2013-08-06, 14:08
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Kul att du också gillade den! Min hade också exakt ett sånt skrapmärke. Skumt...

Det måste vara nått i produktionen. Men det är så djupt märke, fattar inte vad dom gjort
Citera
2013-08-06, 14:09
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dagens understatement . Jävlar vilken kraftfull doft. Den har, likt alla andra Amouage, den där arabiska "auran" (rökelse osv kanske?)... inte för jag varit i dubai/förenade arabemiraten etc, men man tänker på dessa ställen när man doftar på denna, och alla andra amouage för den delen.

Interlude kanske är lite väl kraftig för min smak, själva noterna och kompositionen doftar ganska gott dock, å andra sidan vore det rätt coolt att inneha en doft man kanske kan spraya ½ spray på bröstet som sedan är i allra högsta grad märkbar ett dygn framöver

Sprayade två eller tre spray första gången av den. Tjejen blev inte direkt förtjust över att hela lägenheten luktade vad hon kallade "skogsbrand". Tar man bara ett spray är den oerhört mjuk och behaglig, precis som du säger så utstrålar den mellanöstern. Kryddig, mjuk och lite rökig. Dock väldigt mjuk rökelse och inte så intensiv som vissa kan vara.
Känns som min split på 25ml kommer räcka ganska länge

Kan tillägga att Interlude är för tillfället min favorit från Amouage-huset som jag har testat. Kommer med säkerhet köpa en hel flaska när min split är slut.
Senast redigerad av LaCucaracha 2013-08-06 kl. 14:18.
Citera
2013-08-06, 14:21
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Tackar Har din ett skrapmärke i botten också?
Har inte tänkt på det. Får kolla när jag kommer hem. Jag har två original och en nyare.
Citera
2013-08-06, 16:28
Medlem
NirvanAs avatar
Drog på mig Original Santal och jag tycker den doftar gott, åt det fräschare hållet, men jag tycker att den är lite lik YSL L'Homme (säkert bara jag som känner denna liknelse), samma "sorts" parfym även om kanske noterna är annorlunda... tror inte det blir ett köp av denna
Citera
2013-08-06, 18:12
Medlem
Okej. Jag föll för grupptrycket här och köpte mig Michael Kors For Men ifrån Vivamondo. Någon som vet varifrån de skickar? England? Beställde 75 ml. Spännande.
Citera
2013-08-06, 18:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Okej. Jag föll för grupptrycket här och köpte mig Michael Kors For Men ifrån Vivamondo. Någon som vet varifrån de skickar? England? Beställde 75 ml. Spännande.

Alla kommer köra Michael i höst
Tror inte de skickar ifrån Sverige eftersom det brukar tar längre än de vanliga 1-4 arbetsdagarna det tar inom Sverige.

Har du samplat den innan så du vet eller blindköp? Vad får dig att tro att du kommer gilla den? . Har hängt i tråden ett år ungefär och dom du skrivit att du gillar skiljer sig från Michael om man säger så
Senast redigerad av NirvanA 2013-08-06 kl. 18:17.
Citera
2013-08-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Alla kommer köra Michael i höst
Tror inte de skickar ifrån Sverige eftersom det brukar tar längre än de vanliga 1-4 arbetsdagarna det tar inom Sverige.
Nej, jag vet att de inte skickar ifrån Sverige.
Det är en svensk kundservice och man kan betala genom Klarna osv, konstigt det där.
Ja, jag hoppas bara att jag kommer gilla den. Säger alltid att man inte ska blindköpa saker, men jag lever tydligen inte som jag lär.
Citera
2013-08-06, 18:23
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Tackar Har din ett skrapmärke i botten också?
Har nu kollat på mina.

125 ml - nya versionen - inget skrapmärke
75 ml - gamla versionen köpt för något år sedan på FragranceX, inget skrapmärke, däremot står det A9 där skrapmärket borde varit (kanske batchnummer?)
75 ml - gamla versionen köpt nyligen på Vivamondo, skrapmärke

Edit: Teori: kanske står det batchnummer om det är en doft avsedd att sälja, eller TESTER om det är en version som är avsett att ha som demo i affären. Det är väl inte helt tillåtet att sälja testers, tror inte det är brottsligt, men däremot blir nog inte leverantören så glad eftersom de förmodligen inte tjänar några pengar på testers.
Senast redigerad av irrbloss 2013-08-06 kl. 18:25.
Citera
2013-08-06, 18:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har nu kollat på mina.

125 ml - nya versionen - inget skrapmärke
75 ml - gamla versionen köpt för något år sedan på FragranceX, inget skrapmärke, däremot står det A9 där skrapmärket borde varit (kanske batchnummer?)
75 ml - gamla versionen köpt nyligen på Vivamondo, skrapmärke

På min 75ml, som jag antar är köpt på vivamondo (kommer ej ihåg) har inte skrapmärke.
Citera
2013-08-06, 18:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Nej, jag vet att de inte skickar ifrån Sverige.
Det är en svensk kundservice och man kan betala genom Klarna osv, konstigt det där.
Ja, jag hoppas bara att jag kommer gilla den. Säger alltid att man inte ska blindköpa saker, men jag lever tydligen inte som jag lär.
Jag tror du kommer gilla den faktiskt . Tror även NirvanA får testa den igen till hösten/vintern. Jag tycker det är en av de absolut bästa dofter för just de årstiderna. Däremot sniffade jag på den lite nu i den 26-gradiga värmen, då var den inget vidare ska erkännas. Men vänta tills det blir kallt. Finns faktiskt inte mycket som är bättre än Micahel for Men då .
Citera
2013-08-06, 18:32
Medlem
Citat:
Jag tror du kommer gilla den faktiskt . Tror även NirvanA får testa den igen till hösten/vintern. Jag tycker det är en av de absolut bästa dofter för just de årstiderna. Däremot sniffade jag på den lite nu i den 26-gradiga värmen, då var den inget vidare ska erkännas. Men vänta tills det blir kallt. Finns faktiskt inte mycket som är bättre än Micahel for Men då .
Javisst. Beskrivningden av den och hur det har skrivits om den här låter enligt mig lovande. Hoppas på det bästa. Beställde 75ml, så hoppas jag får en äldre versionen som ska vara "bättre".

Ska även köpa mig Farenheit Absolute till hösten, provade den förut, men då var det nog för varmt att uppskatta den. Men annars är den riktigt bra.
Citera
2013-08-06, 18:35
Medlem
3rds avatar
Citat:
Lustigt. Jag tycker den kan göra sig ganska bra på sena sommarkvällar. Kanske beror på att jag köpte den förra sommaren iofs .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in