2013-08-04, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag tror inte det är olagligt. Det var väl bara i UK som de har lite speciella regler? Sedan tror jag inte du kommer behöva berätta för postombudet vad du skickar, det behöver man nog mest göra om man bor i Kina. Däremot tror jag du måste skriva innehållet på en tulldeklarationsetikett, men du behöver ju inte skriva hela sanningen. Skriv klassikern "cosmetic samples" och kryssa i "gift" så går det nog bra.
Hur mycket kan frakten kosta?
Citera
2013-08-04, 17:54
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Hur mycket kan frakten kosta?
Det går att räkna ut om du vet mått och vikt:
http://skicka.posten.se/service/skicka/Pages/pickService.aspx
Citera
2013-08-05, 12:34
Medlem
NirvanAs avatar
Fick hem några samples idag

Royal Oud
Millesime Imperial
Original Santal
Jubilation Men
Interlude Men
Terre D'Hermes

Drog på mig lite Royal Oud på handlederna, gillar den hyfsat mycket, definitivt bästa oud doften jag doftat på iaf... Kryddigt, träigt...barr...Oud, om jag ska göra en jämförelse så har sen små..små likheter med Chanel Egoiste. Verkar som billigaste är 1250kr för 75ml, lite väl tycker jag så antagligen blir det inget köp den närmsta tiden iaf.
Citera
2013-08-05, 12:49
Medlem
Niteclubs avatar
Fick Michael For Men idag. Jag gillar denna tobaken så mycket bättre än min D&G the one for men som bara sticks i näsan och stör mig. Det är iof andra noter i den.

Men hur vet man om jag har den gamla? Annars var flaskan dammig och någon/något
har skrapat på etiketten under flaskan, ska fixa en bild.

http://www.ladda-upp.se/bilder/bjgrrkubvspwv/
Senast redigerad av Niteclub 2013-08-05 kl. 12:57.
Citera
2013-08-05, 12:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Fick Michael For Men idag. Jag gillar denna tobaken så mycket bättre än min D&G the one for men som bara sticks i näsan och stör mig. Det är iof andra noter i den.

Så vitt jag vet så står det bara "Michael" på gamla, på nya står det "Michael for Men" (har jag för mig)
Citera
2013-08-05, 12:59
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så vitt jag vet så står det bara "Michael" på gamla, på nya står det "Michael for Men" (har jag för mig)

Tack! Då har jag fått den gamla.
Citera
2013-08-05, 14:20
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Tack! Då har jag fått den gamla.
Ska även stå något med Givenchy under flaskan på den gamla.

Edit: Missade bilden du postat, och där står ju Givenchy, så det är gamla du fått. Grattis .
Citera
2013-08-05, 14:40
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Royal Oud
Millesime Imperial
Original Santal
Jubilation Men
Interlude Men
Terre D'Hermes

Drog på mig lite Royal Oud på handlederna, gillar den hyfsat mycket, definitivt bästa oud doften jag doftat på iaf... Kryddigt, träigt...barr...Oud, om jag ska göra en jämförelse så har sen små..små likheter med Chanel Egoiste. Verkar som billigaste är 1250kr för 75ml, lite väl tycker jag så antagligen blir det inget köp den närmsta tiden iaf.

Första gången jag testade den så kändes det som man körde ner näsan i nysågade sågspån från gran. Det är en ganska enkel och fräsch Oud-baserad doft i jämförelse med andra.
Även Bond No9 New York Oud kan ju vara värt ett försök också då den inte är så tung.

Ska bli intressant och höra vad du tycker om MI och de båda Amouage'na. Interlude är en atombomb så var försiktigt med mängden

Citat:

http://www.ladda-upp.se/bilder/bjgrrkubvspwv/

Kul att du också gillade den! Min hade också exakt ett sånt skrapmärke. Skumt...
Citera
2013-08-05, 15:14
Medlem
NirvanAs avatar
Och angående surrendertochance när det gäller sample beställningar så är det blandade åsikter.
De har 2 personer som levererar samples, den ena (som har ett aningen mindre lager) tar bara runt 3 arbetsdagar att få. Den andra (med det större lagret) tar lite längre för de tar en rejäl omväg i posthanteringen, för mig tog det 8 arbetsdagar.

Fick första sändningen efter 3 arbetsdagar, den andra dök aldrig upp, det negativa här är att man måste vänta 4 veckor innan de räknar det som borttappat därefter skickar de om ordern och det var den som tog 8 arbetsdagar nu.

Det som är bra är att man kan beställa alltifrån 0.5ml till 30ml av varenda parfym. Luckyscent har bara 0.7ml, dessutom kommer 3ml+ i en bra flaska med sprayfunktion (lite dyrt dock att välja det med de finare nischmärkena ska tilläggas)

Så nu vet ni det om någon var intresserad
Citera
2013-08-05, 18:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ska bli intressant och höra vad du tycker om MI

Första intrycket är bra, en god doft helt enkelt, inga krussiduller. Känner ganska mycket iris, men bättre än te.x Iris de nuit av Heeley som jag inte direkt är ett fan av.

Hörde dock på basenotes att den är väldigt lik en billig designdoft som många yngre personer har...sånt är lite trist... ungefär som Amouage Reflection och Le Male... givetvis känner man skillnaden med en vältränad näsa men pöbeln gör nog inte det

Känns även som den är ganska svag, som en del andra creed är...är hållbarheten som VIW eller?
Citera
2013-08-05, 18:49
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Känns även som den är ganska svag, som en del andra creed är...är hållbarheten som VIW eller?
MI är ganska svag när det kommer till topp- och mellannoter tycker jag. Tar inte många minuter förrän den där fräscha doften är borta och ersätts av en ganska tung och söt ambergrisnot som är typisk för många Creed-dofter. Av de Creed-dofter jag har så är MI, Himalaya och Bois du Portugal de jag nästan aldrig använder.
Citera
2013-08-05, 19:09
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Royal Oud
Millesime Imperial
Original Santal
Jubilation Men
Interlude Men
Terre D'Hermes

Kom gärna med utlägg om de andra också.
Alltid trevligt med rescentioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in