2013-08-06, 17:08
Medlem
Nu har jag lyssnat hela dagen på min semesterdag och det är som det var en repris från i våras. Blind-Patrik, Lennart, Svenne-Pelle och allt vad dom heter har bidragit med sina åsikter. Här saknas dock några som får folk att förstå vilken kanal dom lyssnar på. Jarry, Inger, Inge-Gerd. Har dom supit ihjäl sig under sommaren eller vad fan har hänt? Har jag missat dom vid något tillfälle som kan hända om man skruvar ner radion en stund?

Aschberg låter faktiskt lite trött och det måste kännas tråkigt att haka i det gamla hjulspåret utan förnyelse. Wallin är så korkad att hon tror ett kissprov för busschaufförer ska bli daglig rutin innan tjänsten börjar. En idiot som sitter och snackar skit rakt ut i luften. Människan vet inte ens att alla förare måste blåsa sedan lång tid tillbaka för att starta bussen.

Tror dom sätter in repriser med början från starten och därför kommer kattmänniskan Lisa höras i lurarna snart. Frånsett undringar om hur hon återuppstått skulle ingen höra någon skillnad och fatta om det är 2010 eller 2013 som dom babblar på med sitt skit allihop.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-08-06 kl. 17:28.
Citera
2013-08-06, 17:50
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Nu har jag lyssnat hela dagen på min semesterdag och det är som det var en repris från i våras. Blind-Patrik, Lennart, Svenne-Pelle och allt vad dom heter har bidragit med sina åsikter. Här saknas dock några som får folk att förstå vilken kanal dom lyssnar på. Jarry, Inger, Inge-Gerd. Har dom supit ihjäl sig under sommaren eller vad fan har hänt? Har jag missat dom vid något tillfälle som kan hända om man skruvar ner radion en stund?

Aschberg låter faktiskt lite trött och det måste kännas tråkigt att haka i det gamla hjulspåret utan förnyelse. Wallin är så korkad att hon tror ett kissprov för busschaufförer ska bli daglig rutin innan tjänsten börjar. En idiot som sitter och snackar skit rakt ut i luften. Människan vet inte ens att alla förare måste blåsa sedan lång tid tillbaka för att starta bussen.

Tror dom sätter in repriser med början från starten och därför kommer kattmänniskan Lisa höras i lurarna snart. Frånsett undringar om hur hon återuppstått skulle ingen höra någon skillnad och fatta om det är 2010 eller 2013 som dom babblar på med sitt skit allihop.
Den jag tyckte var vettig var blivande bussföraren som sa att alla privata samtal får man göra under ledig tid. Då det är människor som han kör och lägger in vikten med hur många ton han kör. Han känns som en väldigt seriös förare som är måna om passagerares liv.
Citera
2013-08-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Den jag tyckte var vettig var blivande bussföraren som sa att alla privata samtal får man göra under ledig tid. Då det är människor som han kör och lägger in vikten med hur många ton han kör. Han känns som en väldigt seriös förare som är måna om passagerares liv.
Nu blir det lite OT här om bussförare. Men poängen är att det finns ingen status i yrket längre och en chimpans skulle kunna få anställning.
Citera
2013-08-06, 20:38
Medlem
ercys avatar
Jäklar vad lång tid det tar för redaktionen att få ut senaste Aschberg på Radio Ett. Har klipparen glömt att han inte har semester längre?
Citera
2013-08-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Jäklar vad lång tid det tar för redaktionen att få ut senaste Aschberg på Radio Ett. Har klipparen glömt att han inte har semester längre?
Det låter som om ingen av dom haft semester. Även i solstolen kanske man kan komma på något nytt till höstens sändningar för att folk ska stå ut att lyssna. Aschberg lät verkligen trött och smått uttråkad idag. Min magkänsla säger att han tröttnat och att ha dessa vimsiga psykoanalytiker till kollegor sänker hans status.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-08-06 kl. 23:28.
Citera
2013-08-06, 23:36
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det låter som om ingen av dom haft semester. Även i solstolen kanske man kan komma på något nytt till höstens sändningar för att folk ska stå ut att lyssna. Aschberg lät verkligen trött och smått uttråkad idag. Min magkänsla säger att han tröttnat och att ha dessa vimsiga psykoanalytiker till kollegor sänker hans status.

Kan har varit i och med vännens bortgång. Ringde in idag (anledningen till att jag vill höra det) och upplevde att han inte riktigt var på hugget eller ställde motfrågor till mig.
Citera
2013-08-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Kan har varit i och med vännens bortgång. Ringde in idag (anledningen till att jag vill höra det) och upplevde att han inte riktigt var på hugget eller ställde motfrågor till mig.
Du kan ha rätt och Robert gillar inte att ens tänka på döden. I vilket fall som helst känns han överkvalificerad för kanalen och jag tror inte han har för avsikt att sitta och snacka med dessa stammisar i flera år till. Kan ha fel men då börjar man undra ifall han har tappat sin pondus.
.
Tanterna saknar både kompetens och utbildning varför dom måste sitta och mata oss om information hur duktiga och utbildade dom är och kan inte ens visa ett intyg på att dom är någonting som skulle kunna vara intressant för en psykmottagning att anställa. Som patienter skulle nog både Ruusz och Wallin få varsin plats med tvångsbälte utan problem.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-08-07 kl. 00:11.
Citera
2013-08-07, 13:15
Medlem
Hörde en trailer här om dagen med J.Kindmark.

Han skulle åka Vasaloppet iförd endast en kroppstrumpa om Hammarby inte går upp i Allsvenskan/Fotboll i år.

"Är väl bara att han börjar träna för loppet...."
Citera
2013-08-08, 11:09
Medlem
Världens torraste sändning just nu, Fredrik Steen gnäller och tror att han är världsvan. Vad är det där för jävla besserwisser?
Citera
2013-08-08, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levee
Världens torraste sändning just nu, Fredrik Steen gnäller och tror att han är världsvan. Vad är det där för jävla besserwisser?
Förhoppningsvis har han övertagit Eva Rusz sändningstid.
Han är tusen gånger bättre än Eva.R.
Är min åsikt, och det är ju en åsiktsradio vi skriver om och lyssnar på, så du får givetvis ha din åsikt.
Citera
2013-08-08, 13:42
Medlem
Radio1 borde ge Hitorie-Lennart ett eget program. Lennart har ju aldrig brist på nya uppslag, och han har även en förhållandevis bra radioröst - till skillnad från många andra "proffs" på Radio1...
Citera
2013-08-08, 17:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Radio1 borde ge Hitorie-Lennart ett eget program. Lennart har ju aldrig brist på nya uppslag, och han har även en förhållandevis bra radioröst - till skillnad från många andra "proffs" på Radio1...
Han brukar vara förhållandevis lugn, men det var någon episod, tror det gällde "att folk inte hjälper varann", där han inte var sig lik. Hävde ur sig saker som "den jävla slampan" och annat, garvade så jag höll på att kissa på mig. Han har en behaglig röst, skulle passa perfekt som nyhetsuppläsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in