanflykter är så patetiska att det är pinsamt, ja nästan smärtsamt, att läsa dom.

/VV
2013-08-05, 18:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Föga förvånande så förstår du inget men gör du ändå aldrig Det rör sig alltså fortfarande om ungefärliga lågt satta gränsvärden för vad som är dödligt för människor, vilket mina källor också har visat och vilket du inte har något svar på. Så ja, 270-300 ppm är direkt dödligt i meningen att man kan dö av det inom relativ kort tid men det betyder inte att det alltid är så, för alla personer under alla omständigheter.

Du kan liksom sluta posta siffror på att 300 ppm och liknande är direkt dödligt, Rudolf själv gör det på sidan 180 i Rudolf Rapporten och tar även upp de andra värdena på vad som är dödligt över längre tid.

Antingen är du riktig envis som gatan, du kan inte ha läst länken jag gav dig.
Ja !! det är det vi har snackat om hela tiden > 270 dör du... siffran 300 är det vi utgick ifrån att det skulle vara dödligt eller inte. Vadå då inte har något svar detända jag har gjort, men som vanligt envisas. Du inser inte faktan som ligger framför dig. Som jag får upprepa hela tiden....

Sedan att du hänger fast dig på "kan" dö är det inget att göra åt, även jag har förklarat vad det innebär gång på gång, även nu sist lade jag ut en länk till dig. Där det står klart och tydligt det är dödligt omedelbart verkan, så fort det sticker över 270 ppm.
2013-08-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Dina undanflykter är så patetiska att det är pinsamt, ja nästan smärtsamt, att läsa dom.

/VV

Som vanligt så har du inget att komma med märker jag
2013-08-06, 04:37
Medlem
Citat:
Nu ljög du igen.
För övrigt brukar revisionister säga att man inte kan bevisa att något inte har ägt rum, så även här står du ensam.
Inte ens dina polare håller med dig.

/VV

Helt riktigt, revisionister (och en del andra) brukar hävda att man inte kan bevisa en negation.

Håller Du med om det?
2013-08-06, 08:14
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Helt riktigt, revisionister (och en del andra) brukar hävda att man inte kan bevisa en negation.

Håller Du med om det?

Naturligtvis går det att bevisa några negationer även om det ibland är svårt. Tex att du inte promenerade på Mars igår bör tämligen enkelt kunna bevisas om man skulle vilja.

/VV
2013-08-06, 08:26
Medlem
Efter 257 sidor diskussion kan man konstatera att vissa människor är verkligen oförmögna att ta till sig att förintelsen har ägt rum.

Vi får hoppas att de inte har lika svårt att se verkligheten på andra områden.

Sen kan jag tänka mig att de finner stort nöje i diskussionen och att trolla så mycket. Har skrattat rejält många ggr när man snöat in sig på pseudovetenskapliga resonemang och alla logiska kullerbyttor i sina försök att förneka bevis.

Givetvis är det svårt bevisa nåt med bara text och länkar. Även bilder är såklart fejkade och så vidare. Vittnen ljuger och hela den tidens massmedia hade bara som syfte att skapa världens näst största lögn genom tiderna.

Tragiskt är det verkligen att flera sitter där och hånar alla som dog under andra världskriget för att de själva vet bäst. Lika bra låta dem tro att andra världskriget aldrig hänt och att alla judar som levde i europa bor på baksidan av månen.
2013-08-06, 10:11
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Efter 257 sidor diskussion kan man konstatera att vissa människor är verkligen oförmögna att ta till sig att förintelsen har ägt rum.

Vi får hoppas att de inte har lika svårt att se verkligheten på andra områden.

Sen kan jag tänka mig att de finner stort nöje i diskussionen och att trolla så mycket. Har skrattat rejält många ggr när man snöat in sig på pseudovetenskapliga resonemang och alla logiska kullerbyttor i sina försök att förneka bevis.

Givetvis är det svårt bevisa nåt med bara text och länkar. Även bilder är såklart fejkade och så vidare. Vittnen ljuger och hela den tidens massmedia hade bara som syfte att skapa världens näst största lögn genom tiderna.

Tragiskt är det verkligen att flera sitter där och hånar alla som dog under andra världskriget för att de själva vet bäst. Lika bra låta dem tro att andra världskriget aldrig hänt och att alla judar som levde i europa bor på baksidan av månen.

Och efter 3078 inlägg kan jag konstatera att ingen lyckats lägga fram bevis för en förintelse. Deras övertygelse bottnar i okunskap och nidbild utmålad av krigets vinnare som ständigt pumpas ut i media.

Beklämmande att folk sitter och tror på något som inte har hänt och tror sig veta sanningen när de inte har en susning om det verkliga skeendet. För dem med agenda spelar detta naturligtvis ingen roll då det är viktigare att bekämpa en ideologi man inte kan ta till sig.
2013-08-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Och efter 3078 inlägg kan jag konstatera att ingen lyckats lägga fram bevis för en förintelse. Deras övertygelse bottnar i okunskap och nidbild utmålad av krigets vinnare som ständigt pumpas ut i media.

Beklämmande att folk sitter och tror på något som inte har hänt och tror sig veta sanningen när de inte har en susning om det verkliga skeendet. För dem med agenda spelar detta naturligtvis ingen roll då det är viktigare att bekämpa en ideologi man inte kan ta till sig.

Du har din åsikt om vad som hände och väljer att misstro alla och allt som beskriver vad som hände. Det är ett beslut du tagit och därför finns ingenting att göra åt det.
2013-08-06, 12:42
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Och efter 3078 inlägg kan jag konstatera att ingen lyckats lägga fram bevis för en förintelse.
Det man inte vill se, det ser man inte om man sluter sina ögon.

/VV
2013-08-06, 15:33
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Beklämmande är att folk sitter och förnekar något som har hänt och tror sig veta sanningen när de inte har en susning om det verkliga skeendet. För dem med agenda spelar detta naturligtvis ingen roll då det är viktigare att förespråka en ideologi som det stora flertalet med rätta (med facit i hand) föraktar.
2013-08-07, 08:07
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Visst är det konstigt ni har inte lyckats göra det motsatta, att det inte har hänt.
Bruka oftast höra om att man ska plocka fram bevis för "Hitler hade gett en order!"
Vilket är bara visa hur nojiga ni är. Eftersom det har ingen betydelse i stora sammanhanget.
2013-08-07, 09:39
Medlem
Citat:
Naturligtvis går det att bevisa några negationer även om det ibland är svårt. Tex att du inte promenerade på Mars igår bör tämligen enkelt kunna bevisas om man skulle vilja.

/VV

Går det att bevisa att gasmorden inte ägt rum, och i så fall hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in