2013-05-23, 19:27
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanwilder
Vad tyckte du om parfymen då?

Är jättenöjd med parfymen. En otroligt fräsch citrus doft som passar perfekt till sommaren. Den sitter kvar länge på huden och har en riktigt bra projektion (i alla fall på mig). Kan varmt rekommendera den som en parfym för varmare väder då jag tror den bara blir bättre med graderna.
Citera
2013-05-23, 20:17
Medlem
Creeds Green irish tweed damp ner i postlådan igår efter att jag varit med i en split på basenotes.net. Blindköpte den för runt 650 kr för 50 ml, vilket jag antar är ett riktigt bra pris, efter att irrbloss och nirvanA pratat om att den luktar gott och jag håller med. Jag tror dock att jag nästan måste växa mig in i den lite.

Innan den här har jag bara haft designerdofter (i stort sett bara one million och lacoste essentials, eh). Väldigt mainstream dofter alltså.

Är i alla fall nöjd med hur splitandet gick till så ska nog satsa på att skaffa en parfym som passar bättre till höst/vinter lite senare kanske. Är nog onödigt att fråga om det redan nu dock.
Citera
2013-05-24, 00:20
Medlem
injections avatar
Jag har ganska torr hud så har jag lite svårt att hitta parfym som passar mig, då doften försvinner ganska snabbt

Kan ni rekommendera mig några parfymer nu till sommar? Men inga 1 million,le male,aqua di gio trams osv. som 70% av befolkningen luktar.. om ni förstår va jag menar...
Citera
2013-05-24, 03:56
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Creeds Green irish tweed damp ner i postlådan igår efter att jag varit med i en split på basenotes.net. Blindköpte den för runt 650 kr för 50 ml, vilket jag antar är ett riktigt bra pris, efter att irrbloss och nirvanA pratat om att den luktar gott och jag håller med. Jag tror dock att jag nästan måste växa mig in i den lite.

Innan den här har jag bara haft designerdofter (i stort sett bara one million och lacoste essentials, eh). Väldigt mainstream dofter alltså.

Är i alla fall nöjd med hur splitandet gick till så ska nog satsa på att skaffa en parfym som passar bättre till höst/vinter lite senare kanske. Är nog onödigt att fråga om det redan nu dock.

650kr var sjukt billigt! Billigaste jag har hittat är 30ml för runt 750kr på någon nätbutik.
Jag har funderat över att köra en split, men hur kan man vara säker på att det inte är en fake creed?
Var det bara svenskar som var med på spliten?

Annars är någon sugen att starta en split mellan oss goa gubbar?
Senast redigerad av Niteclub 2013-05-24 kl. 04:42.
Citera
2013-05-24, 06:42
Medlem
LaCucarachas avatar
Splits är riktigt trevligt om man vill kunna köpa en liten del av nåt som annars kostar skjortan eller är svårt att få tag på...eller helt enkelt blindköpa utan att behöva köpa en hel flaska.

Fick själv hem en split på Amouage Interlude (blindköp) härom dagen. Riktigt trevlig vinterdoft, kanske lite lik Memoir på vissa punkter som jag äger sen innan. Galen projektion och hållbarhet som Amouage brukar ha, max en spray av denna.

Killen som fixade spliten skickade även med ett prov på hans nästa split, Guerlain Songe d'un bois d'ete. Denna var riktigt intressant, tyvärr så gick denna rökelse-söt-oud åt det feminina hållet på mig och blev lite "sur" efter några timmar. Sen slösade jag hela provet på mig men kan tänka mig denna skulle lätt vara en hit till tjejen.

Skulle väl vara schysst att göra splitar ihop med folk här. Jag funderade själv på att kolla på Creed's Exclusive-serie som bara finns i minst 250ml om jag inte minns fel. Sånt är ju trevligt att splitta. Sen måste man ju ha atomizers och nåt bra att mäta upp så det blir seriöst.
Citera
2013-05-24, 08:47
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Splits är riktigt trevligt om man vill kunna köpa en liten del av nåt som annars kostar skjortan eller är svårt att få tag på...eller helt enkelt blindköpa utan att behöva köpa en hel flaska.

Skulle väl vara schysst att göra splitar ihop med folk här. Jag funderade själv på att kolla på Creed's Exclusive-serie som bara finns i minst 250ml om jag inte minns fel. Sånt är ju trevligt att splitta. Sen måste man ju ha atomizers och nåt bra att mäta upp så det blir seriöst.
Splits är trevligt. Skulle lätt kunna tänka mig att haka på .
Citera
2013-05-24, 11:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Någon som vet nån bra sida som säljer schyssta atomizers och kanske bra mätinstrument så man kan räkna lite på det? Via Essenza Nobila kostar ju 250ml av Creed's Exclusive-dofter 525€. Finns dem kanske billigare på något annat håll? Tror Tom Ford har stora flaskor också av sina dofter.
Nån som har bra idéer om vad som kan tänkas splittas?
Citera
2013-05-24, 12:38
Medlem
3rds avatar
Citat:
Någon som vet nån bra sida som säljer schyssta atomizers och kanske bra mätinstrument så man kan räkna lite på det? Via Essenza Nobila kostar ju 250ml av Creed's Exclusive-dofter 525€. Finns dem kanske billigare på något annat håll? Tror Tom Ford har stora flaskor också av sina dofter.
Nån som har bra idéer om vad som kan tänkas splittas?
Man får nog kolla lite på resp tillverkares egna sidor också. Le Labo säljer tex 500ml för 560€. Creed har väl även vanliga "flacons" på 250ml för ca 230€.
Citera
2013-05-24, 15:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Man får nog kolla lite på resp tillverkares egna sidor också. Le Labo säljer tex 500ml för 560€. Creed har väl även vanliga "flacons" på 250ml för ca 230€.

Sant, får väl kolla vilken/vilka dofter som kan tänkas vara mest intressanta för en split först och främst...sen ska ju helst flaskorna finnas i större storlekar eller är det värt att hålla på med 20ml? Kanske beror på iofs...

Le Labo
Creed
Tom Ford

Är dom jag vet som har större flaskor utan att ha kollat lite närmare. Hur lätta dom är att få tag på vet jag dock inte.
Citera
2013-05-24, 16:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
650kr var sjukt billigt! Billigaste jag har hittat är 30ml för runt 750kr på någon nätbutik.
Jag har funderat över att köra en split, men hur kan man vara säker på att det inte är en fake creed?

120ml för 1070:- på cheapsmells
http://www.cheapsmells.com/productPaging.php?productId=16135
Citera
2013-05-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub

Nej, tror nog nästan att dom flesta kom ifrån USA. Här är tråden: http://www.basenotes.net/t/309272/amouage-opus-vii-armani-prive-bois-dencens-mdo-eau-absolue-xerjoff-malle-mfk-oud-mood

Kollar man lite på säljarens bakgrund så säger det väl en del. 210 positiva feedbacks.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
120ml för 1070:- på cheapsmells
http://www.cheapsmells.com/productPaging.php?productId=16135

Delar man det på två så blir det ju riktigt bra pris. Köpte nog min senaste parfym för två år sen, 50 ml, och den är det fortfarande en del kvar i så 120ml känns overkill för mig.
Citera
2013-05-24, 18:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Sant, får väl kolla vilken/vilka dofter som kan tänkas vara mest intressanta för en split först och främst...sen ska ju helst flaskorna finnas i större storlekar eller är det värt att hålla på med 20ml? Kanske beror på iofs...

Le Labo
Creed
Tom Ford

Är dom jag vet som har större flaskor utan att ha kollat lite närmare. Hur lätta dom är att få tag på vet jag dock inte.
Även mindre förpackningar kan vara intressanta att splitta. Själv skulle jag nog ställa upp på en Guerlain SDV splittad på fem personer, det blir 15 ml var. Dels är doften ganska jobbigt att få tag i och dels är det inget man använder jätteofta, men samtidigt något man skulle vilja ha i lite större storlek än samplestorlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in